~Eve's perspektiv~
"Eve vänta jag vill prata med dig om det som hände" skrek Julius efter mig.
"Nej jag har inte tid och det är slut jävla otrogna jävel" skrek jag tillbaka och fortsatte att gå mot sjukan.
Framme vid sjukhuset så sa jag i receptionen att jag var där och satt mig sedan ner i en fåtölj och lyssnade på musik.
"Evelina det är din tur nu" sa en sköterska och kollade på mig.
"Tuff dag?" Fortsätte hon.
"Japp jag gjorde nyss slut med min pojkvän fast han var otrogen så det var rätt åt han" svarade jag och satte mig på en stol.
"Tråkigt att det finns sånna personer alltså" sa sköterskan och satt sig ner i stolen framför datorn och samtidigt sukade hon lågt.
"Ja det är det men om dom inte fanns så skulle det inte direkt vara bra häller" svarade jag.
"Ja så hur har det varit hemma då?" Frågade hon.
"Det har varit bra förutom att jag fortfarande inte går ihop med Linda som är dottern." Svarade jag och kollade ner i golvet.
"Jaha men hur har det varit med rökningen då?" Frågade hon.
"Bättre faktiskt jag röker bara två gånger om dagen nu och det har jag gjort sen i torsdags förra veckan" Svarade jag och kollade upp på sköterskan som hette Lisa. Jag hade varit här så många gånger om detta drog test och det var alltid Lisa som kollade mig.
"Nu måste vi ta blodprov, sen väga dig och sen är vi klara här" sa Lisa och tog blodprovet på mig så jag kunde ställa mig på vågen sen.
"Än så länge ser allt bra ut för denna gång" sa Lisa och sen sa vi hejdå och gick.
Jag gick till socialtjänsten (Vet inte riktigt vad det heter) och sa i receptionen "Jag skulle vilja träffa Karina Julio om hon jobbar idag då".
"Ja vänta här så kommer hon strax" sa killen i receptionen.
Efter fem minuters väntande så kom karina så vi kunde prata. "Så vad ville du prata om idag så Eve?" Frågade karina och satte sig på sin kontors stol.
"Jag ville prata om fosterfamiljen" svarade jag och satte mig ner mitt emot henne fast på andra sidan bordet på en stol.
----
Hej på er hoppas ni gillade det första kapitlet. //Ella
YOU ARE READING
That's Life
FanfictionJag är en tjej som heter Evelina Julia Wall och jag är 15 år. Alla kallar mig Eve och det är ett smeknamn jag fick när jag var liten. Jag bor just i nuläget hos en fosterfamilj eftersom min pappa vart alkoholist när jag var fem och två år senare var...