LONDEN - 5 MEI ( a tuesday )
'Morning sweetie!' Hoor ik een ongelovelijk sexy ochtendstem zeggen. 'Hmm..' Kreunend kom ik overeind. 'Die vriendin van je komt zo aan.' Ik knipper met mijn ogen. 'Ze zit al met Arnold in de auto.' Omg, eindelijk! Ik ga Julie weer zien! Ineens ben ik hyper. 'YEHEEEEES JULIE KOMT!' Ik spring overeind en loop naar mijn kledingkast. 'Gale, is dit een leuk outfit?' Vraag ik aan hem terwijl ik een hangertje met een topje eraan toon. 'Is dat niet te koud mop?' Vraagt hij. 'Nee joh! Ik doe er wel een boyfriend jeans onder!' Zeg ik enthousiast. 'Wat the hell is een boyfriend jeans.' 'Shut it.' 'Zullen we een ontbijtje bestellen?' Vraag ik aan hem aangezien de kantine in de vakantie gesloten is. 'Is goed!' Ik open de thuisbezorgd app en zoek wat lekkers uit. Ik bestel een kaascroissantje en een beker koffie, Gale bestelt een gesuikerde donut en ook koffie. Zodra het ontbijt binnen is gaan we het samen in een van de gezamelijke woonkamers in het pand opeten. 'Dit is zo lekker, god.' Ik kijk Gale aan die ondertussen zit te genieten van zijn donut. Ik wil net een hap nemen van mijn kaascroissantje maar ineens voel ik een tikje op mijn schouders. Ik draai me om en gil het uit. 'JULIE!' 'EMMA!' Ik spring overeind en omhels mijn bestie. Ik heb haar zo erg gemist. 'Dit gaat de beste week ever worden, dat beloof ik!' 'Dit pand is zo cool, ik wil hier wonen omg..' Ik kijk Gale aan die er een beetje ongemakkelijk bij zit. 'Gale dit is Julie, Julie dit is Gale.' Ze geven elkaar een knikje en dan breng ik samen met Julie haar spullen naar boven. Ondertussen leg ik haar vanalles uit. 'De meeste jongens zijn nu op vakantie of bij familie, en de rest is waarschijnlijk op zijn kamer of de stad in idk..' Ik brabbel onzin tegen Julie terwijl ik een van haar koffers draag naar mijn kamer, de zwaarste van de twee pff... Uitgeput en lachend komen we een tijdje later mijn kamer ingewandeld. Ik geef Julie een mini-rondleiding en ze vind het geweldig. Later gaan we op mijn bed zitten en vertel ik haar alles wat ik nog niet verteld haar op FaceTime. Van Justin weet ze allang gelukkig, alleen ze vind hem maar een apart geval. Maar ze kent hem of course ook niet in het echt. Terwijl we kletsend op mijn bed zitten hoor in geklop op mijn deur. 'Binnen!' Roep ik. Gale verschijnt in de deur opening en hij ziet er wat vrolijker uit, gelukkig. 'Hey, hebben jullie zin om vanavond mee naar een feest te gaan, ik moet mijn verleden maar gewoon achter me laten en lol gaan hebben, dat hadden mijn ouders ook gewilt.' 'JA!' Roept Julie enthousiast. Ik heb eerlijk gezegd ook wel zin in een feestje. 'Waar is het?' Vraag ik. 'In een super hippe wijk in Londen, een goede vriend van me woont daar in een gigantisch huis met alles erop en eraan!' Zegt hij amuserend. 'Hoelaat!?' Vraagt Julie ongeduldig, 'ik moet me wel nog omkleden hé!' Ik moet lachen, Julie doet er altijd zoooo lang over om haarzelf op te maken. Maar ze komt ook wel met een echt resultaat. Krullende haren, glimmende gloss, smokey eyes... 'Om half 8 lopen we met z'n drieën aan naar het metero-station.' Maakt Gale ons duidelijk. 'Is goed! Julie en ik gaan ons alvast klaarmaken, tot straks.' Zeg ik terwijl ik mijn iPhone aanklik om te kijken hoelaat het is. Nog twee uur, moet lukken toch? Gale verlaat mijn kamer terwijl Julie heel haar koffer leegt op mijn vloer, en geloof me, ze heeft volgensmij haar hele kledingkast meegenomen.. Die sukkel. 'Je moet wel wat leuks aantrekken, dadelijk zijn er hot guys!!!' Dromerig staart ze voor zich uit. 'Ik kies je outfit!' Maakt ze duidelijk. 'Jaja..' Zeg ik zuchtend. Ze pakt een strapless jurkje van de grond en gooit het naar me toe. 'Dit ga je dragen, géén commentaar!' Zuchtend bekijk ik het strapless jurkje, het is wel heel blood... En je figuur komt er misschien iets te goed in uit. Maar ach, wat boeit 't ook. 'Ik heb deze geweldige pumps voor je, ze matchen goed met het jurkje.' Julie blijft door ratelen terwijl ik denk aan Justin. Ja wat? Hij kwam in mijn gedachtes, niet mijn schuld. Zelf kiest Julie voor een rokje met een blousje en schattige maar vreselijk hoge pumps eronder. Ze krult mijn blonde lokken en geeft me een opvallende make-up look. Zelf doet ze haar haren in een hoge staart en een felle, knalrode lipstick maakt haar look af. 'Ready to go?' Vraagt ze als ze wijzers van de grote klok in mijn kamer tien voor half zes aantikken. 'Yes!' Roept ik vrolijk.
JE LEEST
Try me
Novela JuvenilEmma Anderson (16) is de dochter van de oh-zo beroemde directeur, David Anderson, van het Alexander College, een jongensinternaat voor de wat rijkere onder ons. Emma haar ouders zijn gescheiden, haar moeder Chantal Parker woont in Amsterdam terwijl...