4

3.2K 170 5
                                    

2 weken later
Ik ben een heel flink afgevallen, met behulp van Soufiane! Ik weeg nu 57 kilo! Ik pas al mijn kleren niet. Ik ga vandaag samen met Soufiane naar de kapper. Mijn haar ziet totaal niet uit. Deze klitten willen er maar niet uit. En ik ga het verven en permanenteren. Ik kleed me om. Ik heb gisteren 1 setje kleding gekocht, meer kon ik niet halen. Deze week heb ik nog maar 30 euro over. Ik ga ook werk zoeken nadat ik bij de kapper ben geweest.

16:20
Er word aangebeld, ik kijk uit het raam en zie dat het Soufiane is. Ik trek mijn schoenen aan en ga loop de deur uit. Ik stap op bij Soufiane achterop bij zijn Vespa. We rijden naar de kapperszaak. We lopen naar binnen.

"Hallo" zegt de kapper. "Hoi" antwoorden Soufiane en ik en geven haar een hand. "Wie kan ik helpen" "mij" antwoord ik. "Wat wilt u dat ik bij uw haar doe?" "Ik wil de klitten weghebben, ik wil het ietsjes korter knippen en wil het verven." "Oke, laten we beginnen bij de klitten."

Ik ga zitten in de stoel en ze doet een spul in mijn haar en doet dan een haarnetje op mijn haren. "Dit moet zo een uurtje in blijven en dan is uw haar klittenvrij." Ik blijf een uurtje met Soufiane praten en dan komt de vrouw terug. "Ik denk dat het nu klaar is" zegt ze en haalt het haarnetje van mijn hoofd. Ze wast mijn haren en kamt het door. Ze droogt mijn haren met een föhn.

"Welke kleur wilt u uw haren verven?" Vraagt ze. "De lichtste bruin, net dat het geen blond is." Ze knikt en loopt weg.

De vrouw komt even later terug. Ik lig met mijn hoofd in de wasbak en begint met verven. Ze doet een haarnetje over mijn hoofd en zegt "Zo dit moet je anderhalf uur latwn intrekken." Ik knik en de vrouw loopt weer weg.

"Soufiane, kun je me zometeen helpen met een baantje vinden?" "Waar wil je werken?" Vraagt hij. "Maakt me niks uit" "mijn vader heeft een eigen kapperszaak, ik kan wel regelen dat je daar kan gaan werken" zegt Soufiane. "Echt waar? Dankje wel wollsh" zeg ik. "Is niks" antwoord hij.

De vrouw komt terug en wast mijn haren. Het is zo mooi geworden, het is nog pluis maar nu gaat ze het permanenteren. "Dit is snel, dit duurt een halfuurtje" zegt de vrouw, ik knik. Ik heb nog steeds niet in de spiegel gekeken, ik wil het pas zien wanneer ze helemaal klaar is.

Nadat ze klaar is vraagt ze "hoeveel centimeter mag er van je haar af?" "Laat er maar 3 centimeter onder mijn schouder over". De vrouw knikt en begint te knippen. Nadat ze met alles klaar was kijk ik in de spiegel. Omg. Ik herken mezelf niet meer. Ik ben echt veranderd. Dit ben ik👇

Soufiane kijkt me met grote ogen aan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Soufiane kijkt me met grote ogen aan. Hij loopt naar me toe en legt zijn handen op mijn wangen. "Je bent prachtig" zegt hij. "Dankje" zeg ik. Ik voel dat ik bloos en kijk weg. Het is inmiddels al 19:00. "Soufiane, ik wil nog naar de zonnebank, ga je mee?" Vraag ik. Hij knikt. We lopen naar de kassa en ik wil mijn portemonne uit mijn tasje pakken. Maar ik kan hem niet vinden. "Souf, ik denk dat ik mijn portemonnee ben verloren." Zeg ik zonder hem aan te kijken. Hij pakt mijn hand vast en trekt me uit de winkel. "Souf, wacht, ik moet nog betalen" "is al gebeurd" zegt hij en lacht. Hij heeft echt mooie witte rechte tanden en zijn diepe kuiltje komt tevoorschijn. "Maar mijn portemonnee is kwijt" zeg ik. Hij glimlacht en geeft me mijn portemonnee terug. "Soufiane! Waarom deed je dat!" Zei ik. "Omdat ik wist dat je me niet zou laten betalen" zegt hij. Ik glimlach naar hem. Ik had niet eens geld om het te betalen, dit is de eerste keer sat ik naar een kapper ben geweest, maar ik wist niet dat het 350 euro zou kosten.

We rijden met zijn Vespa naar de zonnebank. "Hallo" zegt de vrouw achter de balie. "Heey" antwoord ik. "Hoeveel kuren wil je?" "2 van 20 minuten" antwoord ik. De vrouw knikt en kijkt op de computer "over 5 minuten is kamer 6 klaar, dan kun je daarheen" zegt de vrouw. Ik knik en ga zitten op de stoel samen met Soufiane. Soufiane en ik kijken elkaar een tijdje in de ogen aan. "Je bent prachtig" zegt hij. Ik bloos en glimlach. "Ik wist het vanaf het begin" zegt hij weer. Ik begin te denken aan toen, geen geld, pesterij etc. Mijn ogen vullen zich met tranen, Soufiane ziet het en trekt me in een knuffel. "Het is al goed" zegt hij. Ik veeg mijn tranen weg en de vrouw zegt "Hier de sleutels van kamer 6, rechtdoor, eerste kamer rechts." Ik neem de sleutels aan en knik "dankje". Ik loop erheen en kleed me uit. Ik scrub mijn lichaam en smeer dan zonnebankolie.

40 minuten later
Ik kijk naar mezelf, ik ben echt bruin geworden. Mooi kleurtje. Ik kleed me weer om en doe mijn haar in een hoge knot. Ik loop de kamer uit en zodra Soufiane mij ziet staat hij meteen op. "Wauw" zegt hij. Ik bloos. We bedanken de vrouw en net wanneer ik wil betalen zegt de vrouw "je vriend heeft al voor je betaald" ik kijk Soufiane boos aan. Ik geef hem een harde stoot op zijn arm. Maar zijn arm is zo gespierd hij zegt lachend "hahhahaa kleintje, echt schattig, is dat je allerhardst". Ik doe mijn armen over elkaar en kijk hem boos aan. "Kom hier schatje" zebt hij en trekt me in een knuffel. Me hart maakte een sprongetje, noemde hij me nou schatje? Nee, dat zegt hij zeker gewoon als vrienden.

Ik stap bij hem achterop en hij brengt me naar huis. Hij loopt met me mee naar de voordeur. Net dat ik de deur open wil doen draai ik me om, we staan nu dicht bij elkaar. Ik slaak een diepe zucht "Soufiane.." "ja" zegt hij met een bezorgd gezicht...

Mijn leven die veranderde..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu