Alışveriş

4.3K 105 31
                                    

~~

Eğitimim için İzmir'den İstanbul'a taşınmıştık. Buraya kolay alışmıştım çünkü her yaz tatilinde en az 1 ay burada teyzemde kalıyordum. Yaklaşık 2 aydır burada olduğumuzdan dolayı birkaç arkadaş edinmiştim. Evet , yarın okul var ben heyecanlıyım. Acaba nasıl insanlar beni bekliyor?

"Öykküüüğğğğ. Kızıımm kaağğllkkkk."

"5 dakikaa dahaaa annee." diye uykulu bir sesle cevap verdim anneme.

"Kızım uyan. Yarın okulun var. Eksiklerin falan ne varsa halledelim." dedi Efsun Sultan. (Annem asdfghjkl)

"Uyandığımda halled-" diyecektim ki annemin elindeki suyu görünce yatakta doğruldum.

"Uyandığımda konuşsak olmuyor değil mi Mom?" dedim mızmız bir şekilde.

"Oluyor bu yüzden seni uyandırdım. Sen uyurken konuşamayız değil mi?" Ooww double qapaq. Kimin annesii bee.

"Off! Tamam anne giyinip geliyorum konuşuruz." dedim.

"Tamam çabuk ol çayın soğuyacak." dedi Mom. Uyuduğum halde neden çayımı doldururlar ki yani? Tvbe Allah'ım çk tvbe .s.s.s

Yatağımdan kalkıp elimi yüzümü yıkadım. Sıradan bir tişört ve altınada şort giydim. Üşendiğim için saçımı salaş bir topuz yaptıktan sonra hafif bir rimel sürdüm.  Telefonumuda aldıktan sonra aşağı indim.

"Günaydın benim çekirdek aileem." diyerek kahvaltı yapan annemin ve kahvaltı yapması gerekirken gazete okuyan babamın yanağına küçük bir buse kondurdum.

"Günaydın kızım." başını gazeten kaldırmadan söyleyen babamdı.

"Günaydın tatlım. Hemen eksiklerini söyle halledelim."  diyen annemdi.

" Çantam , fosforlu kalemlerim ve normal renkli kalemlerim , defterlerim ve internet paketim halledilmiş durumda. Sanırım tek gereken şey bir iki kıyafet." dedim sırıtarak.

"Tamam o zaman kahvaltıdan sonra alışverişe çıkarız." dedi Mom. Hayır bunu kabul edemezdim. Çünkü annem 'Biraz kız gibi giyin' diyip pembiş pembiş kıyafetler beğeniyor. Bunun için küçük beyaz bir yalan söylemem lazım.  Düşün Öykü düşün düşün düş... Hah buldum!

"Anneciğim , demin İrem aradı. Esma Teyze'nin kızı. Annesi seni çağırıyormuş. İşi mi varmış neymiş artık." dedim içten içe piç smile yaparak.

"Aa o zaman seninle alışverişe gelemeyeceğim. Görüyor musun şansı?" dedi annem buruk bir sesle. Oyy kıyamam harbiden üzüldü lan.

"Aaaa evet annem. Bende çok üzüldüüğmm görüyor musun şansııı. Tüühh!" diyip sağ elimin tersiyle sol elimin içine bir kaç kez vurdum.

"Kızım ben seninle gelmek isterdim ama bildiğin üzere ben anlamıyorum sizin kıyafetlerinizden. Hem anlasamda önemli işim var. Üzgünüm bende gelemeyecem. Kredi kartım sende sanırım. Ondan kullanırsın kızım." dedi benim anlayışlı cool babam.

"Neyse sorun değil tek giderim. Tamam babacığım teşekkür ederim. Bu aradaa Momm cezam bittiyse arabamın anahtarını alabilir miyim?" deyip küçük köpek yavrusu ifademi taktım. Evet ceza aldım ve annem arabama el koydu. Ceza alma nedenim , ilk günüm olduğu için İstanbul'u fethedecek şekilde gezip eve geç gitmiştim.

"Al kızım. Dua et okul başlıyor ve sana lazım olacak yoksa cezan hala devam ediyordu." diyerek anahtarı uzattı.

"Tamam bebelaclarım Öykü kaçar!" deyip tekrar yanaklarına buse kondurdum.  Tam kapıdan çıkarken "Bi dakika bi dakika. Ne lac ne lac? Anlamadım." diyen annemin sorusuna cevap vermeden kahkaha atarak evden çıktım. Arabaağğğmmmm. Çok özlemiştiiğğmmm. Arabamın üstünden inip etraftan kimse gördü mü diye etrafa baktım. Çok şükür kimse yoktu. Arabaya atladım ve daha önce teyzemlere geldiğimde tanıştığım , samimi olduğum Gizem'i aradım.

"Aloo?"

"Efendim beybisi."

"Naber Gizz!"

"Takılmaca yavrum. Sendeeğn?"

"Aynenn. Kızım bişey dicem. Kapının önüne çık seni almaya geliyorum en fazla 5 dakikan var. Muaahh." diyip telefonu Gizoşun suratına kapadım.

Evlerinin önüne vardığımda 'acaba teyzeme uğrasam mı?' diye düşündüğümde birden 'amaann salla' diyip gözlerim Gizem'i aramaya başladı. Hahhh orda Bitch !  Arabaya atladı ve ben arabayı sürerken konuşmaya devam ettik.

"Ee kızıım kurtarmışın Yavru Cooper'ı"

"Yavru değil olm Mini Mini! Bir türlü öğrenemedin amk. Hee kurtardım . Okul olduğu için verdiler. Yoksa vermiceklermiş" dedim son cümlede yüzümü buruşturarak.

"Neysee ee beybisi. Nereye gidiyoruuzz?"

"Bi iki kıyafet alcam. Sende al olm. Bu ne tip lağn. Tulum falan. Üzgünüm ama Bizımla Diğılsın." dedim gülerek.

"Hahaah. He yaa. Bende çok sıkıldım. Kimse bakmıyo amk. Değişim gerek biraaz."

"Ohaa! Bunu söyleyen sen misaann? Çok şükür bunca zamandır söylediklerimi anladın!"

"He laa. Alırım bende bir iki şey."

"Tamam yıwrıcığım." dedim ve alışveriş merkezine kadar ikimizden de çıt çıkmadı.

Alışveriş merkezinin yerini biliyordum. Buraya tatile geldiğimde Giz'le az yıkmamıştık burayı.

~~

"Kızım bu tişört çok kız tipi lan." dedi Gizem mal bir şekilde.

"Acaba senin çükün mü var kızıımm? Gayet güzel oldu ve çok uydu." dedim bıkmış bir şekilde. Ben hiç kıyafet denememiştim çünkü bedenimi bildiğim için beğendiğimi alıp ücreti ödüyordum. Bu çantalarla Gizemin kıyafetlerini beklemek çok harika (!)

"Sırf JB olduğu için alacam amk. Yoksa ne bu bebe şeyler!" dedi Gizem. Erkekten farkı yok yemin ederim!

"Gizem şu konuşmanı da değiş kankağ. Çok erkeksi konuşuyon la. "

"Tamamm Öykööğğ. İyii mii böyleeeğğ." dedi sesini inceltip cılız bir tonla.

"Şaka lan şaka. Sen böyle devam et. Kolum koptu la hadi al şunları çıkalım. Bedenini de öğrendin şimdi denemeden alalım."

Gizem onayladıktan sonra çok güzel şeyler beğenip AVM'den çıkacaktık ki aklıma eksik olan birşey geldi.

"Gizz , olum benim 'İSTANBUL' kılıfı almam lazım. İstanbulluyuz artık." dedim ve göz kırptım. Gizem de üşene üşene peşimden geldi. Üstündekiler çok güzel olmuştu. Kot tulumu yerine kısa siyah bir şort üstüne de beyaz sıfır kol üstünde No Boyfriend , No Problem yazan tişörtü almıştık. Altına erkek ayakkabıları yerine siyah bağcıkları beyaz olan vans almıştık. Saçları da dalgalı olduğu için açtığımızda çok güzel duruyordu. Kıskanmadım değil yani.

Ben bunları düşünürken çoktan kılıf almış eve doğru gidiyorduk. Sessizdik. Sessizliği Gizem bozdu.

"Öykü , kanka. Yarın aynı sınıfta liseye başlıyoruz. Heyecan var mı?" Sanırım gün boyunca konuşmam boşa gitmemişti ve Gizem artık bir bayn gibi konuşuyordu.

"Dibine kadar heyecan var!"

~~

Eve gelip duş aldıktan sonra uykunun kollarına sarıldım.

SELAM GENÇLİK ASDFGHKL ACEMİYİM ÇÜNKÜ BU BENİM İLK HİKAYEM. UMARIM BEĞENİRSİNİZ. HAYDİ GECENİZ HEYRE QALA ASDFGJKL ( AZERİ DEQİLİM AQ ) :D

LiseliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin