ROKUROKUBİ EFSANESİ

283 16 2
                                    

      Rokurokubi sıradan kadınlar gibi görünüyor. Ancak geceleri boyunları inanılmaz bir uzunluğa ulaşıyor ve serbestçe dolaşır. Bazen uzun dilleriyle kandil yağı yalar ve bazen yakındaki insanları korkutup yaramazlıklara neden olurlar.

     Canavar olarak doğan çoğu yokainin aksine, Rokurokubi bazı kötülüklerden ya da yanlışlardan kaynaklanan bir lanet tarafından dönüştürülen eski insanlardır. Belki tanrılara veya doğaya karşı günah işlediler ya da kocalarına sadık kalmadılar.

     Çoğu durumda, kocaları veya babaları günah işledi, ancak acımasız bir kader çarpışmasıyla erkekler cezadan kaçtı ve kadınlar bunun yerine laneti aldı; Bilinen tüm durumlarda, Rokurokubi'nin laneti, sebebi kendi olmasa da, sadece kadınları etkiler.

Anlatılan bir efsaneye göre;

     Bir lord, lambalarındaki yağın endişe verici bir oranda kaybolduğunu fark etti ve bu yüzden hizmetçi kızlarından birinin Rurokubi olduğundan şüphelenildi.

     Öğrenmek için kıza göz kulak olmaya karar verdi. Kız uykuya daldıktan sonra odasına girdi ve onu izledi. Kısa süre sonra  kızın boynunun bir anda inanılmaz bir şekilde büyüdüğünü fark etti. Bir süre sonra, hizmetçi kız uykusunda devrildi, ancak sadece vücudu hareket etti! Baş yerinde kaldı ve boyun ikisi arasında uzanıyordu.

     Lord ertesi gün onu kovdu. Daha sonra çalıştığı her yerden kovuldu. Zavallı kız işlerinde neden bu kadar şanssız olduğunu ve bir Rokurokubi olduğunu asla anlamadı.

    

EfsanelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin