HERKÜL 11. GÖREV (Hesperidlerin Altın Elmaları)

166 10 0
                                    

     Kendisine verilen on görevi, sekiz yıl gibi bir sürede bitiren Herakles'in ikinci ve beşinci görevini saymayan Eurystheus, ona iki görev daha verir. Herakles'in on birinci görevi ise, Hera'nın kutsal bahçesinde bulunan altın elma ağacından bir meyveyi getirmektir.

     Bu elmalar dört batı kızı ve ejder olan Ladon tarafından Atlas dağının en batısındaki bir bahçede korunuyor ve saklanıyordu.

     Herakles bu elmaların nerede olduğunu bilmiyordu. Yolculuğu sırasında ak saçlı, yaşlı Deniz Tanrısı Nereus'u bulur ve ona altın elmalara nasıl ulaşacağını sorar. Bu bilgiyi almak için şekil değiştirmekte çok usta olan Nereus'u sıkıca yakalayan Herakles, tanrının geçirdiği birçok değişikliğe rağmen ona sarılmayı bırakmaz. Sonunda Nereus'tan izleyeceği yeri öğrenip yola koyulur ve ayrıca Herakles'e elmaları kendi eliyle toplamamasını, Atlas'a toplatması gerektiğini tembihler.

     Herakles, batı kızlarının (Hesperidlerin) bahçesine geldiğinde orada, Dünyayı sırtında taşıyan Hesperid’lerin babası sayılan Atlasla karşılaşır. Herakles Atlası elmaları getirmesi konusunda ikna eder ama Atlas'ın bir şartı vardır o dönene kadar Dünyayı Herakles'in tutmasını ister.

     Herakles bunu kabul eder. Atlas elmaları alıp gelir ama Özgürlük onu cezbeder ve Gök kubbeyi yeniden sırtlanmak istemez, elmaları Eurystheus'a kendi götürmeyi teklif eder.

     Herkül bu teklifi kabul etmiş gibi görünür, Atlastan bu pozisyonda rahat etmediğini bir destek almak için bir dakikalık tutmasını ister. Atlas Gök Kubbeyi yeniden sırtlanıncada elmaları alıp oradan kaçar.

EfsanelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin