~~~~
'Eu não sou forte ainda .. Eu não posso te esquecer Billy. Quando você vai lembrar de mim de novo? Eu realmente amo você ..'
(Saya tak kuat lagi.. saya tak boleh lupakan awak Billy. Bilakah awak akan mengingati saya semula? Saya sangat cintakan awak..)
Bisik hatiku sendirian saat memandang wajahnya di bangku berhadapan saya.
Triitt.. triitt..
Handphone saya berbunyi ketika saya sedang mengelamun. Waktu tu hari dah gelap. Bir yang dia dan Gerard minum pun dah habis diminum. Saya terus menyambut panggilan telefon dari Sha-ly.
📞 "Hello, Sha-ly.."
📞 "Hello.. hei, kau dimana? Risau saya bila kau tak ada dirumah. Hari dah nak malam ni." Kata Sha-ly di corong telefon. Dia agak risau sebab saya belum balik.
📞 "Saya dirumah Gerard. Kejap lagi saya balik." Jawabku.
📞 "Aik? Kau buat apa dirumah si tahi tu?" Tanya Sha-ly lagi.
📞 "Haha.. dia ajak saya minum teh sambil berbual."
📞 "Hehe.. ada apa-apa ke ni? Nak saya jemput?" Ujar Sha-ly lagi seperti mengejek saya.
📞 "Ish! Tiada apa-apalah. Tak payahlah ambil saya, saya naik teksi je."
📞 "Ha.. ye lah. Hati-hati tau. Bye.." Ucap Sha-ly.
📞 "Okey, bye.." Saya pun menamatkan panggilan telefon itu.
Gerard dan Billy hanya memandang saya masa tu.
"Eh..? Kenapa kamu tengok saya?" Saya menyoal sebab mereka terdiam bila saya berbual dengan Sha-ly dalam telefon tadi.
"Em.. nothing." Jawab Billy lalu pandang ke arah lain.
"Saya boleh hantar awak balik, Neco." Kata Gerard pula.
"Tak apalah. Saya boleh balik sendiri.. awak rehat saja. Thanks for today Gerard.." ucapku perlahan dan bersedia untuk pergi.
Billy langsung tidak berkata apa-apa dan hanya melihat kami berbicara.
Gerard pun berdiri dan menemani saya hingga ke pintu keluar.
"Are you sure you can go home alone?" Soalnya lagi ketika berada di depan pintu.
Saya senyum padanya dan berkata..
"Saya okey.. lain kali saya datang lagi ke sini minum teh buatan awak yang sedap tu, hehe." Ujarku lagi.
Then he hold my hands. Billy memerhatikan kami dari sudut bangku dengan wajah gelisah.
"Okey Neco.. see you," ucap Gerard lalu dia mencium pipi ku.
Eh? Saya tersentak dengan perbuatannya tu. Ingin saya menolak mukanya, tapi saya biarkan saja dan menganggapnya cuma ciuman seorang kawan baik.
Billy terkaku melihat perkara itu. Jari jemarinya bergenggaman membentuk satu penumbuk. Saya pun tengok arah dia dan senyum kepadanya.
"Bye Billy.." ucapku perlahan.
Dia balas senyuman saya tadi tapi dia langsung tidak menjawab ucapan 'bye' saya tu. Dalam fikiran saya, dia takkan ucapkan benda tu pada saya lagi. Dia dah ada orang lain.
So i go. I go with heartbroken.. i don't know why, but suddenly my tears falling down. I feel so.. hurt. Why God doing this to me?
Saya menyusuri jalan di tepian bangunan dengan fikiran yang kosong setelah meninggalkan rumah Gerard. Suasana sejuk di malam hari tidak dapat menenangkan perasaan saya yang kelam. I'm crying. I had to leave. Saya terpaksa meninggalkan dia..
YOU ARE READING
Love Story. season 2 ✔✔
RomantizmI'jien Gracevon@copyright protected ©2019 Sambungan dari cerita School Love Story. 21sx only Language= malay, portugese n english Neco Altamira dan kawan baiknya Sharon Lyna Bell (Sha-ly) kini telah menjadi wanita dewasa. Tetapi Neco masih mengharap...