~Eve's perspektiv~
(Fredag kl. 13:40)
"Okey men ska jag hjälpa dig med något sötis" frågade Ogge och kysste mig.
"Ja det kan du få göra men med vad vet jag inte riktigt än" svarade jag och drog han ner på golvet. Jag satte mig över han och böjde mig ner för att kyssa honom. Efter fem minuter så var vi igång med att packa upp alla sakerna ur lådorna. Samuel's låda lät vi va fast jag satte en tavla på honom i en hylla och två ljus bredvid.
"Vad fint älskling" sa Ogge och kramade om mig bak ifrån. Vi stog och kollade på bilden ett tag fram tills Oscar kom in.
"Vad kollar ni på?" Frågade Oscar och log.
"Du får kolla själv så fattar du" svarade jag och pekade på bilden på Samuel.
"Jaha är det där Samuel?" Frågade Oscar och lutade huvudet mot min axel där Ogge inte hade sitt huvud.
"Japp det är de" svarade jag och log lite svagt. Vi kollade på bilden ett litet tag och sen gick vi ner och åt middag för Johan hade ropat ett antal gånger. Det var köttbullar och stuvade makaroner till middag. En av mina favoriter.
"Tack för maten, den var jätte god" sa jag när jag ätit klart. Jag ställde in min disk i diskmaskinen och hjälpte sedan Mia med att plocka bort.
"Du vet att du inte behöver hjälpa mig va?" Frågade Mia och log.
"Ja men jag känner mig så otacksam om jag inte hjälper till och jag har alltid gjort de" svarade jag och log tillbaka. När bordet bar av plockat så ville Mia se mitt rum så vi gick upp så hon fick se de och hennes reaktioner vart positiva och de gjorde mig glad.
"Ska vi gå in här?" Frågade Kajsa och pekade mot caféet: Heart.
"Ja de gör vi" svarade jag och log. Vi gick in och beställde de vi skulle ha och satte oss sen vid ett bord vid fönstret. Vårat fika kom efter två minuter och jag hade beställt en caféfrappe och en äppelpajs bit.
"Vad sa din foster mamma då om Hunden?" Frågade Kajsa och log.
"Hon sa inte så mycket om den men jag får ha han hos dom i alla fall och ja det är ingen fosterfamilj" svarade jag och log.
"Nehe vad är det för familj då?" Frågade Kajsa och log.
"Det är min adoptivfamilj" svarade jag och log.
"Okey men när får man träffa dom?" Frågade Kajsa ooch log.
"Kajsa det är nog ingen bra ide att du träggar dom pågrund av alla droger och så, du vet" sa jag tyst.
"Ja men jaha" svarade Kajsa och försökte le men de gick inge vidare.
"Kajsa det är bara de att jag egentligen inte får vara i närheten av dig och det är därför jaag tar mina drog test bara så att du vet" sa jag och försökte le men de gick inte.
"Kajsa vänta vart ska du?!" Halvskrek jag äfter henne. Kajsa bara sprang iväg utan att säga något men jag antar att hon vart ledsen över det jag sa. Efter ett tag så gav jag upp och då såg jag Isa in andra bästa kompis och hon höll inte på med droger.
"Hej Isa jag behöver en kram" sa jag när jag kom fram till henne.
"Ja kom här då Eve, vad har hänt gumman?" Frågade Isa och kramade om mig.
----
Hej på er här är ännu ett kaptel.
Vad tycker ni om novellen hittills?
//Ella♡
YOU ARE READING
That's Life
FanfictionJag är en tjej som heter Evelina Julia Wall och jag är 15 år. Alla kallar mig Eve och det är ett smeknamn jag fick när jag var liten. Jag bor just i nuläget hos en fosterfamilj eftersom min pappa vart alkoholist när jag var fem och två år senare var...