4. kapitola
Od srdca k srdcu
Hermiona sedela v Deravom kotlíku, popíjajúc maslový ležiak a bubnovala prstami po doske stola. Práve skončila vyčerpávajúcu sedemhodinovú nočnú zmenu u Sv. Munga a mala sa stretnúť s Ronom na pár drinkov prv, než pôjde domov.Mmm, domov, pomyslela si, ponoriť sa ubolená do teplého, bublinkového kúpeľa.
„Hej, Miona," pozdravil ju Ron, pobozkal ju na líce a sadol si na miesto oproti nej. „Vyzeráš vyčerpane."
„Dlhý deň," odvetila unavene. „Tak, čo je to za veľkú novinku?"
Ron sa ošíval na mieste a vyzeral, akoby chcel čoskoro zvracať. „Chystám sa Parv požiadať o ruku," vyhŕkol rýchlo.
Hermiona zhíkla, vyskočila zo stoličky a objala ho. „To je úžasné, Ronald! Som tak rada!" Bola nadšená kvôli Ronovi a jeho dlhoročnej priateľke Parvati Patillovej, že sa rozhodli konečne vziať.
„Hej?" opýtal sa Ron, vyzerajúc trochu uvoľnene. „Si?"
Hermiona ho pustila, venujúc mu zvedavý pohľad. „Čo myslíš tým ... SI? Čo si čakal?"
„No, nebol som si istý. Chcel som povedať, že ty si nás vždy podporovala, ale mal som obavy ... vieš, pretože naša minulosť ... mohla si byť, ja neviem, nazlostená alebo tak niečo."
„Samozrejme, že nie, Ron. Som kvôli tebe nadšená. Povedal si to už ostatným?"
„Nie, len tebe. A Patillovým, ale to som ich žiadal o súhlas. Čoskoro to poviem Harrymu a Gin a samozrejme mamke a otcovi. Ale neviem, kedy to poviem ostatným. Budú si zo mňa určite robiť žarty."
„O to sa neboj. Radi si z teba strieľajú, ale sú to tvoji bratia. Napokon ťa podporia," utešovala ho Hermiona.
„Hej, keď sa im minú nápady ako si zo mňa uťahovať," povedal Ron mrzuto.
Hermiona sa zasmiala, znova ho objímuc. Nemohla uveriť, ako veľmi jej nezrelý, nemotorný priateľ dospel. Bol síce ešte trochu nezrelý a občas tak nevšímavý, až sa divila, či vôbec vie, čo robil polovicu času, ale bola naňho i tak pyšná. A vedela, že z neho raz bude skvelý manžel a jedného dňa i skvelý otec.
„Pomôžeš mi s kúpou prsteňa, však Mione?" nádejal sa Ron.
„Samozrejme, Ron. Vieš, akú má veľkosť prsta?"
Ron zvraštil zmäteno tvár. „Oni sú rôzne veľkosti? Myslel som, že je jedna veľkosť pre všetkých."
„Nie Ron," odvetila Hermiona neveriacky. „Musíš zistiť jej veľkosť prsta tým, že vezmeš mierku jedného z jej prsteňov."
„Mám jej ho vziať z prsta? Ako to spravím, keď nechcem, aby vedela čo robím?"
„Ron, nemusíš jej ho brať z ruky. Úprimne, niekedy premýšľam nad tým, ako je možné, že si taký úspešný Auror. Len vezmi jej šperkovnicu, zmeraj to, a potom vráť späť," vysvetlila.
„Och," odvetil, uľavene sa dívajúc. „Myslel som, že odo mňa očakávaš, že jej ho stiahnem z prsta, alebo také čosi."
Hľadela naňho šokovane, neveriac, čo práve povedal. „Och, Bože Ron, pomôžem ti."
*****
O desať minút neskôr začala Hermiona zbierať svoje veci k odchodu. Ron odišiel o niekoľko minút skôr, odíduc na ministerstvo. Ako kráčala k východu, všimla si v neďalekom boxe známej plavovlasej hlavy.
ČTEŠ
Alexander Malfoy
FanfictionTéma: Alexander Malfoy Tesska nám napísal: Ako syn Draca Malfoya pomáha „zbaliť" mu tú najneočakávanejšiu osobu. Originál poviedky môžete nájsť na známej stránke: http://www.fanfiction.net/s/3731515/1/Alexander_Malfoy Disclaimer: Harry Potter belong...