t h i r t y 🐼

1.8K 218 142
                                    


Leen Tah membetulkan rambutnya di depan cermin pejabat polis Busan.  Cermin gelapkan senang lah nak baiki rambut . Padahal dia tak tahu orang yang tengok dari dalam naik menyampah.

" Ya Allah terkejut aku , ingatkan orang minyak mana duk baiki rambut" seorang pegawai yang sedang fokus bekerja mengurut perlahan dadanya .

"Kau tak kenal ke dia tu ? Sejak akhir-ii ni dia famous . Haritu menang kat anugerah meletop ; Perampas paling meletop top top" balas rakan sekerjanya .

Leen Tah menguak pintu pejabat itu dengan laju . Tahu tahu je ada orang tengah buat ketupat tentangnya .

Dia menuju ke arah pejabat Jungkook . Kuang-ii dia tak tahu yang Jungkook tak ada . Ala ala kesian .

"Mana bakal suami i ?!" Soalnya pada seluruh pegawai di dalam pejabat itu .

Semua hanya diam sambil membalas pandangan antara satu sama lain . Takut mahu menjawab .

" Dah bisu ke semua ? Hah you yang pakai samping senget tu , jawab soalan i" arah nya .

" errr ni bukan samping , ni kain pelikat " jawabnya .

"Ishh ! Jawab jelah !"

"inspektor Jungkook dah lama tak masuk bertugas sebab dia kene jaga sorang budak dekat kondo dengan Inspektor Seul Na !" Jeritnya . Alamak matilah dia kali ni , konpom kene sembelih dengan Jungkook .

"What ?!!! Dengan perempuan tu ?! Dekat mana kondo diorang ?"

"Ni apa bising-ii ni ?!" Keluar SeokJin dari pejabatnya dengan muka yang sengaja diketatkan .

"Ada singa datang melawat" bisik seorang pegawai pada telinganya . Ni bukan singa , ni gorilla .

" Oh Hi Seok Jin , lama tak jumpa you . Dah lupa i ke ?" Leen Tah cuba beramah mesra dengan lelaki itu .

"Kau ingat aku lupa ke kau ? Kau yang 24 jam menempel dekat pejabat ni dulu , ape citer buat comeback . Menyampahh eee"

"Amboii kemain lancang mulut sekarang , ni i nak tahu kat mana kondo Jungkook tinggal sekarang"

"Ntah" balas seokjin sepatah .

"Wahai cik Leen Tah , baik you berambus je lah dari hidup Jungkook . Tak penat kee jadi perampas ?" SeokJin menyilangkan tangannya .

"Heh what ever ! Tanak bagitahu cakap je lah taknak bagitahu ! Ish !" Leen Tah flip rambutnya ke belakang lalu keluar dari pejabat itu.

" Tuan , bukan Tuan crush dekat cik Leen Tah ke dulu siap simpan gambar si Cik Leen Tah tu lagi .

"Diamlah" Marah Seokjin , ya memang dari zaman persekolahan lagi dia on crush dekat si leen Tah ni . Tapi apakan daya , Jungkook yang sempat rembat dulu uhuhuhuhuhu .

.

.

.

.

.

.

"Ddu du ?!! Oooo ddu du sayanggg ??!! Meh lah sini kat papa , nanti papa beli choki choki . Ddu du kan suka choki choki ?" Tuan Heo cuba memujuk peliharaannya itu . Dari semalam tidak muncul .

"Psstttt dduu dduuu ??" Dia cuba menyelak semak semak di tepi rumahnya itu .

"Ddu du janganlah macam ni ! Kesian papa takde kawan , Seul Na dahlah takde kat rumah . Ddu du pulak buat hal ! Papa nak majuk lah !"

Aikk dia pulak nak merajuk .

"Pssttt psssttt"

"Pssttt psssttt"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mr Inspektor Gatal  + Anak Jeon Where stories live. Discover now