Love Story s.2 (part. 21 final)

639 34 29
                                    

Sebulan kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sebulan kemudian..

Saya dan Sha-ly mengenakan gaun pengantin yang sungguh indah sekali bak puteri-puteri seperti di dalam cerita dongeng Walt Disney. Putera pilihan kami sedang menunggu di depan altar sambil memandang ke arah kami yang sedang menyusuri karpet merah. Kehadiran Mark, Brandon, Gerard, Frank dan Mikey bersama isterinya memeriahkan lagi majlis itu.

Mommy menangis saat saya sudah berada di depan altar. Hatiku sebak sekali melihat dia seperti itu.. Tetapi pada masa yang sama, dia berasa sangat gembira kerana akhirnya saya akan menamatkan hidup bujang saya pada hari ini.

Setelah paderi selesai mengucapkan lafaz dan doa.. Billy dan saya telah sah menjadi suami dan isteri. Begitu juga dengan kawan baik saya, Sha-ly dan suaminya, Deryck. Sesudah itu, kami balik ke rumah dan menyambung majlis perkahwinan itu di sana.

Anak-anak murid saya juga hadir pada waktu itu.

"Linda professora!" (Cantiknya cikgu!) Puji salah seorang murid saya.

Saya datang ke arahnya dengan senyuman manis.

"Obrigada querido.." (Terima kasih sayang..) ucapku kepadanya.

"Eu te amo Neco.." (Saya cintakan awak Neco) Billy berbisik di telinga saya dalam bahasa portugis.

Saya terkejut sambil ketawa. Lalu membalasnya..

"Haha.. Eu também te amo, Billy.." (Saya pun cintakan awak juga , Billy..)

Kami berbalas senyuman dan dia memegang pinggang saya dengan lembut lalu mengucup bibirku.

Hari ini adalah hari yang paling bahagia buat kami..

Kami bergelak tawa, menari, menyanyi dan macam-macam lagi. Sha-ly tampak sungguh gembira sekali. Kami pun minum arak pada hari bahagia kami, hahah. Nak mabuk di malam pertama. 😂

~~~~~

Sha-ly dan Deryck balik ke hotel di mana mereka menginap setelah majlis kami di rumah itu selesai. Saya dah tak tahu apa lagi dorang buat lepas tu. Hahaha!

Billy agak mabuk sedikit malam ni, begitu juga saya. Brandon dan Mark asyik menolak-nolak kami masuk ke rumah untuk melayani bahtera suami isteri. Heiii..

"Enjoy your night Billy! Hahahah!" Mark bergurau dengan Billy setelah memaksa kami masuk ke bilik pada malam itu. Lalu dia pun beredar bersama Brandon dengan gelak tawa mereka.

"Hahah.. see you bro!" Balas Billy lalu menutup pintu kamar dan menguncinya.

"Ada-ada sajalah dorang ni, haha.." kata saya yang sedang berdiri di tengah-tengah ruang bilik.

Billy pun dengan berjalan perlahan datang ke arah saya. Jantungku berdegup sangat pantas ketika melihat Billy yang telah menjadi suami saya..

Sambil memegang tangan saya, dia berkata..

Love Story. season 2 ✔✔Where stories live. Discover now