8. kapitolaA tak to začína...
Hermiona sa zachvela, keď vstúpila do kaviarne v Šikmej uličke. Pritiahla si plášť, aby si chránila telo pred chladom z vonka. Zahriata, všimla si stôl v zadnej časti, ktorý bol obsadený Harrym, Ronom, Fredom a Georgom. Keď sa k nim pripojila, objednala si veľkú šálku cappučína.
„A potom tu bude všade okolo pobehovať maličký Ron. Aké rozkošné!" uťahoval si George Weasley.
„Och Bože, viete si to predstaviť? Malé indické dieťa s krikľavo červenými vlasmi, do pekla!" dodal Fred Weasley smejúc sa tak veľmi, až sa rozplakal.
„Prestaňte, chlapci," vyčítal im Harry, ako sa snažil potlačiť svoj vlastný smiech.
„To neva, Harry. Neprestanú, kým nevyčerpajú všetok materiál," vysvetlil Ron zrelo. „Hej, Mione," pozdravil ju, keď sa k nim pridala.
„Ahoj chlapci," pozdravila, posadila sa a dopriala si dlhý dúšok drinku. „Dúfam, že vy dvaja si neuťahujete z Rona. Myslela som, že vás to už prešlo, keďže už ubehlo pár mesiacov."
„Stále nemôžem uveriť tomu, že by bol niekto skutočne odhodlaný si ťa vziať, malinkatý Roníček," pokračoval Fred, pričom neveriacky pozeral na svojho mladšieho brata.
„Hej, vždy som si myslel, že bola Parvati múdra. Jasne jej chýba vkus," dodal George, vyslúžiac si od Rona štuchanec do ramena.
„V poriadku, stačilo!" povedala rázne Hermiona, v momente ukončiac napádanie Rona. „Tak Harry, ako sa má Ginny? Dlho sme sa nevideli."
„Možno preto, že si bola príliš zaneprázdnená istým plavovlasým dieťaťom a jeho otcom," doberal si ju Fred, otravne Hermionu poštuchujúc. Zúrivo sa začervenala a zazrela na dvojčatá, ktoré sa na ňu škerili.
Harry sa zasmial nad priateľkiným trápením a objal ju okolo ramien. „Ginny sa má fajn, hoci ju jej práca doháňa k šialenstvu."
„To sú jej študenti na Rokforte k zblázneniu?" spýtala sa Hermiona, s pocitom výčitiek svedomia kvôli zanedbávaniu svojej priateľky.
„Skôr McGonagallová. Odvtedy, čo Gin prevzala jej miesto profesorky Transfigurácie, Minerva ju sledovala ako ostriež, aby sa uistila, že „ide správnou cestou," ako sa hovorí. Ginny z nej šalie."
Päťka sa na tom zasmiala a Hermiona si sľúbila, že neskôr, no ešte v ten deň si s priateľkou pohovorí. Oprela sa na svojom mieste, keď začali dvojčatá desivo presne napodobňovať Rokfortskú riaditeľku.
***
Draco a Alex vošli do kaviarne spoločne a okamžite pocítili vlnu tepla, ktorá ich ovanula, v rozpore s prudkým chladom vonku. Draco zložil Alexovi čiapku, ktorú mu predtým inštinktívne stiahol nižšie, aby mu lepšie zakryl uši a on mu neprechladol. Prišli k pultu, lebo si chceli objednať nápoje.
„Oci, môžem dnes skúsiť kávu?" prosil Alex a prosebne vzhliadol k otcovi.
„Iste Alex," súhlasil Draco. „A potom môžeme ísť do Deravého kotlíka na dúšok Ohnivej whisky," pokračoval, a pousmial sa nad tým, keď jeho syn ohrnul pery.
Alex nahnevane prekrížil ruky, čo bolo obtiažne kvôli veľkosti jeho zimného kabáta. Smejúc sa nad synovou nedočkavosťou až vyrastie, Draco vykročil pozdĺž pultu, objednal si kávu a horúcu čokoládu pre Alexa. Pozerali po neobsadenom stole, ale bolo ťažké nejaký nájsť, keď bola kaviareň preplnená ľuďmi unikajúcimi chladu. Alex si všimol známu tvár v zadnej časti kaviarne a rozbehol sa pozdraviť Hermionu.
ČTEŠ
Alexander Malfoy
FanfictionTéma: Alexander Malfoy Tesska nám napísal: Ako syn Draca Malfoya pomáha „zbaliť" mu tú najneočakávanejšiu osobu. Originál poviedky môžete nájsť na známej stránke: http://www.fanfiction.net/s/3731515/1/Alexander_Malfoy Disclaimer: Harry Potter belong...