~Ogge's perspektiv~
"Han mår bra men har lite ont" sa jag och kysste Eve på kinden.
"Jag hoppas han blir bättre och även jag så vi kan åka hem" sa Evelina och vände huvudet tillbaka till mig.
"Det hoppas jag med ska du veta" sa jag och kysste henne.
"Älskling vad är klockan?" Frågade Eve och jag kollade på klockan.
"Den är 03:45" svarade jag och kysste henne.
"Har du sovit något än?" Frågade hon.
"Nej det har jag inte men jag vill inte häller sova när jag vet att du kan vakna och må dåligt som du gjorde förut" sa jag och tog hennes hand.
"Du får sova här med mig om det känns bättre så du i alla fall får sova något" sa Evelina och drog mig till hennes säng.
"Okey men det är för din skull och inte min" sa jag och kysste henne innan jag la mig ner och hon drog täcket lite över mig också.
"Jag älskar dig" viskade Evelina innan hon släckte lampan.
Jag vaknade utav att Evelina puttade lite på mig ich frågade vart Samuel var.
"Jag vet inte vart han är men jag kan gå och kolla de" sa jag och kysste henne innan jag ställde mig upp och sträckte på mig innan jag gick med trötta steg ut till en sköterska.
"Hej Samuel i rum 19 vart är han?" Frågade jag och log.
"God morgon, han är på en operation så han kommer om en eller två timmar igen. Det finns ett schema på väggen precis när man kommer in så där kan du kolla" sa hon och log.
"Är jag så hes? Okey då ska jag kolla på det schemat" sa jag och log.
"Ja det är du, och det syns även på dig" sa hon och skrattade lite.
"Okey" sa jag innan jag gick med trötta steg in tillbaka till Evelina. När jag precis skulle säga till Evelina vart Samuel var så började hon hosta jätte mycket så jag tryckte på larmknappen. Efter bara typ två sekunder kom två sköterskor in springandes i rummet. En av dom tog tämpen på Eve och den andra ringde efter en andnings doktor. Andnings doktorn kom efter bara kanske en minut och kollade Evelina.
"Hon andas jätte svagt så det känns knappt som hon andas" sa Andnings doktorn som hete Jan. "Hon måste in på operation" sa han ett tag efter. Jag satte mig vid Samuel och tröstade honom eftersom han var ledsen och det kan jag förstå verkligen eftersom jag själv också var det.
(Kl.15:00)
Evelina hade kommit tillbaka efter sin operation vid tolv och nu måste hon bara ligga och vila här. Jag satt och höll hennes hand och gav henne lite vatten då och då. En sköterska hade sagt att det var bra om hon drack mycket vatten för då skulle hon må bättre. Om Evelina skulle hosta så mycket som hon gjorde så skulle hon ta en slags astma spray och sen dricka vatten efter.
(En månad senare)
Jag hade nu fått kommit hem från sjukhuset och även Samuel. Det har gått en vecka sen vi fick komma hem. Samuel är också adopterad av Mia och Johan så han bor på samma ställe som mig men i ett annat rum har han sitt rum. Ogge, Oskar, Felix och Omar var med sina kompisar och jag, Samuel, Mia, Johan, Jonna och Linda är på bio på filmen Ouija. Samuel satt bredvid mig och Mia och Mia satt bredvid Johan sen Jonna och sist Linda.
----
Kapitel 18 så hoppas ni gillade det ;)
/Ella♡
YOU ARE READING
That's Life
FanfictionJag är en tjej som heter Evelina Julia Wall och jag är 15 år. Alla kallar mig Eve och det är ett smeknamn jag fick när jag var liten. Jag bor just i nuläget hos en fosterfamilj eftersom min pappa vart alkoholist när jag var fem och två år senare var...