W

133 10 0
                                    

Sebulan kemudian..

Di hari yang tak berapa nak cerah, awan gelap mendung menandakan hari bakal hujan kelihatan minji yang sedang melihat dirinya di cermin dengan dahi berkerut kerut.

Minji pov

Harini berapa hari bulan? Dah nak masuk 2 bulan ke misi ni?

Mata aku still tertancap pada cermin .

"Heol baju seluar aku dah longgar gila tho." Kataku sambil ukur dengan jari seluar aku. Padahal seluar tu baru je beli 2 minggu lepas. Dah longgar lagi?

Hebat.

Aku pegang perut ku. Heol !
Dah tak buncut. Eh buncit. Buncut pe jadahnya. Kek lapis dah hilang weh!

"Bapak ah!!!!" Kataku sambil tepuk tangan macam anjing laut dengan senyuman sampai ke telinga.

Okay tu seram.

Paha aku pun dah kecik. Lemak bawah lengan dah takde ! Oyemjiii !!!
Double chin pun hilang !

"HEOL DAEBAKKKKKKKKKKK" jeritku sampai tingkap mangkuk cawan kaca semua dah nak retak.

Tok tok!

"Dik ! Dik? Wae geurae? (What's wrong)"

Terus aku berlari ke arah pintu dan membukanya. Lalu tersembullah muka hyung hyung kesayangan beta dan terus aku peluk sangyeon hyung sebab dia depan sekali.

"Eh kenapa ni? Wae?" Katanya dan semua hyung tengok aku pelik.

"MIN DAH KURUSSSS WOOHOOOO YEHEYYYY " kataku sambil terloncat loncat macam beruk dan diikuti dengan new dan Q . Baru je nak bahagia younghoon hyung tarik aku ke meja belajar aku dan suruh aku berdiri atas penimbang.

Buat kali pertama beta naik atas penimbang dengan rasa bahagia.

"Heol. Min u did it! " jerit younghoon dan kami high five sebelum kami peluk .

Younghoon tulis macam biasa dekat papan putih. Aku intai intai sikit.

D-62

Berat : 54 kg
Tinggi : 168 cm

"NICEU !!!!!!!!!!" jeritku yang dah separuh gila di situ sebelum semua hyung kerumun papan putih tu.

Dan.

"FUYOOOO CHUKKAHAE DIK!!!" kata mereka semua dan membaling aku meraikan kejayaan ini.  (macam orang baru lepas menang bola yang dorang baling coach ke goal keeper tu ha)

Tapi an. Still new hyung yang paling ringan.

Berat dia 51. Kau ada?

Aku diturunkan. Lalu kami buat bulatan dan letak tangan masing masing dekat center.

"Dul set. MISSION SONGGONG! (Complete) "

//skip//

Cerita liver or die dekat tv aku tengok. Tapi tak leh nak fokus. Sebab still tak percaya yang aku dah berjaya dalam misi yeppeo go-go .

Oh my god.

Gue nggak sabar mau masuk sekolah.
Hue hue

"Anak anak!! Gi siap cepat" perhatian kami tertumpu pada sangyeon yang berpakaian kemas dan baru turun tangga .

"Nak gi mana hyung??" Eric menerpa ke arah sangyeon sebelum meletakkan tangannya di bahu sangyeon.

"Adalah. Sempena meraikan kejayaan misi kita . Sape lambat tinggal" kata sangyeon yang berjalan duduk di sofa.

Ape lagi berlari tak cukup tanah lah semua.

TERMASUK AKU.

//skip//

Kami tiba di Dongdaemun Design Plaza . Jam menunjukkan pukul 1:30 petang.

"Apa kata kita pergi makan dulu nak? Lagipun kita tak makan lagi dari pagi kan?" Kata sangyeon dan kami hanya angguk.

"Eh kejap. So min dah habis diet lah kan? So dah boleh makan macam macam lah kan???" Soalku teruja sambil pandang haknyeon.

"Masseubnida(betul)" kata haknyeon yang buat thumbs up.

"Yassoooo finally. FREEDOMMMMM" kataku sebelum mulutku ditekup oleh sunwoo.

"Yah. Ha jeritlah bagi semua orang dengar" katanya sambil jeling aku.

Beta pantang dicabar.

Aku pun menarik nafas sedalam dalamnya untuk jerit tapi terbantut sebab juyeon pulak tekup mulut aku.

"Tu sana macam best" katanya lalu tarik aku ke tempat lain.

Aigoo this hyung.

.
.

"Okay ambik je apa yang korang nak" kata kata sangyeon tu boleh buat kitorang pengsan . Sebab terlalu bahagia.

"Yahoooo!!!!! Dot com dot my" kata yang lain dan berlari ke sana sini mengambil makanan masing masing.

Oh ya kami di Seoul Garden (sapa kata kat korea takde?) . So makanan dekat sini macam bufet (?) Yang kita bayar masa masuk. Pastu boleh makan sebanyak mana kita nak. Ha lebih kurang camtu.

So apa lagi.

Rembat semua makanan selagi mampu.

Termasuk AKU.

.

.

Semua sudah pun kembali ke meja dengan makanan masing. Macam macam makanan ada. Western food. Korean food . Japan food. Thailand food. Ape segala food semua ada.

"Jal mogesseubnida!" Kata kami serentak dan memulakan acara menjamh selera.

Tbc

[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]Where stories live. Discover now