t w o o n e 🐼

2.1K 257 77
                                    

"Mana jungkook nya ?" Soal Tuan Jeon yang sedang membaca akhbar di ruang tamu . Dia memang menunggu Jungkook menghantar Laura pulang .

"Oppa dah balik" jawab Laura sebal .

"Appaa tak boleh ke kawinkan Laura dengan Jungkook Oppa ? Laura sayanggggggg diaaa" Laura goyangkan tangan bapa tirinya itu .

Ha marilah lempang Laura geng .

"No" jawan Tuan Jeon sepatah .

"But why ?"

"Kamu tu adik tiri dia je , dia pon dah anggap kamu tu adik dia je . So janganlah kamu menggedik dekat dia ye . Kalau lapar pelempang dia silalah goda dia" kata Tuan Jeon dengan muka selamba .

Memang dia tak nak si Laura ni kawin dengan Jungkook . Dahlah kaki jantan .

Laura menayangkan muka sebalnya .

Dia memberikan jelingan kepada bapa tirinya itu sebelum naik ke biliknya .

"kenapa tu darling ?" Soal Puan Jeon yang baru sahaja pulang . Sempat kereta dia berselisih dengan Jungkook tadi .

"Biasalah , tergilakan abang tiri dia tu" jawab Tuan Jeon acuh tak acuh .

"Laa apa salahnya awak kawinkan aje budak tu dengan Jungkook . Senang la diorang nak bangunkan syarikat kita nanti"

"Senang lah jugak nak rampas harta papa, kan ? Mummy ? Btw hai papa" bunyi satu suara yang tiba tiba sahaja muncul . Lelaki itu hanya tersenyum sinis melihat ibu tirinya itu .

"Eunwoo ? Laaa kenapa tak call papa je , biar papa pick up Eun kat airport"

"Saya naik dululah" pamit Puan Jeon . Dia menjeling malas ke arah Eunwoo .

"Tchh ingatkan berubah lah perangai orang tua tu" bisik Eunwoo . Dia memeluk ayahnya itu laku melabuhkan punggung di atas sofa .

"Takpelah paa , papa kan sibuk melayan madam besar tu . Eunwoo call pon tak angkat . Eun ambik teksi je la" ada nara memerli disebalik percakapan jejaka itu

"Omo , phone papa dekat dalam bilik .papa tak perasan pulak" kata Tuan Jeon memohon maaf atas kecuaiannya .

"Sokay , emm laura mana pa ?"

"Ada tu kat bilik dia kot , dia baru balik tadi jungkook hantar"

Eunwoo mengerutkan dahinya sedikit , jungkook hantar ? Mimpi apa budak tu tetiba baik dengan minah Laura ni .

"Eun naik dulu la pa , nak rehat"

"Hmm ok , btw Hows Malaysia ?"

"Such a hot and beautiful city"

"Ada jumpa Mira Filzah ? Uishh papa minat la cerita pujaan hati kanda tu . Nanti kalau Eun jumpa dia kirim salam cinta dari korea ok ?"Terus tersenyum Tuan Jeon . Memang setiap pukul 7 dia lah yang tercegat duk depan tv .

Eunwoo menggelengkan kepalanya melihat memdengar omongan orang tua itu . Ni kalau Mak tiri dia dengar ni mahu dia santau si Mira Filzah tu .

Eunwoo menuju ke bilik nya di tingkat tiga , fia memandang pintu bilik Laura lama . Perasaan bersalah nya timbul kembali walaupun sudah bertahun tahun kejadian itu berlaku .

Pintu bilik Laura tiba tiba terbuka , tersembul muka Laura yang agak kaget melihat kemuculan semula abang sulung tirinya itu .

"Eunwoo ?!"

"Hai , its been a long time yeah ?" Kata Eunwoo lalu masuk ke dalam biliknya yang bertentangan dengan bilik Laura .

Eunwoo cepat-ii mengunci biliknya

Mr Inspektor Gatal  + Anak Jeon Where stories live. Discover now