Herakles, Eurystheus'un verdiği görevleri bitirdikten sonra Thebai’ye döner fakat Heraklesin maceraları daha bitmemiştir. O sırada otuz üç yaşına basmış olan Megara'yı, birlikteliklerinin kendisine uğursuzluk getirdiğini ileri sürerek yeğeni İolaos ile evlendirir. Kendine de daha fazla talih getireceğine inandığı genç bir eş aramaya koyulur.
Oikhalia kralı Eurystos bir yarışma düzenler, düzenlediği yarışmanın kazananına kızını verecektir. Herkül düzenlenen ok atma yarışını kazanır fakat, kral verdiği sözü tutmaz ve kızı güzel İole'yi Herakles'e vermez. Çünkü Herakles‘in deliliği daha hafızalardan silinmemiştir. Nitekim çok geçmeden Herkül ikinci bir delilik nöbeti geçirir ve Eurytos'un oğlu İphitos'u şehir surlarından atarak öldürür.
Herkül'ün iyileşmesi ve günahlarından arınması için köle olarak satılması gerekmektedir.
Efendisine 3 yıl boyunca hizmet etmesi ve kazandığı bütün parayı İphitos'un ölümüne karşılık olarak Eurytos'a vermesi gerektiğini söyler. Herakles'i köle olarak Lydia Kraliçesi dul Omphale satın alır. İyileşen ve özgürlüğüne kavuşan Herkül Kalydon'a gidip Deianeria ile evlenir. Fakat Irmak Tanrısı Akheloos'da Deianeira'ya aşıktır ve onunla dövüşmek zorunda kalır.
Akheloos, boğa kılığına girip Herakles'e saldırır. Herakles onun bir boynuzunu koparıp yener. Daha sonra karısı Deianeira'yı yanına alarak gider. Güney Teselya'da bir nehir kıyısında at adam Nessos'la karşılaşır. Nehri geçmek için Nessos'un yardımına ihtiyaçları vardır. Neossos, Deianeira'yı karşıya geçirirken ona sahip olmaya çalışır, bunun üzerine Herakles onu zehirli bir okla vurur.
At adam öç almak için ölmek üzereyken , akan kanından Deianeira'ya verir. Bunun, ilerde kocası ona ihanet ettiği zaman eski sevgisini geri getirtecek bir aşk iksiri olduğunu söyler. Bu kanı buladığı bir gömleği ona giydirdiğinde de ona yeniden aşık olacağını da ekler.
Hydra'nın zehirli safrası sürülmüş okun zehrinin kanına geçtiğini bilmez. Herakles, bir gün yanına İole’yi alıp gelince, Deianeira kıskançlığa kapılıp Nessos’un verdiği kanı bir gömleğe bulayıp kocasına verir.
Herakles gömleği giyer giymez yanmaya başlar. O ana kadar bir çok acıya katlanmasına rağmen bu acıya katlanamaz. Bunu duyan Deianeira acısından kendini asarak öldürür. Herakles ise, Oita dağının tepesine bir odun yığını hazırlatır ve yığının üstüne çıktıktan sonra odunları ateşe verir.
Bu sırada yükselen alevlerin arasında gökten bir duman iner. Zeus oğlunu alır ve Olympos'a götürür. Sonunda ölümsüzlüğe ulaşan Herakles, Hera ile kavgasına son verir. Daha sonra Tanrıça Hebe ile evlenip mutlu bir sonsuzluğa erer.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Efsaneler
De TodoBu kitabımda tarih boyunca anlatılan bütün efsaneleri anlatmaya çalışacağım.Her bir bölümde birbirinden ilginç efsanelere yelken açacağız. İYİ OKUMALAR