~Eve's perspektiv~
"Ja men det kan man inte tacka nej till" svarade jag och alla skrattade.
"Haha ja men Välkommen till familjen Enestad då" svarade Johan och eftersom jag satt bredvid Oscar så kramade han om mig innan vi fortsatte äta.
När vi ätit klart så ställde vi in disken i maskinen och jag hjälpte såklart till med att plocka bort från bordet eftersom det var något jag alltid gjort hos alla jag vari hos. Jag fick frågan om jag ville sova hos dom och jag svarade "ja men jag har ju inga kläder förutom detta jag har på mig" och då sa dom att det skulle fixa aig så Mia ringde och pratade med Karina om att jag skulle bli adopterad av dom och även att dom inte ville släppa iväg mig till fosterfamiljen. Jag och Oscar gick upp på Oscars rum och lyssnade på musik och pratade om allt möjligt. Det var inte en ända pinsam tystnad och det var skönt eftersom jag hatar när de händer.
"Evelina vill du träffa killarna något då?" Frågade Oscar och log.
"Dör det första säg inte Evelina en gång till utan kalla mig Eve och för det andra ja kan vi inte ringa hit dom?" Frågade jag och log.
"Okey då ringer jag hit dom då Eve" svarade Oscar och log.
Nör Oscar pratat med killarna så kom dom efter tio minuter. Vi sprang ner för trappan och öppnade dörren och in kom som sagt Ogge, Felix och Omar.
"Tja bro" sa alla och gav Oscar en bro hugg.
"Ja det är är Evelina fast hon vill bli kallad Eve, och nej hon är inte min flickvän utan min adoptiv syrra" svarade Oscar och alla kramade om mig och sa hej Eve. Vi gick upp på Oscars rum och satt oss och pratade där i säkert två timmar så dwt slutade med att killarna också skulle sova här. När vi satt och pratade så berättade jag hela min historia som jag suttit och berättat för Mia och Joan förut, och jag började gråta även nu så Ogge drog in mig i en kram och totkade bort mina tårar och sen satt jag i hans knä.
"Eve du får sova med mig om det är okey för dig" sa Oscar och log lite mot mig.
"Ja men de är lugnt Oscar" svarade jag och log.
Efter vi bäddat så gav Omar som förslag att vi skulle kolla på en skräckfilm så vi fixade så vi kunde kolla på film och sen var det dags för att välja en ingen sätt.
"Har ni killar sätt Ouija?" Frågade jag och log.
"Nope" svarade alla så vi valde dwn filmen eftersom jag inte häller sätt den.
Vi satt oss i soffan och jag fick sitta längst ut bredvid Ogge och sen satt Omar ocg Felix och sen lägst ut på andra sidan satt Oscar. Under filmen kröp jag upp i Ogges knä så när halva filmen gått så låg jag i Ogges knä med hans armar runt mig.
----
Hej på er igen. Här är kapitel fyra så hoppas ni gillade de! ;)
Instagram: @ellastromberg
/Ella
YOU ARE READING
That's Life
FanfictionJag är en tjej som heter Evelina Julia Wall och jag är 15 år. Alla kallar mig Eve och det är ett smeknamn jag fick när jag var liten. Jag bor just i nuläget hos en fosterfamilj eftersom min pappa vart alkoholist när jag var fem och två år senare var...