KRAKEN EFSANESİ

476 14 0
                                    

     Kraken, İskandinav kökenli efsanevi deniz canavarıdır. Anlatılan efsanelere göre bir ada kadar büyük, bir gemiyi direk tepesine kadar uzanan kollarıyla devirebilen efsanevi deniz yaratığı. Yunan Mitolojisi'nde de adı sıkça geçmektedir.

     Efsanenin İlham kaynağı olarak boyları 13-15 metreye ulaşan mürekkep balıkları  gösterilmektedir ancak bu büyüklükteki mürekkep balıkları okyanusun derinliklerinde yaşarlar.

   1780 ve 1890 yılları arasında gerçek olduğuda iddia edilir. Hatta bazı fransızlar pasifik okyanusuna doğru giden gemilerinin bir daha dönemediklerini ve dönenlerin de gemiye dev bir ahtapotun saldırdığını iddia ederler ve fransızlar pasifik okyanusuna gidecek olan gemilere canavar çıkar gitmeyin sakın diyerek uyarırlar.

      Tiyanik gemisinden kurtulanların söylediklerine göre titanik gemisi buz dağına çarparak batmadı bir ahtapot tarafından batırıldı denmesi efsaneyi daha da gerçekleştiriyor. Pasifik okyanusunda batan gemilerden kurtulan kişiler ise tek bir kolunu geminin 10 metre tepesine çıkararak gemiyi tek bir koluyla batırdı ve mürettebatın çoğunu ilk önce boğarak ondan sonrada yutarak öldürdü denmesi de efsaneyi neredeyse gerçek kılmaktadır.

   
      İlk gerçek örneği 1895 yılında hawaii sahillerine vuran cansız bedeninin bulunmasıyla ortaya çıkmıştır ve bulunan bedeninin ölçüleri boyuda enide 30 metreye ve 20 metreye yakındır.
    

     Bugün denizin derinliklerinde dev kalamarlar yaşıyor. Birçok küçük tekneye sadıranları rapor edilmiş durumda.

EfsanelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin