kapitel 11

141 4 1
                                    

~Eve's perspektiv~

"Polisen tror att jag tar droger men det gör jag inte så jag måste ta drog test på sjukhuset och det gör jag en gång i månaden" sa jag och kollade ner i golvet.

"Jaha men jag följer med dig dit" sa Daff ganska så strängt.

"Jag följer också med" sa Ogge och kysste mig. Vi gick till sjukhuset och såklart skulle massa foooers följa efter. Jag och Ogge fick massa frågor om vi var tillsammans till varför vi höll hand men vi svarade inte på några frågor eftersom Daff sa att vi inte skulle svara på några. Framme vid sjukhuset så gick jag, Daff och Ogge in och frågade efter mina prover och jag fick ett papper av en tjej som satt i receptionen eftersom Lisa var sjuk idag. När vi kom ut till Oscar, Omar, Felix och Kat som stod utanför sjukhuset.

"Så vad stod det då?" Frågade Oscar när vi kommit till dom.

"Har inte öppnat och kollat än" sa jag och log. Jag öppnade brevet och tog upp pappret som låg där i och läste de. Jag läste att det stod Drogfri och då vart jag jätte glad men såklart så skulle det stå att jag har en sjukdom då jag måste äta tre tabletter varje dag och om jag mår dåligt så ska det vara plus en.

"Jag får läsa?" Frågade Ogge och log. Jag bet mig hårt i läppen och gav pappret till Ogge så han fick läsa.

"Vad menas med det här?" Frågade Ogge och pekade på stället där det stod om min sjukdom och tabletterna.

"Em jag har en sjukdom då jag måste äta tre tabletter varje dag och plus en om jag inte mår bra" sa jag fort och kollade ner i marken.

"Vad är det för sjukdom?" Frågde Daff och log.

"När jag var liten svimmade jag typ en gång i timmen och tabletterna är för att jag inte ska svimma och för att jag inte ska spy när man blir magsjuk" svarade jag.

"Men gumman kom här" sa Kat och drog in mig i en kram. Efter ett tags pratanede med Kat och Daff så tog jag och Ogge tunnelbanan hem till mig (där Oscar bor). Isa var kvar i stan med Oscar, Felix och Omar eftersom hon ville lära känna dom. Jag och Ogge gick ut och gick med Kulan (Eve's hund) och Donna ett tag. När jag och Ogge varit ute och gått i en och en halvtimme så gick vi tillbaka hem och gjorde äggröra som vi sedan åt.

"Ska vi kolla på någon film älskling?" Frågade Ogge och drog upp mig i sin famn och kysste mig.

"Ja det kan vi men vilken?" Frågde jag och drog med han upp på mitt rum. Jag satt på datorn och tog fram Swefilmer.com där vi skulle kolla på filmen.

"Så vilken film nu då?" Frågade jag och kollade i genom filmerna i topplistan.

"Kan vi inte kolla på den där?" Frågade Ogge och pekade på filmen Last Song.

"Ja de kan vi men lova att inte reta mig, för jag kommer grina i slutet" sa jag och tryckte på filmen.

"Ja jag lovar men jag kommer kyssa dig flera gånger och kramma dig" sa han och kysste mig. Under filmen så kysste och kramade Ogge mig som han sa. Vid filmens slut så grinade jag i floder och Ogge kramade mig med sina mysiga Oggekramar. Jag älskar verkligen Ogge så mycket så att jag knappt kan förklara det. Efter filmen så frös jag så mycket så Ogge tog mitt täcke och virade in mig i det och bar mig på bröllopsvis till min säng. Vi hade legat i min lilla myshörna där det är en madrass på golvet och massa kuddar runtom och kollat på film. När Ogge lagt ner mig i min säng så la han sig bredvid mig och jag tog av mig täcket så Ogge också kunde ligga under det med mig, mer så han kunde värma mig. Vi låg där och myste men pratade väldigt mycket om allt möjligt men vi kom fram till att jag inte visste något om honom så han berättade typ allt om sig själv och sin familj. Jag älskar att höra Ogge prata men även när han skrattar. Med tanke på att höra Ogge skratta så satte jag mig så han inte kunde röra på sig och kittlade han sedan så han skrattade sjukt mycket med sitt härliga skratt.

----
Hej på er här är kapitel 11 så hoppas ni tyckte om den.
/Ella♡

That's LifeWhere stories live. Discover now