J

152 11 8
                                    

Author pov

Now everybody bounce ! Bounce ! Come on bounce let it bounce ! ~

Alarm yang bertemakan lagu bounce by JJ PROJECT tu berkumandang di setiap pelosok rumah teres tiga tingkat itu.

For information.. alarm akan berbunyi automatik pada setiap hari. Hari isnin sampai jumaat which is hari bekerja dan bersekolah alarm akan berbunyi pukul 6:30 pagi manakala kalau hari sabtu and ahad alarm bunyi pukul 8 pagi.

Hebat bukan.

Orang yang pertama bangun ofcourse lah....

Sangyeon .

"Yahhh yaedeul ah ireona ! (Kids wake up)" sangyeon mula mengejutkan roommate nya iaitu jacob and younghoon. Kemudian dia bergegas ke bilik sebelah iaitu bilik kevin Q and hwall.

Nae Pittam nunmul ~ nae majimak chunmeul da~

Sangyeon hanya geleng kepala bila tengok alarm je yang bersemangat bunyi. Tuan dia tak bangun bangun pun.

Alarm bts blood sweat & tears tu ofcourselah kepunyaan hwall. Hwall is a fanatic army kalau nak tau.

Tapi tulah . Tak bangun bangun.

"Hoi hoi bangun bangun" sangyeon mula bertindak meloncat atas sorang sorang .

"Awal lagi lah hyung" Q merengek macam budak kecil.

Berlainan dengan kevin. Kevin sekali gerak terus bangun . Kevin mencapai tualanya dan berkira kira nak ke bilik air.

"Ehhh jangan mandi" pergerakan kevin terhenti sebaik sahaja sangyeon menghalangnya.

Kevin mengembangkan hidungnya dan pusing tengok sangyeon.

"Wae?"

"Gosok gigi je. Kita nak pergi waterpark"

Dan dengan itu bergegas hwall Q dengan kevin masuk bilik air. Sepantas kilat.

//skip//

"Ericcc!!!!!!!" -sunwoo

"Bangun woi bangun!!!" -hyunjae

5 minutes later.

"SON YOUNGJAEE!!!!!!!!!!! IREONA!!!!"-younghoon

"ERICCCCCCCCCC" -haknyeon

"KEBAKARAN KEBARAKAN !!!!" -new

"Senyap la hyung" eric masih memeluk bantal busuknya. Ya. Eric lah orang paling susah nak bangun. And dia tak perlukan alarm. Sebab hyung hyung semua dia punya alarm.

"okay dah guys jom gerak ke waterpark yeayy ." New menjerit ala ala makcik bawang sambil bawak beg dia masuk kereta.

"Hah? Waterpark? Nak buat apa?" Terua terduduk eric lepas dengar perkataan waterpark.

Tapi takde sorangpun hirau soalan dia.

"Kita nak pergi sekarang ke? Hyung?"

Dan kedengaran bunyi enjin kereta dipanaskan.

"Hyung!!!!!!!"

//skip//

"Sedia... mula!"

Takde satu kepala pun di permukaan air. Tak lain tak bukan..

Dorang tengah main tahan nafas.

Malangnya. Kepala pertama yang keluar kepala jacob diikuti dengan Q new younghoon hwall haknyeon sangyeon juyeon kevin .

Tinggallah yang belum keluar iaitu hyunjae minji eric sunwoo .

"Dah lah kalah kalah " sangyeon menganjing dengan percik percik air kat dorang yang masih bertahan.

Dan sunwoo surrender.

"Hoahh hyung ni kan memang la ayeshhh" sunwoo percik air sebesar ombak . Haha. K tak lawak.

Finally . Minji menang.

Haha tau sebab apa?

Sebab minji kan cam besar sikit so banyak oksigen lam badan dia. Tu yang lama dia bertahan.

Hahahaha.

//skip//

Setelah penat bermain apa lagi mereka pun makan . And then terus balik rumah .

[Actually author nak save chapter sebab nak fokus main point hahaha sorry ]

.

.

Minji pov

Kalendar pen buku nota aku ambil . Lalu aku turun ke ruang tamu dan duduk di sofa . Meja aku tarik menghampiriku.

Segala benda yang aku bawa tadi aku letak atas meja.

"Buat apa tu?" Hwall datang dan duduk sebelah aku.

"Tengah cuci tandas ni. Nak tolong? " aku sempat jeling dia sebelum aku buka buku nota yang aku baru beli tadi.

"Ha boleh jugak" aku memberi jelingan kasih sayang pada abg kesayanganku hwall. Dia dah gelak kemenangan sebab aku dah kalah tak tau nak balas apa.

"Betul betul la dik. Kau tengah buat apa?" Hwall intai apa yang aku cuba buat.

"Tengah plan la camne nak jalan kan misi ni. Pastu nak bajet dalam berapa hari semua. " aku mula menulis di halaman pertama tajuk misi khas aku ni.

Yeppeo GO GO !  (Pretty go go)

Tbc

Gambar atas tu gambar hwall. Abang ke 10♡

[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]Where stories live. Discover now