Kicauan burung yang bising mengejutkan tidur lena Han Jae Hye . Sesekali dia menggeliat kecil . Matanya digenyeh nya perlahan .
~wing wing wing boomerang~
Tangannya cuba mencapai telefon pintarnya yang berdering . Tertera nama Papa nya di skrin telefon . Dia menguap kecil lalu menjawab panggilan dari ayahnya .
"Hello ? Jae Hye dah bangun ?" Soal papa nya di dalam talian . Kedengaran suara papa nya yang merisaukannya . Mana taknya , anaknya sudah diugut bunuh oleh seorang lelaki yang entah pape .
"Naee , baru je bangun ni haa . Papa bila balik ? Jae Hye rinduuu" balasnya pula .
"Nanti papa balik lah sayang , Jaga diri elok-ii" pesan Tuan Han . Sekarang Tuan Han berada di new york untuk menguruskan syarikat keluarga .
"Ok la , bai papa" Jae Hye terus mematikan panggilan dari Papanya . Dia bagun dari katilnya terus menuju ke arah tingkap biliknya .
Langsir yang besar itu dia selak , dengan serta merta dia jatuh terduduk . Gelas kaca yang berada di tepi almari terjatuh akibat dilanggar kasar olenya .
Sungguh dia terkejut apabila melihat darah yang berada di tingkap biliknya . Darah yang segat itu menitik ke lantai .
"ARGHHHHHHHHHH !!!!!" Jeritnya sekuat hati , kepalanya ditekup .
"CIK MUDA ! CIK MUDA ! BUKAK PINTU !" Ketukan pembantu rumah dia tidak endahkan .
"KENAPA KAU NAK BUNUH AKU HAAA ?!" Dia menjerit di dalam biliknya . Amarahnya memuncak . Ini bukan kali pertama dia menerima ugutan seperti itu . Sudah naik muak rasanya .
Rambutnya kian berserabut , dia mengambil pasu bunga yang dibeli di paris , lalu melemparkannya ke arah tingkap yang dipenuhi darah .
Bau hanyir kian menusuk ke dalam rongga hidungnya .
Ketukan pintu yang bertalu talu masih diendahkannya . Woi kau nak mati ke betina.
Lama kelamaan pemandangannya kelam , dalam kabur dia melihat pintu biliknya sudah berjaya dibuka oleh seorang lelaki dan beberapa orang pembantu rumahnya sudah membantu mengangkatnya .
.
.
.
.
.
.
Taehyung baru sahaja sampai di rumah agam tersebut terkejut dengan bunyi jeritan seorang perempuan .
"Mak aii meremang tengkuk den" dia menggosok tengkuknya .
Memang keadaan rumah agam ini kelihatan amat menyeramkan , seni ukirnya seperti ukiran istana yang disumpah .
Setelah dia mendengar jeritan tersebut cepat cepat dia memasuki rumah tersebut .
Dia melihat beberapa orang maid sedang mengetuk pintu bilik Jae Hye bertalu talu .
"Tepi ! Jae Hye kat dalam ke ?!"
Beberapa orang maid tersebut hanya mengangguk lemah .
Dengan satu tendangan Taehyung dapat membuka pintu bilik tersebut . Kelihat Jae Hye yang sudah terkulai layu di atas lantai bilik .
Pecahan cermin tingkap dilihatnya .
"Darah ?" Taehyung mendekati tingkap bilik tersebut yang sudah separa pecah akibat oleh tindakan Jae Hye yang melempar pasu tadi .
Taehyung mencalit sedikit darah yang menitik di atas lantai . Masih segar . Taehyung menghidu darah tersebut .
Padu ah bau dia .
YOU ARE READING
Mr Inspektor Gatal + Anak Jeon
Fanfic"Saya Inspektor Jeon Jungkook ,awak boleh panggil saya abang atau sayang . Saya tak kisah , yang saya kisah hanya cintaku padamu sayang" - Inspektor Jeon Jungkook . "Gatal siot" - Inspektor Seul Na Kehidupan Seul Na menjadi huru hara selepas hidu...