"Woi gemok. Cepat lah sikit lari tu ! Lembap betul terhegeh hegeh" kata Ki Hyun yang penat menunggu Minji , gadis gemuk yang sangat dibenci pelajar Kiyok High School .
(Kihyun from monsta x)
"Adoi la kenapa la kau jadi budak kelas aku? And kenapa jugak la aku jadi ketua kelas entah. Dah macam takde orang lain je. Dah setengah jam aku tunggu kau ni tak sampai sampai. Dah la panas terik ni ! " bebel kihyun yang tunggu di bawah pokok yang ada berdekatan taman tasik itu.
"Sabar lah. Aku penat ni tau tak" minji termengah mengah cuba mencari oksigen sebaik sahaja dia sampai pada kihyun.
"Dah cepat cepat. Dah lambat ni" mereka pun berjalan ke tempat berkumpul di mana semua pelajar berkumpul.
/skip/
Acara merentas desa dimenangi oleh kelas Aurora . Dan kelas minji iaitu kelas chrysanthemum mendapat tempat terakhir.
"Kau tengok! Ni semua salah kau lah gemok . Kalau tak kita dah dapat dah tiket pergi pulau jeju tu. Kau lah ni!!" Yuju rakan sekelas minji menolaknya jatuh akibat kekalahan yang mereka terima.
"Maaflah . Aku bukannya sengaja." Minji hanya menunduk menahan sebak kerana dialah punca utama kelas mereka kalah.
"Dahlah takyah buang masa kat sini. Jom lepak . Aku belanja" Yoona mengajak rakan sekelasnya ke kedai makan berdekatan kecuali minji.
"Bye gemok. Kitorang gerak lu. Pape takyah roger" kata mereka lalu bergegas pergi meninggalkan minji .
Minji pov
Bangku kayu yang ada berhampiran aku . Aku duduk. Kasutku aku lihat. Namun makin lama makin kabur penglihatanku pada kasut sukanku.
Ya. Aku menangis.
Aku menangis kerana nasibku yang selalu menyusahkan orang ramai terutama keluargaku dan rakan sekelasku.
Aku selalu tertanya kenapa aku seorang sahaja yang dilahirkan begini tetapi abang abang aku semua elok rupa parasnya.
Gemuk. Hodoh. Perut buncit. Paha besar. Lemak berketul ketul. Bukan double chin tapi triple fourple chin.
Aku minji. Choi minji anak bongsu dari 13 adik beradik. Dan aku bersekolah di Hanlim Art High School yang currently berada di tingkatan 4. Yeah.
"Dekat sini rupanya . Penat hyung cari" tersentak aku dibuatnya. Pantas aku menyeka air mata yang bercucuran jatuh. Segera aku dongak melihat gerangan yang baru menegurku.
Erk. Alamak.
"Hy-hyung"
Okay first of all. Jangan tanya kenapa aku panggil hyung kay. Coz dari kecik aku dengar abg aku yang lain panggil hyung so sampai ke besar aku terikut.
"Mwoya? Kenapa ni dik? Wae uro ??? (Why crying) " hyung tunduk dan belek muka aku melihat sekiranya ada luka di mukaku.
Ni sangyeon hyung. Abang sulung aku. Dia now membuka flower snack stand iaitu kedai makan yang dibuka khas untuk pelanggannya.
Plus dia tersangatla pantang kalau apa apa jadi dengan aku. Antara kitorang adik beradik ... dia eomma.
"Tak-takde apelah hyung. Jom balik" aku pura pura mengajaknya pulang segera agar dia tidak soal siasat dengan lebih lagi.
Sekali dia siasat. Kalah inspector polis.
"Takyah nak tukar topik eh dik. Macam lah hyung tak kenal . Now sit and you story story to me" aku tergelak kecil melihat sangyeon hyung speaking. Dia ni kalau speaking. Hancur dunia.
Hahahaha mian (sorry) hyung.
"Ala balik nanti adik cerita la. Eh? "
Sangyeon melihatku dengan pandangan hyung-kenal-kamu-bukan-sehari-dua
Aku mengeluh sebelum duduk di bangku kayu tadi kembali.
"Fine"
Tbc
Gambar atas tu gambar sangyeon. Abang sulung . ♡Btw guys. Pray for hwall. Korang tau kan ayah hwall just passed away. Lets pray for him to be strong ㅠㅠ
#theblovesyou
#happygraduationday ♡
#eric is coming soon♡♥
YOU ARE READING
[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]
Randomseorang gadis yang mempunyai penampilan yang semua gadis benci iaitu . GEMUK . akan tetapi. dia dilahirkan bersama abang abangnya yang menjadi idaman ramai gadis. mampukah dia menahan cacian orang ramai bahawa dia tidak layak mempunyai abang aban...