K

142 12 0
                                    

Minji pov

"Eh why tak tunggu hyung yang lain?" Tangan aku terhenti sebelum aku tengok muka hwall.

Ye tak ye . Tapi aku tak suka tangguh tangguh.

"Malaslah. Nanti dh takde mood nak tulis tulis ni" hwall tergelak dengar jawapan aku.

"Boleh pulak camtu" aku tengok dia sambil juih mulut.

"Boleh la nape tak boleh pulak" aku taknak kalah.

Sedang aku khusyuk menulis 'nota' sambil hwall dekat tepi tengah baca buku fixi .. satu bau masuk ke dalam rongga hidungku .

"Heol. Sedapnya bauuuuuuuu" jerit aku sebelum aku bangun dan serang dapur.

Hyung line yang tengah buat denda dorang semalam aku tengok. Ingat lagi? Denda yang dorang kalah main basketball kena masak tuh.

"Uyoo masak apa tu hyung" aku pergi ke arah hyunjae yang sibuk memasukkan ayam lada(?) Entah apa tah nama dia kat dalam oven.

"Chicken roasted with extra kasih sayang" kata hyunjae bangga.

"Ewwwww cheesy sangat uwerk" kami semua menghadiahkan reaction extra kasih sayang jugak.

Target aku seterusnya jacob hyung.

"Wow the smell is so yummy" aku buat gerakan tangan hidu asap makanan masuk hidung.

"Of course coz im the chef here" aku tengok jacob dengan hidung kembang.

Okay dude u win.

Setelah serang semua hyung yang tengah masak  (anggaplah aku dh serang semua orang) . Aku ke ruang tamu balik.

Baru je aku duduk kat sofa..

"Dik!! Oo min!" Namaku diseru oleh Q hyung.

"Ye!!!"

"Naik atas jap " suara Q begitu lantang didengar sampai nak berdarah telinga aku.

Kalau korang nak tau. Janganlah bagi terkejut si Q hyung ni. Boleh pekak telinga korang sebab dia jerit . Highnote dia. Kalah dolphin.

"Tingkat?!" Jeritku balik.

"3! "

"Jap otw!" Dan aku pun berlari. Eh taklah jalan je. Sistor tak mampu nak lari naik tangga. Aku jalan naik tangga ke tingkat 3 .

Oh ya btw tingkat 2 ada 3 bilik. Tingkat 3 ada 3 bilik. Kitorang takdelah mewah sangat. So rumah ada ruang tamu dapur bilik mandi dengan bilik tidur jerp.

Tingkat 2

Bilik 1 : eomma appa
Bilik 2 : sangyeon jacob younghoon
Bilik 3 : aku

Tingkat 3

Bilik 1 : kevin hwall Q
Bilik 2 : new eric hyunjae
Bilik 3 : sunwoo juyeon haknyeon

Aku ketuk pintu sebaik saje sampai depan bilik Q hyung.

Tok tok !

"Ha masuk masuk" dan tersembullah kepala Q di sebalik katilnya . Di duk kat katil bawah. So cam tersorok sikit.

"Ha ape dia? " aku duduk di sebelahnya di katil.

"Hyung ada idea. Min nak tak pergi kelas not kelas la. Macam dengar advise dari health punya department?" Mata aku terkelip kelip dengar kata kata yang baru je dilontarkan oleh hyung.

"Ulang"

"Tak macam contohnya every weekend min pergi jumpa health counselor tu pastu dengar dia punya suggestion pasal mission min ni. Nak?" Terpancar sinar harapan di wajah Q . Aku tergelak kecil tengok dia.

Aigoo terharu au bila abang care pasal mission kau ni. Huhu

"Erm not a bad idea. Sangyeon hyung tau?"

Dia menggelengkan kepala .

"Okayh nanti kita gitau sangyeon hyung . Min okay je"

"Orait. Okay tu je hyung nak cakap" dia sambung tengok movie dekat laptop dia.

Aku buat poker face.

"Seriously hyung? Penat penat min naik dari ruang tamu datang bilik hyung . Ni je nak cakap?" Aku capai gunting Q dekat mejanya dan tuju depan muka dia sambil aku smirk.

"Hehe mian mian"

Dasar kamu kembar chipmunks.

//skip//

Author pov

"Makan makan! Dah siap !" Jerit younghoon dari dapur. Maka berpusu pusu lah manusia manusia dalam rumah ni ke dapur.

Mereka beratur di sinki untuk basuh tangan.

Semua peralatan makan dah terhidang atas meja ibarat makan di hotel 5 star.

"Wow nampak sedap . Not bad" kata haknyeon sebaik sahaja duduk di meja makan.

"Eh hello. Ni owner flower snack stand kot. Bukan calang calang" kata sangyeon menabik dada.

"Jal mogesseubnida!" Kata semua yang mengabaikan kata kata sangyeon lalu makan.

"Okay takpe takpe " kata sangyeon redha.

Menu yang dimasak oleh hyung line harini ialah nasi goreng kimchi yang dimasak dengan penuh kasih sayang oleh sangyeon , chicken roasted honey dew oleh hyunjae , chadomyeon (cool ramyeon) oleh juyeon, red tteokbeokki dengan white tteokbeokki  oleh kevin , watermelon juice oleh jacob , and lastly lemon soda by younghoon .

Macam biasa memang sunyi sepi masa makan.

Tbc

Gambar atas gambar sunwoo. Abang ke 11 ♡

[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]Where stories live. Discover now