"Tuan ! Tuan ! Bukak lah pintu ni !!" Seorang pegawai masih tidak berputus asa mengetuk pintu pejabat Yoongi . Murung nampaknya Yoongi .
"Aku tanak jumpa sesapa ! Blah !" Jerit Yoongi dari dalam .
"Alaa tuan , beshe ah tu . Setiap manusia buat kesilapan" kata pegawai itu lagi . Cuba memujuk yoongi .
Pintu itu terbuka dengan tiba-ii , wajah yoongi yang kusut itu dipandangnya . Yoongi menariknya masuk ke dalam bilik tersebut .
Membulat matanya apabila Yoongi buat sedemikian .
"Kau duduk situ" arah Yoongi kepada pegawai yang bernama Kang Minra itu .
"Duduk mana ? Atas kerusi ? Sofa ? Lantai ?"
"Atas riba aku , meh" yoongi menepuk peha nya .
"Errr , tanak lah . Nanti kak chajat lempang muka saya" katanya malu-ii . Tembak kang .
Yoongi hanya menjeling malas ke arah gadis itu .
"Yang kau balik lambat ni kenapa ? Semata mata nak pujuk aku ? Ke kau nak goda aku ? Sorry aku tak percaya pada cinta" kata Yoongi selamba .
"Amboi Tuan , saya cuma nak cakap yang esok saya nak cuti . Btw saya dah boyfriend , lgi hensem dari Tuan . Takde maknanya saya nak kat Tuan , ishh ni lah lelaki asyik perasan je . Patutlah Tuan takde Gf . Kalau perangai Tuan macam ni sampai mati pon tak ada makwe , kesian"
Terkebil kebil mata Yoongi mendengar bebelan gadis di hadapannya itu .
"Tuan ? Tuan ? Hello ? Saya nak cuti esok boleh ke tak ?"
"Tak boleh , kau kene kerja esok . Jadi maid aku"
"Tanak ah , ok kalau macam tu saya nak berhenti"
"Yah ! Sape nak bancuh air kat aku kalau kau berhenti ?"
"Kak sajat kan ada" balasnya .
"Aku dapat menghidu kecemburuan" Yoongi berjalan mengelilingi Minra .
Minra hanya menghiraukan perbuatan Yoongi .
"K lah Tuan , esok saya nak cuti lepastu saya tanak jadi maid tuan . Ok bai , oh ye lagi satu . Tadi saya dengar Tuan nangis ? Trauma ke lepas kene pegang dengan anak buah Cat ?"
"Ehhh eh manada ! Mana ada nangis ! Aku bersin lah !" Tegas Yoongi . Menafikan kenyataan yang dibuat Minra .
Minra hanya tersenyum sinis lalu keluar dari pejabat itu . Jam ditangannya yang mula berganjak ke jam 12 pagi hanya dikerlingnya sekilas . Lama juga dia tunggu Yoongi lega .
Ditinggalnya Yoongi begitu sahja .
.
.
.
.
.
.
"Sayang ! Bosan lah duduk hospital ni ! Bukan saya nak mati pon ! Setakat kene tembak je !" Jungkook memggelupur di atas katil itu . Bosan mula melanda dirinya .
Ada ke patut si Seul Na ni suruh dia duduk wad seminggu . Naya Jungkook tu .
"Aip ! Ni awak menggelupur ni nak kene sawan ke ?! Saya panggil nurse kang !" Ugut Seul Na dengan mata yang segala dijegilkan .
Jungkook terus duduk dengan tegaknya . Takut dicucuk lagi . Mulutnya dimuncungkan .
"Apa muncung-ii , gigit kang . Tak pasal-ii dapat anak sebelum nikah"
"Eh macam kenal je ayat tu ! Tak aci ambik ayat kita !"
"Marahkan author la !"
"Hey Author" Jungkook mengenyitkan mata ke arah skrin telefon . Lalu alya disampuk sawan babi .
YOU ARE READING
Mr Inspektor Gatal + Anak Jeon
Fanfiction"Saya Inspektor Jeon Jungkook ,awak boleh panggil saya abang atau sayang . Saya tak kisah , yang saya kisah hanya cintaku padamu sayang" - Inspektor Jeon Jungkook . "Gatal siot" - Inspektor Seul Na Kehidupan Seul Na menjadi huru hara selepas hidu...