Tek boynuz (unicorn), alnında genellikle spiral formda tek boynuzu olan efsanevi beyaz bir at olan doğaüstü bir yaratık olup, pek çok kültürde ölümsüzlük, güç, adalet ve saflığın sembolü kabul edilmekteydi. Batıda Unicorn adıyla bilinir ve bembeyazdır. Doğuda ise renkli olarak tasvir edilir.
Saf ve masum olduğuna, kanı içildiğinde kişiyi ölümsüz kıldığına, bu nedenle öldürmenin lanet getireceğine inanılan efsanevi bir hayvan. Latince ismi olan Unicorn; bir tek anlamına gelen uni ve boynuz anlamına gelen cornus sözcüklerinden türemiştir.
Unicorn asil, güzel ve tehlikeli bir varlıktır. Bu hoş duruma rağmen ne yazık ki unicornun yaratılışı klasik bir hatayla başlar. Bu hata yüzyıllar boyunca birçok insanın hayallerini süsleyecek, yaratıcılıkları sergilemeye itecek ve ümitlendirecektir.
Yunanlı bilginler M.Ö. 3. yüzyılda "Old Testament" adlı kitapları evrensel bir dile çevirerek eğitimli insanlara sunmak istemişlerdi. Kendilerine "Onyediler" denen bir grup akademisyen bu konuda çalışmaya başladı ve yerel kelimeleri çevirmek konusunda güçlüklerle karşılaştılar.
Yazıtlarda Re'em denen bir hayvandan bahsedilmekteydi. Onyediler bu varlığı anlıyorlar ama kendi dillerinde ifade edemiyorlardı. Bunun üzerine yeni bir yunanca kelime türetip yaratığı "monokeros" olarak adlandırdılar. Bu kelimenin İngilizce karşılığı ise "unicorn" dur.
Re'em aslında nedir?
Araştırmacılara göre bu varlık arapçadaki adı "rim" olan oryx antilopudur. Yunan kaynaklarında "Aelian" diye biri Hindistan'a yaptığı geziler esnasında alnının ortasında tek boynuzu bulunan bir varlıktan bahsedildiğini duyar ve onları yazıya aktarır. Aelian Hint avcılarının asla sağ olarak ele geçiremedikleri; geyiğin kafasına, filin ayaklarına, domuzun kuyruğuna ve bir atın gövdesine sahip olan bir yaratığı avladıklarını, yaratığın alnında siyah bir boynuzun bulunduğunu yazar. Bu anlatılanlardan sonra gezginler artık doğuya yaptıkları ziyaretlerinde unicornu görmeleri gerekenler listesine almaktaydılar.İnsanların gözünde efsaneleşen unicorn ilk başta yakalanamaz bir varlık olarak bilinirken sonraları türeyen efsanelerle bu inanç değişmiştir. Efsaneye göre unicorn bir bakirenin önünde boynuzunu teslim ederek gücünü kaybedebilmektedir. Bu efsaneyle birlikte unicorn boynuzunun tıbbi değeri insanlık tarihine girer. Pek çok boynuz simsarının türediği o yıllarda boynuzun "antidot" etkisi ve hastalık iyileştirmedeki gücüne olan sağlam inanış nedeniyle boynuzlar eczanelere kadar girmiştir.
Tekboynuz'lularla ilgili anlatılanların o zamanda yaşamış bir hayvana ait olması olasıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Efsaneler
RandomBu kitabımda tarih boyunca anlatılan bütün efsaneleri anlatmaya çalışacağım.Her bir bölümde birbirinden ilginç efsanelere yelken açacağız. İYİ OKUMALAR