Csupàn nèhàny mèrföld vàlasztotta el a Park csalàd emeletes, kertes, zöldövezeti csalàdi hàzàt a vàros szegènyebb negyedètől, ahol Byunnèk laktak, de Chanyeol ùgy èrezte, mintha màsik vilàgba tèvedt volna. Az autò fènyszòròjàban szètszòrt sörös ès kolàsdobozok meg üvegcserèp csillant meg, a szemèt beborìtotta a hepehupàs utat szegèlyező gyomos, zöld sàvot. Egy jobb napokat làtott, màllò festèkű bungalò előtt àllìtotta le az autòjàt. Igen, ez Baekhyun otthona. Mint mindig, most is èles fàjdalmat èrzett a gondolatra. A dràga, gyönyörű Baekhyun annyival jobbat èrdemelne. Tudta ő, pedig a fiù sose panaszkodott egy szòval sem.
Chanyeol nyugtalansàgtòl nehèz szìvvel vàrta, hogy kopogtatàsàra kinyìljon az ajtò. Vajon itthon lesz? Beengedi? Amikor telefonàlt, az apja azt mondta, hogy nem tudja hol a fia ès mikor jön haza. Fura. Baekhyun jòl tudja, hogy a hèt vègère hazajön a főiskolàròl. Mindig felhìvta pèntek dèlutàn, amikor megèrkezett, ès a fiù a màsodik vagy harmadik csöngetèsre fel is kapta a telefont. Enyhèn kapkodò lèlegzettel szòlt mindig a kagylòba, mint aki futott. Ès amikor meghallotta Chanyeol hellòjàt, boldogan, vidàman felnevetett. Igen, eddig mindig ìgy csinàlta. De mostanàban....
Az ajtò megcsikordult a rozsdàs pàntokon. Dülöngèlő fèrfi àllt az öreg televìziò villòdzò, kèkesszürke fènyèben. Mocskos trikòjàt kopott, kitèrdesedett nadràgjàba gyűrte, erős alkoholszag àradt belőle. Chanyeol hàrahőkölt, aztàn igyekezett udvarias mosolyt erőltetni arcàra.
- Jò estèt, Mr. Byun. Baekhyun itthon van?
Baekhyun apja pislogott egyet, mintha nehezère esett volna Chanyeolra koncentràlni a tekintetèt.
- Aha - motyogta -, de aszonta, hogy ha jössz, mongyam meg neked, hogy...
Chanyeol nem volt kìvàncsi a rèszletekre. Dühösen eltolta az ùtjàbòl Mr. Byunt ès egyenesen Baekhyun szobàja felè indult. Az ajtò be volt csukva, de a fiù nem àllt meg, hogy kopogjon. Amikor belèpett, Baekhyun rèmülettől tàgra nyìlt szemekkel bàmult rà.
Chanyeolbòl elpàrolgott a harag, amikor meglàtta a fiùt. Baekhyun olyan szèp volt, olyan finomak a vonàsai, a bőre mint a tej, milyen selymesen fènylik a haja! Mint egy porcelànbaba! De az màr csöppet sem volt babaszerű benne, ahogy csillogò, fekete szeme làngra gyùlt ès egy villàmgyors mozdulattal felpattant.
- Chanyeol - kapott Baekhyun a torkàhoz meglepetèsèben, de màs èrzèst nem mutatott. - Fel... fel akartalak hìvni, hogy megmondjam - ès bűntudatos pillantàst vetett az àgyon nyitva fekvő bőröndre. - Nem leszek a vàrosban a hèt vègèn.
Chanyeol dermedt szìve làzasan kalapàlni kezdett.
- Micsoda vàratlan program!
- Sajnàlom, Chanyeol - Baekhyun olyan halkan beszèlt, hogy Chanyeol alig hallotta, mit mond. - Csak... csak valami közbejött. Igazàn nagyon sajnàlom. Tudom, hogy előbb kellett volna èrtesìtselek.
Chanyeol a fèlig üres bőröndre bàmult.
- Hova mèsz?
- Most mondtam, nem leszek a vàrosban.
- De mègis, hova? Ne csinàld, Baekie. Èn vagok az, Chanyeol. Emlèkszel ràm? Ùgy volt, hogy mi szeretjük egymàst. Az isten szerelmère, mi folyik itt? Hetek òta bujkàlsz előlem, most mèg ez is - ès mèrgesen a bőrönd felè intett. - El sem tudom hinni, hogy mindez velünk törtènik. Olyan, mint egy rèmàlom.
Kèt vörös folt gyùlt a fiù arcàn.
- Igen, azt hiszem, pontosan arròl van szò... - suttogta csüggedten.
- Miről van szò? - csattant fel Chanyeol.
- Szakìtani akarsz, nem? Ne fèlj, Chanyeol, èn megèrtelek. Èn... èn azt hiszem, jobb is ìgy.
- Vàrj egy kicsit! Mi a fenèről beszèlsz? Egy szòval sem mondtam, hogy szakìtani akarok. Szeretlek, Baekie. De szeretnèk vàlaszt kapni nèhàny kèrdèsre. - Megragadta a fiù vàllàt. - Baekie, nem mondhatnàd el nekem, hogy mi megy itt vègbe? - kèrdezte gyöngèden. - Tudom, hogy valami baj van. Mièrt nem bìzol bennem, mièrt nem mondod el, mi bànt?
Baekhyun lehajtotta a fejèt.
- Semmi baj nincs, Chanie - mondta fakò hangon. - Csak, csak az utòbbi időben arra gondoltam, hogy nem kellene olyan gyakran talàlkoznunk. Nèzd, te folyton a főiskolàn vagy. Biztos talàlsz magadnak lànyt, ha körülnèzel.
- Csak tèged akarlak! - tört ki Chanyeolbòl, szemèt könnyek leptèk el. - Hacsak...
Baekhyun felkapta a fejèt. Furcsa kifejezès suhant àt a szemèn.
- Hacsak mi?
- Baekie, csak nem azt akarod mondani, hogy ràmuntàl? Hogy valaki màssal akarsz jàrni? - Chanyeol èszre sem vette, milyen erővel markolja a fiù vàllàt, mìg az fel nem kiàltott a fàjdalomtòl.
Baekhyun nem vàlaszolt. Ègő szemekkel àllta a fiù tekintetèt. Hallgatàsa ökölcsapàskènt èrte a fiùt. Chanyeol hirtelen ràjött, hogy mindaz, amitől fèlt, amit pròbàlt nem meglàtni, igaz.
Ismèt megfeszült, ahogy a harag elàradt benne.
- Szòval összeismerkedtèl valakivel? Valld be. Egy ùj fiùval mèsz el a hètvègère? Ez az, amit nem akartàl elmondani nekem, igaz?
Baekhyun sàpadtan àllt, egyetlen mozdulatot sem tett, csak testèt ràzta valami furcsa remegès. Egyetlen szòt sem szòlt.
Chanyeol hitetlenkedve bàmult rà. Vègül annyit mondott:
- Bìztam benned. Szerettelek. Azt hittem, hogy te is szeretsz. Ùristen, Baekhyun, eltudod kèpzelni, mit èrzek most? Mintha egyik felem meghalt volna.
- Jobb lesz ìgy Chanie - suttogta Baekhyun.
- Nanà, hogy jobb lesz, neked. - Chanyeol hirtelen elengedte a fiùt ès elfordult tőle. Ki kell jutnia innen. Ùgy èrezte, mintha valaki gyomron vàgta volna.
- Csak mèg egyet, mielőtt elmegyek - mondta keserűen. - Akàrki is az utòdom, sok szerencsèt kìvànok neki. Remèlem, hogy több sikerrel jàr nàlad, mint èn.
Baekhyun szeme megrebbent, mintha Chanyeol felè sùjtott volna, de nem mozdult, hogy visszatartsa a fiùt. Csak amikor meghallotta a bejàrati ajtò csapòdàsàt, akkor szakadt ki belőle a szò.
- Chanie.. - sòhajtotta.
Ùgy zuhant le az àgyra, mint az akasztòjàròl szabadult ruha. Fàzott, de amikor az arcàhoz emelte a kezèt, bőre forrò volt a tenyere alatt. Marò könnyek patakzottak szemèből. Mintha egyre sűrűsödő homàly lepnè el körülötte a szobàt, amyet nem oszlatott el a mennyezetre irànyulò csupasz làmpakörte vakìtò, fehèr fènyköre sem.
Kezèt ökölbe szorìtotta, körme egèszen belevàjt tenyerèbe. Nem mondhatom meg neki. Jobb, ha nem tudja az igazsàgot. Hadd higgye, hogy elàrultam. Mèg az is jobb, ha meggyűlöl.
Hiàba èrezte ùgy, hogy helyesen cselekedett, egèsz belseje fàjt. Elfojtott kiàltàssal vetette magàt a pàrnàjàra. Mind az a megrendülès, amit Chanyeol kedvèèrt eltitkolt ès visszafolytott, most szabadon tört ki belőle. A görcsösen feltörő zokogàs meg-megràzta testèt, ès nem maradt a helyèben semmi, csak üressèg.
Nem gondolta, hogy Chanyeol elvesztèse ennyire fog fàjni. Alig bìrta elviselni, amikor làtta, hogy a fiù mennyire szenved a kegyetlen eljàràstòl. Minden erejèt össze kellett szednie, hogy tartsa magàt ès ne bökje ki az igazsàgot. Mi haszna lett volna, figyelmeztette magàt szomorùan, csak mèg jobban elkeserìti Chanyeolt.
Baekhyun fülèben mèg mindig ott visszhangoztak az orvos szavai... Minden tőlünk telhetőt megteszünk, de... Ha eredmènyes a gyògykezelès, esetleg hat hònap...
Akkor nem akarta elhinni, de vègül el kellett fogadnia. Leukèmia. Micsoda rettenetes, szörnyűsèges szò. Milyen règòta beàrnyèkolja az èletèt. Kilencèves volt, amikor az anyja meghalt. Mèg gyerek volt, de jòl emlèkszik azokra a gyàszos, szörnyű napokra, a gyògyszerszagù, fèlhomàlyos betegszobàra, ès èdesanyja keskeny arcàra a pàrnàn. Anya! Milyen vidàm ès mosolygos volt azelőtt, aztàn mi lett belőle! Mèg èletèben merev tekintetű holttesttè vàlt. Amikor meghalt, mintha elvitte volna èletükből a fènyt. Különösen a fèrjèből. Apa sehogy se tudta összeszedni magàt utàna. Csak az ivàstòl tompult benne egy kicsit a fàjdalom. Annyira szerette a felesègèt, hogy ènjènek egy rèsze is velehalt. A felesège nèlkül nem tudta ùjra felvenni a harcot, nem làtta èrelmèt az èletènek.
Baekhyun nem akarta, hogy Chanyeollal is ez törtènjen. Inkàbb megakadàlyozza, hogy az ùj baràjàval megy el a hètvègère. Ha megtudnà az igazsàgot, hogy kezelèsre fekszik be a kòrhàzba, kètsègbeesne. Mèg jobban ragaszkodna szerelmèhez.
Ìgy talàn nem fog annyira fàjni. Chanyeol elvesztèsènek tudata csaknem annyira gyötörte, mint az, hogy meg fog halni. De ha az ember szeret valakit, a sajàt szempontjait fel kell àldoznia a màsik èrdekèben. Ő most meghozza az àldozatot.
Ez lesz az ő ajàndèka Chanyeolnak. Az utolsò, amit valaha is adhat neki.
YOU ARE READING
When Love Dies •Chanbaek• ✔
RomanceHetero ès yaoi. Lawrennel egy ùjabb közös ìràsunk. 😊 A Park ikrek bàtyja, Chanyeol teljesen össze van törve. Ùgy tűnik, hogy Byun Baekhyun, a baràtja màr nem akar vele jàrni. Lemondja a randikat, sose hìvja vissza telefonon. Chanyeol nem èrti, mitő...