Seul Na POV
Aku membelek fail fail yang sudah bertimbun di atas meja aku dengan malas . Banyak lagi kes yang belum diselesaikan .
"Haihh" aku mengeluh kecil lalu mengambil satu fail yang mengandungi kes yang baru dilaporkan pada hari ini .
"Nice duh nama dia , Sajat Kamaruzzaman"
Aku ingat kan lelaki tulen , hmm sian small small dont die , big big nyusahkan aku .
"Parah jugak kes dia , hampir dirogol" bebel aku sendirian .
"SEUL !TUAN PANGGIL KAU !" Jerit rakan sekerja aku .
"Apelah si mumia tu nak"
"HAA YE LAHH JAPP !"
aku mengorak langkah ke arah bilik Tuan Min Yoongi aka Ketua Polis di Balai ni . Sumpah first time aku msuk sini , aku ingtkan yoongi tu cleaner .
Pintu kaca pejabatnya aku ketuk .
"Masuk"
Dengan senang hatinya aku masuk . Aku senyum senget , kasi mamat savage ni tergoda sikit , auch .
"Tak payah senyum macm kau dpt kawin ngn aku"
Tudiaaaa bahayaaa .
"Lex ah boss"
"Takde lex lex kalau ramai penjenayah menggila dh kat Korea ni , ni haa ada kes terbaharu , kedai emas dekat gangnam tu kena rompak"
"Waduh parah , penjenayah sama ke Tuan ?"
"Aku rasa sama , haihh mmg tanak tgk aku sng , ada je kes" dia garu kepalanya yang tidak gatal .
"Kes ni saya punya ?"
"Apa guna aku panggil kau ke sini pastu membebel pasal kes ni kat kau , halahhh kau ni"
Ni lah Min Yoongi , tak lepas dgn bebelan kalah Seokjin uh .
"Aku nak kau dengan Taehyung selesaikan kes ni secepat mungkin kalau kau rasa nak rehat awal , banyak lagi kes besar nak urus ni , malam ni target diorang kedai emas dekat Seoul . Aku nak kau tangkap si bangsat tu . PAHAM ?!"
"YES BOSs !!" Aku angkat tabik hormat .
.
.
.
.
.
.
"Wey Seul acane kalau Sajat tu ugut aku lagi ?" Wajah Taehyung aku pandang .
Pebende tho mamat ni nak takut dengan pondan tak laku tu , dahlah report ada orang nak rogol dia. Halah halah . Menci pulak mak .
"Dia ugut kau apa ?"
"Dia cakap kalau aku tak tangkap perogol yg nak rogol dia tu , dia nak rogol aku"
"Mengarut , cane dia nk fak kau kalau dia pon berpedang ?" Balas aku selamba .
"Sialnya kau , HAHAHAHAHHAHA"
"Benda betul doh HAHAHJA"
Lama kelamaan aku makin rimas dengan topi yang aku pakai ni . Ha ye aku ngan Taehyung ni menyamar , sekarang kitorang ada kat depan kedai emas Kat seoul ni .
"Seul , seul cuba kau tengok mamat tu"
Taehyung tunjuk ke arah seorang lelaki berhoodie hitam yang tersengguk-sengguk di hadapan kedai tersebut .
YOU ARE READING
Mr Inspektor Gatal + Anak Jeon
Fanfiction"Saya Inspektor Jeon Jungkook ,awak boleh panggil saya abang atau sayang . Saya tak kisah , yang saya kisah hanya cintaku padamu sayang" - Inspektor Jeon Jungkook . "Gatal siot" - Inspektor Seul Na Kehidupan Seul Na menjadi huru hara selepas hidu...