~Isa's perspektiv~
Jag såg Eve komma springandes och hon sprang direkt in i min famn.
"Hej Isa jag behöver dig just nu" sa hon när hon kommit fram till mig.
"Okey, men vad har hänt gumman?" Frågade jag och drog ena handen över hennes rygg.
"Jag tror Kajsa aldrig vill varken träffa eller prata med mig igen" snyftade hon fram och krammade mig hårdare.
"Men varför då?" Frågade jag.
"Jag tror jag fick henne att bli ledsen av vad jag sa till henne och de mår jag dåligt över men de var ju sant, jag får inte egentligen träffa henne eöler äns vara i närheten av henne" snyftade jag fram.
"Ja men det är ju hennes problem egentligen så det ska du inte vara ledsen över gumman" svarade Isa och pussade mig på pannan. Isa var 1,73 cm lång och jag var 1,69 cm lång så ja isa var länge än mig.
~Ogge's perspektiv~
Jag och killarna hade precis tränat klart i danslokalen så nu var det att gå och äta lunch eftersom klockan var halv ett. Lite sen lunch kanske. På vägen till Paus en bar/lunch ställe så såg jag Eve stå och krama någon tjej och det såg ut som Ece var ledsen eftersom den tjejen Eve kramade strök handen över Eve's rygg.
"Älskning vad har hänt?" Frågade jag när jag kom fram till henne. Eve slängde sig i mina armar så jag bar upp henne och kramade henne.
"Jag menade inte att göra Kajsa ledsen men de jag sa till henne var sant" snyftade hon fram. Eve tryckte ner sitt ansikte i min axel och den vart ganska så blöt av att Eve grinade.
"Men älskling vad sa du till henne då?" frågade jag.
"Jag sa sanningen om att jag egentligen inte får vara i närheten av henne och att det inte är någon bra idé att hon träffar min adoptivfamilj" snyftade hon fram.
"Jaha men varför får du inte de då?" Frågade jag.
"Hon tar droger och hon är min bästa vän och även Isa är min bästa vän fast Isa tar inte droger" viskade hon i mitt öra och det hördes att hon syftade fram de.
"Ja du älskling allt är inte lätt men om hon är din bästa kompis så kanske hon lär sig att sluta med det där så hon kan vara med dig" svarade jag och fick ögonkontakt med henne när jag sa "kanske".
"Jag hoppas verkligen på att hob slutar med det för jag vill inte mista henne" sa hon och tryckte sina mjuka läppar emot mina i en kyss. Vi stod där i offentligheten och kysstes och det kändes bra och det känns verkligen som att vi hade det bästa förhållandet man kan ha, någonsin.
"Hallå kärleksparet jag är hungrig" sa Omar och kag och Eve skrattade åt han.
"Hallå Onar du är ju alltid hungrig" sa Eve och kysste mig igen innan hon hoppade ner och sen upp på min rygg. Vi gick på Paus jag, Eve, Omar, Oscar, Felix och Eve's bästis Isa. Alla beställde en macka med bacon och kyckling på men vad man skulle dricka var ganska olika. Jag valde att dricka Cola som även Eve valde. Jag och Eve fick våra mackor först så vi satte oss vid ett bord så alla skulle kunna sitta där. Mackorna var stora så det var så att man vart super mätt. När alla ätit upp sina mackor så satt vi och pratade ett tag innan vi gick till studion där Daff och Kat satt och åt sin lunch. Vi tog med oss Eve och Isa hit pågrund av att Eve inte ville släppa mig och Eve var fortfarande ledsen. Isa ville bara inte vara själv så hon följde med. Vi gick in i songstudion där våra song killar satt så Felix skulle först in och sjunga och sen var det Omar, jag och Oscars tur att sjunga. Tjejerna satt och lyssnade på när vi sjung och dom hjälpe även Kat med lite saker hon ville ha hjälp med.
"Ogge kom hit ett tag, jag vill fråga dig en sak" sa Daff och det skrämde mig faktiskt lite.
"Ja vad var de du ville fråga?" Frågade jag Daff.
----
Förlåt för spam men här är kapitel 9! ;)
//Ella♡
YOU ARE READING
That's Life
FanfictionJag är en tjej som heter Evelina Julia Wall och jag är 15 år. Alla kallar mig Eve och det är ett smeknamn jag fick när jag var liten. Jag bor just i nuläget hos en fosterfamilj eftersom min pappa vart alkoholist när jag var fem och två år senare var...