Y (6)

125 9 1
                                    

Minji pov

Semua dah siap berpakaian kemas dan tengah tunggu ahjussi kim dengan jun sampai. Seperti yang diketahui, harini kitorang diberi kebebasan untuk berseronok and harini takde schedule ! Yahoooo

"Ha ahjussi dah sampai . Jom gerak" kata sangyeon lalu menyuruh dan mengatur kami seperti budak tadika masuk dalam van seperti yang dah ditentukan.

.

.

Kami tiba di Seoul Theme Park. As expected time time camni memang ramai orang. Sekarang tengah hari so lagilah ramai.

"Kita nak kena pakai mask ke hyung?" Soal new kepada sangyeon . Yelah buatnya kena serang dengan sasaeng fans tak ke naya?

"Tak yah kot. " balas sangyeon ringkas.

Lalu kami pun masuk ke dalam.

"Whoaaa first time min datang sini" kataku sebaik sahaja memasuki theme park ini.

Yelah. Nak harap abang abang bertuah ni bawak? Hm sampai kiamat pun belum tentu lagi.

"Jom naik vikinggg" - juyeon

"Eh masuk rumah hantu lahh" - hyunjae

"What?? Are you crazy?" - jacob

"Roller coaster uwoh oh oh *nyanyi lagu chungha*" - younghoon

"TENANG ANAK ANAK SEKALIAN. KITA NAIK SATU SATU YE. JANGAN RISAU SEMUA PERMAINAN NI TAK LARI PUNYA MELAINKAN GORILLA DALAM CERITA RAMPAGE TU DATANG SERANG" tu diaaaa pabila sangyeon mula membuka mulut. Kalah kelajuan tahi bintang mahupun meteor.

Kalah candidate show me the money.

Maka yang lain pun akur dan beku macam patung buat sementara waktu. Kecuali aku ahaha.

"Okay. Sapa yang nak main semua game?" Soal sangyeon . Kemudian hyunjae aku dan juyeon je yang angkat tangan.

"Okay sapa nak pergi viking?"

//skip//

Semua sedang beratur menunggu giliran untuk naik viking. Tidak disangka game ni semua nak join.

Sebaik sahaja tiba giliran mereka. Mereka mengambil tempat masing masing.

Belakang sekali
Younghoon new jacob eric sunwoo hwall

Depan sekali

Minji sangyeon juyeon hyunjae Q haknyeon kevin

.

"AHAHAHAHAHA younghoon hyung? Kenapa menangis tadi ahagahagaga" kata minji yang sedang gelak dan menekan nekan perutnya akibat gelak banyak sangat.

Younghoon dah cemberutkan muka .

"Mana ada nangis. Erhh tanak kawan" katanya sambil bentak bentak kaki menuju ke new kesayangannya.

"New ah~ tengok dorang tu" new tengok ke arag yang ditunjuk younghoon iaitu arah minji sunwoo hyunjae dengan juyeon yang dah gelak separuh mati pasal insiden younghoon nangis naik viking tadi.

Aduhlaa sapa je yang tak gelak . Ahahahahahahahaha

"Abaikan je dorang" kata new lalu memeluk lengan younghoon. Mereka pun berlari ke depan sambil lompat macam princess.

Ark..ark..ark.. *burung gagak*

//skip//

-haunted house team-

Kalini yang terlibat just eric hyunjae Q minji sunwoo juyeon . New dengan jacob awal awal angkat benda putih. Bukan bendera. Tisu.

Minji pov

"Dik kau tau tak. Hyung dah masuk tempat ni banyak kali dulu masa kecik. Siap kawan lagi dengan hantu hantu tu" kata hyunjae membuatkan aku pandang dia dengan pandangan like-srsly-hyung (derp face)

"Betul. Tak percaya tanya juyeon. Kan juyeon an?" Katanya lagi.

"Percayalah sangat hyung kau tu dik" kata juyeon lalu aku dan juyeon menahan gelak hidung kembang kempis tengok hyunjae.

Ada hati nak kelentong. Puih.

Eric dengan sunwoo yang dari tadi senyap menarik perhatian aku.

"Yang korang dua senyap dari tadi kenapa? Takut eh?" Ejekku sebelum satu ketukan khas dari sunwoo tersayang mendarat atas kepalaku yang kecil ini.

Berani kamu .

"Yah sakitlah" kataku lalu tempat diketuk tadi aku gosok .

"Orang senyap tandanya perhati sekeliling. Bukan macam korang pokpek pokpek tak henti henti" kata sunwoo membuatkan aku rasa nak hempuk je kepala dia dengan batu. Ey nasib baik negara ada undang undang.

"Kalau hyung tu min tak kisah la. Ni si eric hyung. Tak pernah pernah mukut tu nak stop enjin. Tetiba harini senyap. Mestilah takut en en en" kataku lagi sebelum aku high five dengan juyeon . Apa? Juyeon yang ajak aku high five tadi.

"Ma-mana ada. Saje je nak berehat seketika. " kata eric yang mengundang lagi ketawa dari aku hyunjae juyeon dan Q.

Hm yang si Q ni dari tadi dia makan churros. Suka sangat agaknya.

.

.

"AHHH EOMMMAAA MIANHAEYO" - eric

"AHHH ERGHHH AHHH SYUH SYUH" - sunwoo

"Akaleppakalei . Abracadabra!" - juyeon

"HOOOHHH ANDWAEEE AHHHHHH ↑ (jeritan 10 oktaf kalah dolphin) " - Q

"AH KAMJAGIYA (terkejut)" -hyunjae

"HAHAHAHAHAHAHAHAHA KELAKAR LAH KAMU NI HANTU" -minji

Author pov

Setelah 15 minit berada dalam seksaan rumah hantu . Akhirnya mereka keluar dengan selamat.

//skip//

Jacob sangyeon hwall younghoon kevin haknyeon new sedang berjalan jalan melihat barang barang yang dijual di gerai gerai.

Mereka tertarik pada gerai aksesori which is kegemaran hwall dengan new.

New mengambil telinga kucing lalu memakainya.

"Kiyeoweo. Wahh new kau sesuai pakai tu" kata younghoon lalu dia juga mencuba memakai telinga kucing yang lain.

"Younghoon hyung cuba yang ni" kata hwall lalu memberi telinga kucing berwarna silver .

Sementara itu jacob dan sangyeon pergi ke gerai yang menjual hotteok  yang amat famous di theme park itu. Mereka membeli untuk yang lain sekali.

"Hyung nak tu" kata haknyeon lalu menarik kevin ke gerai yang menjual satay ikan tidak jauh dari yang lain.

"Ahjumma kami nak yang ni. 4 plastik besar" kata kevin kemudian mengeluarkan duitnya.

Tbc

[C] BURN BABY BURN [K-fanfic]Where stories live. Discover now