kapitel 17

103 3 0
                                    

~Ogge's perspektiv~

(Kl. 21:37)

Evelina hade fortfarande inte ätit något så jag gick bara en snabbis till en sköterska.

"Evelina i rum 19 har fortfarande inte ätit något" sa jag och hon gick och hämtade mat åt henne som hon sen kom in med och även mat till mig kom hon med.

"Ja tack så mycket" sa jag innan sköterskan gick igen. Jag typ matade Eve och för hon orkade inte äta själv. Samuel däremot kollade på filmen Mean Girls 2 som jag och Evelina kollade lite då och då på under tiden jag matade henne. Även fast vi var på sjukhuset så var det ändå roligt på något sätt. Nör Evelina somnat så satte jag mig ner i soffan och kollade igenom Twitter och skrev //I have nothing to do right now when my baby is sleeping and her little brother check on Mean Girls 2. I'm in the hospital and here there is not so much to do. It's Evelina and her little brother Samuel ear in total and not me, so do not worry. I feel good but not Samuel and Evelina. #hospital ♡// och postade den sedan. Jag kollade även Instagram och la upp en bild på Evelina i sjukhussängen med texten //My precious angel! I love you♡// och kollade även några bloggar som tex Evelinas och Isas. Isa var tydligen med Felix och kollade på någon skräckfilm hemma hos Felix pappa på Felix rum. Jag ringde upp Felix för nu hade Samuel också somnat och klockan var 00:00 så det var ju inte så konstigt.

F - Felix

O - Ogge

F- Hej det är Felix här.

O- Hej bro det är Ogge, vad gör du?

F- Ja jag är med Isa och kollar på The midnigth game, du då?

O- Jaha det lät ju kul. Jag gör absolut ingenting.

F- nehep det lät ju också kul. Du kan ju sova eller kolla på tv eller någon film.

O- Ja men då kommer ju Samuel och Eve vakna.

F- Jaha men du kan ju sova då.

O- Ja det kan jag om jag då vore trött.

När jag höll på att prata med Felix så började Evelina helt plötsligt skrika så jag sprang dit men slutade inte prata med Felix. Jag satte mig på kanten av Evelinsas säng och sa hela tiden "jag är här älskling" för att hon skulle lugna ner sig.

F- Bro det låter som om du säger det till mig.

O- Ja jag förstår de, men det är till Eve.

F- Du ta hand om Evelina nu så hörs vi imorgon.

O- Kommer du och Isa hit då?

F- Ja det gör vi men vi hörs bro.

O- Vi höres.

"Vem av killarna var det du pratade med?" Frågade Evelina hest.

"Det var Felix, jag hade inget att göra eftersom du och Samuel sov" sa jag och kysste henne. En sköterska kom in efter ett litet tag om att en patient hade sagt att någon i rum 19 hade skrikit.

"Pasienten bredvid ville att jag skulle gå hit och kolla varför någon skrek" sa sköterskan.

"Det var ja som gjorde det och det var för att det gör så ont att andas" sa Evelina och jag såg tårar rinna ner för hennes kind.

"Jag kommer snart, jag ska hämta andnings läkaren så han kan kolla din andning" sa sköterskan innan hon gick.

"Älskling jah vill inte att du går" sa Evelina och torkade bort tårarna.

"Jag lovar att inte lämna dig utan kag kommer vara här med dig och Samuel hela tiden" sa jag och kysste henne.

"Hur mår Samuel?" Frågade hon och kollade på honom.

----
Hej på er här kommer ett försenat kapitel men hoppas ni gillade de!
/Ella♡

That's LifeWhere stories live. Discover now