Klik !
Klik!
"Pandang kiri sikit- okay nice"
"Senyum lagi"
"Freestyle"
"Candid candid"
.
."Kamsahabnida !!!" Kata mereka semua sebaik sahaja photoshoot untuk harini siap.
Jam telahpun menunjukkan angka 10 malam.
"Good job semua ! " kata wonho kepada sangyeon dan adik adik dengan thumbs up.
Kemudian kangjun menerpa mereka.
"Wowwww tak sia sia hyung jadi manager korang" kata kangjun sambil merangkul bahu kevin dan Q.
"Haha thanks hyung" kata sangyeon malu.
"Mesti korang lapar kan? Jom hyung belanja" kata kangjun lagi membuatkan semua dah terlompat lompat macam beruk tak makan setahun.
"YEAYYYYY HYUNG BELANJAAA"
//skip//
Minji pov
Setelah selesai makan tadi , kangjun dengan joohyuk hyung hantar kami balik.
"Kami dah balik~ " kata jacob orang pertama yang masuk rumah.
Eomma sambut kami .
"Macam.mana harini? Okay? " soal eomma sebaik sahaja kami semua masuk .
" best ! Tapi penat sikit lah" jawab eric yang terus baring longlai atas sofa.
"Lah biasa lah tu. Nanti dah biasa nanti takdelah rasa penat sangat" kata eomma sambil urut urut anak manjanya eric.
Ceh macam dia pulak yang bongsu.
"Dah lewat ni. Haknyeon hwall sunwoo eric minji pergi naik atas mandi tido . Esok sekolah" kata eomma lalu dengan malasnya kami bergerak ke bilik masing masing.
.
.
Soalan math depan mata aku tengok dengan mata kabur. Oh shet dah mengantuk tapi homework tak siap lagi huhu.
Takpe takpe sikit lagi hold on min. You can do it. Yeah.
Baru je aku nak buat soalan lain pintu bilik aku diketuk.
"Masuk"
"Tak tidur lagi?" Aku segera tengok new hyung yang sekarang dia dah bertenggek kat meja aku.
"Tak. Tengah buat homework" kataku lalu kembali fokus.
"Math eh?"
"Haah"
"Nak hyung tolong?" Muka new aku tengok.
Oh my life saviour. Saranghae hyung .
"Nak nak" kataku lalu dia ajar aku soalan yang aku tak faham.
.
.Aku baring atas katil lalu handphone aku turn on dan tengok tengok kalau ada notifications.
Fuh nasib baik takde.
Jam aku tengok. Heol dah pukul 1 pagi. Aku tak tidur lagi huaaaaaa
//skip//
Seminggu kemudian...
"Wehh wehh tu dorang! Tu dorang kan? Oh my god hensem gile! Lawa tho adik dorang" kata beberapa orang pelajar sebaik sahaja kelibat haknyeon dan adik adiknya kelihatan di cafe sekolah.
"Oppaaaa!!!!! Hensemnyaaa"
"Model weh model!!!!!"
"Kat sekolah kita ada model wehhh oh my godd"
"Hot gile dorang!!!!"
"Minji ah saranghaee"
Dan mereka hanya tunduk tunduk lalu ke meja biasa dorang lepak.
Minji pov
"Minji!!!! Neomu yeppeuda ! (So pretty)"
"Haknyeon oppaa!!!!!"
"Kim sunwoo!!!!"
"Ericcc i love youu"
"Hwall saranghae!!"
Wow. Havoc gile cafe ni. Kitorang dikerumun fans ahahahahahaga.
Iklan kitorang dah release minggu lepas. And dengar kata jadi hit iklan tu. Maybe sebab tu kitorang ramai fans.
/dab/
"Makan cepat. Kita takleh lama ni" kata haknyeon lalu kami makan sepantas kilat . Bukan apa kamera ada dimana mana.
"NOTICE ME OPPAAAAA "
"SARANGHAEEE"
"KIRIM SALAM DEKAT YOUNGHOON OPPAAA"
"MANA JUYEON?"
"Juyeon dekat rumah kot" kataku perlahan lalu berdekah hyung hyung ku dengar komen aku.
.
."Lepas ni korang takyah kerap sangatlah datang sekolah" kata kangjun dan sangyeon angguk angguk setuju.
Terbeliak mata kitorang.
Apa ini benaran? Akhirnya . Takyah gi sekolah bahahahagaga
"Haah hyung pun setuju. Sebab kita dah famous sekarang. Kecoh dekat SNS pasal kita. So untuk hati hati lepas ni 3 kali seminggu je pergi sekolah" kata sangyeon hyung lalu kami hanya angguk.
"Yang university pun sama" tambah sangyeon lagi.
"Yess! Tu nak dengar tu" kata hyunjae.
Dasar loh."Ha hyung nak bagitau. Mggu ni kita akan busy sikit. Sebab kita dapat banyak iklan. So korang kena get ready lah" kata kangjun yang tengok jadual kami di ipadnya.
For information , kangjun bukan je manager kami untuk ASICS . Jooheon hyung amanahkan dia jadi manager betul kitorang. So semua schedule ada dengan dia.
"Ni jadual minggu ni" kangjun tunjuk kami jadual yang terpapar di ipad.
Terbeliak mata kitorang.
Ahad
8 a.m - ASICS
1p.m - Domino's pizza
8 p.m - lazadaIsnin
9 a.m - Pizza hut
11 a.m - chicken
4 p.m - jacket filmSelasa
2.30 p.m - jacket film
8 p.m - ASICSRabu
4 p.m - mv film (minji younghoon sangyeon)
5 p.m - cereal (jacob kevin hyunjae new)
5:30 p.m - jacket film ( juyeon Q haknyeon hwall eric sunwoo)
7p.m-skooloksKhamis
10 a.m - skooloks
2p.m - jacket film
6:30 p.m - ASICS"Mv film? Serious lahhh?" Kata aku yang masih lagi terkejut.
"Haah min younghoon dengan sangyeon . Korang shoot untuk mv lagu baru heize" kata kangjun.
"Heol!!!!! Daebak!!" Kata kami bertiga belas serentak.
Tbc
YOU ARE READING
[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]
De Todoseorang gadis yang mempunyai penampilan yang semua gadis benci iaitu . GEMUK . akan tetapi. dia dilahirkan bersama abang abangnya yang menjadi idaman ramai gadis. mampukah dia menahan cacian orang ramai bahawa dia tidak layak mempunyai abang aban...