Kapitel 14

115 4 0
                                    

~Mia's perspektiv~

Jag och Johan hade åkt till stan för att prata med polisen och det fick vara en hemlis så Oscar och Evelina skulle veta om något.

"Ja hej är det ni som är Mia och Johan Enestad?" Frågade en polisman.

"Ja det är vi" svarade Johan och log.

"Ja kom med mig här så ska jag berätta en sak för er" sa Polismannen. Vi gick till antagligen hans kontor och pratade.

"Det är om Evelinas lillebror Samuel" sa polismannen.

"Okey" sa jag.

"Ja han ligger på Stockholms sjukhus just nu på grund av skador och någon sjukdom han har" sa polismannen.

"Ja men vi trodde han var död och även Evelina" sa jag.

"Ja jag vet att hon trott de och det har även vi men det var en kvinna som ringde hit igår vid femtiden och sa att hon hittat en kille liggandes på gatan så vi åkte dit och även ambulans och då var det Samuel som låg där ganska så svårt skadad" svarade polismannen.

"Jaha okej men kan man åka dit och hälsa på honom?" Frågde jag.

"Ja flr det första så vill vi fråga er om ni skulle vilja adoptera Samuel också eftersom ni har adopterat Evelina. Och för det andra så kan ni åka dit idag men ni ska ha med er Evelina och en polis" svarade polismannen.

"Ja det ör klart vi adopterar Samuel också. Vi kan ringa hit Evelina så kan vi åka dit" Svarade både Johan och jag.

"Bra men då säger vi så" sa polismannen innan vi gick ut utanför polishuset. Medans jag ringde Evelina så pratade Johan med några foooers.

(Mobilprat)

M - Mia

E - Evelina/Eve

E- Hej det är Evelina.

M- Hej det är Mia, jag undrar om du inte skulle kunna komma till stan på en gång?

E- Em jo det kan jag, vad då då?

M- Jo du ska få träffa en anhörig till dig du längtat efter sjukt mycket.

E- Ja okey men kan killarna och Isa följa?

M- Ja men dom får inte träffa personer för då blir det säkert för mycket.

E- Okey men d kommer vi på en gång då.

M- Ja hej då gumman.

E- Ja hej då mamma.

----
Kapitel 14!
Hoppas ni gillade den!♡
/Ella♡

That's LifeWhere stories live. Discover now