Nama : Choi Minji
Umur : 16
Jantina : pondanHidung aku kembang kempis tengok hyunjae hyung.
"Bukan hyung ke pondan?" Kataku selamba sambil jeling hyunjae. Sesuka hati nenek jiran dia je bubuh aku pondan. Dasar kamu tulang ayam.
"Min yang pondan" balasnya taknak kalah.
"Kalau camtu hyung kunsar" balasku selamba dan padam jantina yang ditulis oleh hyunjae tadi dan tukarkan kepada perempuan.
Nama : Choi Minji
Umur : 16
Jantina : Perempuan"Dah dah . Gaduh je korang ni. Hyung lempar dalam sungai tu baru tau" aku dan hyunjae pun pandang younghoon.
"Sejak bila kawasan rumah kita ada sungai?" Kata kami serentak.
Dan tamatlah riwayat younghoon.
Hahahaha joke.
"Cepat naik atas penimbang. Hyung nak ukur berat dengan tinggi" dengar je arahan younghoon , aku pun naik lah atas alat tu dengan redha.
Kemudian younghoon tulis pada papan tersebut.
D-1
Berat : 85 kg
Tinggi :166 cm"Oh my god. Berat gila " kataku yang dah separuh gila. Baru harini aku tau berat aku bahahahaga.
"Takpe. Nanti kita tunggu hasilnya. Dont worry kitorang support min sampai habis! " kata younghoon yang ajak aku dengan hyunjae buat cross tangan.
" dul set fighting! "
//skip//
Jam menunjukkan pukul 9 pagi. Kevin new Q dengan jacob dah pun bangun. Tinggal eric hwall sunwoo dengan haknyeon je yang tak bangun lagi.
Sangyeon keluar sebentar sebab dia ada urusan sikit dekat kedai dia.
Di satu sudut kelihatan kevin yang sedang ghairah bermain piano yang mendendangkan lagu beyonce - bills bills bills yang menjadi kegemarannya.
Kevin is a hard fanboy of beyonce. Dia sangat meminati beyonce dengan sam kim. Dia dengan jacob sangat meminati sam kim and dorang selalu cover lagu sam kim, ed sheeran , justin bieber etc.
Minji yang baru turun dari biliknya terus pergi ke arah kevin yang berada di tepi ruang tamu iaitu ruang khas yang menempatkan piano.
Lalu minji duduk di sebelah kevin.
Minji pov
Suara merdu kevin hyung selalu menarik perhatian aku. Banyak banyak suara dalam adik beradik kitorang aku paling suka suara kevin hyunjae jacob sangyeon dengan new hyung.
Angelic voice gitew. And dorang la yang selalu cover lagu dekat media social.
Aku hanya perhatikan kevin yang sedang menanyi sambil bermain piano.
Sebaik sahaja tamat, aku tepuk tangan macam baru habis tengok show buskers .
"Whoaa daebak. Dah lama min tak dengar hyung nyanyi. And your voice is so oh my gosh there's no word to describe it" kataku yang masih kagum dan tak stop lagi tepuk tangan.
"Haha of course . This is your moonlight hyung kevin okay " katanya riak. Eh bangga.
"Fine. Erm.. so bila kita start kelas vokal?" Soalku sambil tekan kekunci piano sesuka hati. Aku tak reti sangat main piano. Aku reti main violin je.
Jacob sangyeon sunwoo hyung reti main gitar.Yang lain. Reti tengok.
"How bout.. em now?" Katanya dengan sebelah kening terangkat.
//skip//
Oh everytime i close my eyes ~
I see my name in shining light~
A different city every night oh i i swear the world better prepare ~ for when im a billionaire ... yeah..Aku akhiri lagu billionaire by bruno mars dengan sedikit gugup . Huhu
Dan tidak ku sangka. Aku mendapat tepukan dari kevin new Q dan juyeon hyung yang tadi tiba tiba bertenggek dekat piano masa aku nyanyi tadi.
"Heol. Hyung tak tau pulak yang min reti nyanyi and you have a great voice darling" puji kevin sebelum kami high five.
"Jinjja? (Really) min pun tak tau. Sebab baru first time nyanyi betul betul. " kataku sedikit bangga. Hoho rasanya sebab genetik ah. Yelah abg aku semua suara sedap. So mesti aku pun sama an.
Mohon jeles.
"Haah la dik. Suara kau sedap tho. Boleh la join kitorang cover lagu nanti. "Kata new dengan penuh semangat.
Lagi bertambah la confident aku bila kene puji ahahahahaha
"No prob . Anytime " balasku ringkas.
"Ha kelas dengan hyung pulak setiap hari pukul 5 petang okayh? Dekat studio" kata Q yang bakal menjadi guru dancer aku . Sebab aku pernah cakap nak cover dance and thank god la Q hyung nak ajar. Sebab dia pun selalu cover dance.
Aku angguk and buat simbol okay.
"Kelas kita tak kisah bila bila pun. Tapi time hyung free. Okay?" Kata kevin yang tersenyum manis. Haih kalau la aku kawan dia dah lama terpikat huhu.
"Minnnnnnnnnn!"
"Omak kau beruang kutub!" Auch . Aku gosok gosok tangan aku yang secara tak sengaja aku ketuk dekat piano tadi sebab terkejut.
Syaiton mana yang seru nama aku ni.
Ey lah.
"Gwaenchana?" Aku tengok kevin hyung sebelum aku buat simbol okay padanya.
"Apa dia?!" Aku balas balik jeritan tadi.
"Naik bilik jap" aku merengus kasar sebelum aku naik ke bilik juyeon. Ye aku tau tu suara juyeon.
Sebaik tiba di depan bilik juyeon aku membuka pintu.
"Wae? Jangan kata nak bagitau jadual je pastu blah" tekaku dan aku harap tak betul la. Sebab penat aku naik tangga ni.
"Eh macam tau tau je. Ha ni setiap hari kita jog pukul 6:30 pgi macam pagi tadi okay? Tu je dah boleh turun" katanya kemudian memberi isyarat suruh aku keluar dengan tangannya.
Sorry hyung. Dah lama min tak wrestling orang.
Aku menghampiri juyeon.
"YAH CHOI MINJI!!!!!"
Tbc
YOU ARE READING
[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]
Randomseorang gadis yang mempunyai penampilan yang semua gadis benci iaitu . GEMUK . akan tetapi. dia dilahirkan bersama abang abangnya yang menjadi idaman ramai gadis. mampukah dia menahan cacian orang ramai bahawa dia tidak layak mempunyai abang aban...