~~~~
"Kita kena percepatkan perkahwinan kita ni, Billy." Kata Irene kepadanya sewaktu mereka makan malam bersama di sebuah restoran.
Billy tersentak dengan kata-kata itu lalu bertanya..
"Why? Kan kita baru je tunang kemarin?"
"Because i love you! Saya nak awak jadi suami saya.." Irene seperti memaksa Billy mengahwininya.
"Saya tak fahamlah dengan awak ni Irene.. hari tu kan kita dah bincang nak kahwin tahun depan? Why so rush?" Soal Billy lagi. Dia berasa pelik dengan tunangnya itu yang tiba-tiba ingin menukar tarikh perkahwinan mereka.
"Saya takut.. awak akan dirampas!" Jawab Irene dengan nada geram.
"What you mean?" Billy bingung. Kenapa tiba-tiba Irene berfikiran seperti itu?
"Saya takut awak akan beralih arah.." kata Irene lagi dengan risau.
Selama mereka bersama, tidak pernah dia berasa risau seperti ini. Dia seperti takut Billy akan meninggalkannya. Adakah dia tahu tentang kekasih lama Billy?
"I need to think first.." jawab Billy tanpa memandang Irene.
Dia mula berasa curiga dengan perangai Irene yang mendesaknya berkahwin. Tetapi pada masa yang sama, dia masih berfikir tentang siapakah gadis yang sentiasa bermain di fikirannya..
*****
Malam itu juga, Deryck datang ke apartment Sha-ly dengan membawa sejambak bunga ros merah untuknya.Ting.. ting..
Lonceng pintu dibunyikan. Masa tu saya dengan Sha-ly sedang berborak di ruang tamu. Sha-ly segera menuju ke arah pintu dan membukanya.
"Surprise..!" Deryck mengejutkannya.
"Awww! Thank you baby!" Jerit Sha-ly ketika Deryck menghulurkan bunga itu kepadanya.
Lalu mereka berkucupan di depan pintu macam dah lama tak bertemu. Padahal, setiap hari bermesej.
Saya tergelak dan menyapa mereka.
"Hoi.. kalau nak bermesra tu jangan melebih-lebih. Go get a room! Haha.." saya menyindir mereka yang sedang berkucupan.
Sha-ly memandang saya dengan sinis.
"Kalau jealous, cakap. Haha.." dia menyindir saya semula.
"Eh? Jealous apa pula? Eee.. saya masuk bilik dululah. Tak mahulah tengok Romeo dan Juliet sedang berasmara. Hahaa.." saya mengejek lagi dan terus berlari masuk ke bilik.
Deryck hanya ketawa mendengar gurauan kami.
"Jom kita pergi dating kat luar..?" Deryck mengajak Sha-ly keluar bersamanya.
"Emm.. no." Balas Sha-ly.
"Why?" Deryck menyoal pula sambil mengerutkan kening.
Sha-ly tersenyum lalu menarik tangan Deryck masuk ke dalam biliknya.
"Hey," ucap Deryck ketika sudah masuk ke dalam bilik Sha-ly.
Sha-ly terus memeluk badannya dan mengucup bibir Deryck dengan lembut. Deryck membalas kucupan manis Sha-ly itu.
Bunga ros yang dipegang Sha-ly tadi diletakkan di atas meja. Mereka berbalas kucupan hingga mereka terbaring di atas tilam tebal tempat Sha-ly beradu.
"I love you Sha-ly.. em.." bisik Deryck. Dia seperti ingin mengatakan sesuatu lagi.
"I love you too.. why? Ada apa-apa yang tak kena ke?" Balas Sha-ly sambil mengusap pipi Deryck.
Deryck mengorek poket seluarnya dan mengeluarkan sebuah kotak kecil lalu membukanya di hadapan Sha-ly.
YOU ARE READING
Love Story. season 2 ✔✔
RomanceI'jien Gracevon@copyright protected ©2019 Sambungan dari cerita School Love Story. 21sx only Language= malay, portugese n english Neco Altamira dan kawan baiknya Sharon Lyna Bell (Sha-ly) kini telah menjadi wanita dewasa. Tetapi Neco masih mengharap...