-15- NEW MEMBER

169 14 0
                                    

NO ONE POV

Halilintar: Apa kau dah buat apa dia hah?!
Roroki: Ouh, tak ada apa-apa. Just nak bagi dia hukuman sebab tak dengar arahan aku je..
Adudu: Kakak, kenapa kakak buat macam ni??
Roroki: Ini semua untuk melindungi kamu.
Adudu: Tapi, Hazel baik dengan Adudu.
Roroki: Adik tak kisah! Dia tetap baik dengan adik!

Muka Roroki menjadi sangat marah. Boboiboy elemantal dan yang lain-lain sedang menenangkan Halilintar.

Roroki: Aku tak percaya kau ni adik aku!
Adudu: Kakak..
Roroki: Mulai hari ni, kau bukan lagi adik aku!
Adudu: Kakak..
Gopal: Uish, drama~

Gopal yang berada di belakang mereka semua sedang makan popcorn sambil menonton perbualan Adudu dan kakaknya.

Roroki: Dan korang! *tunjuk ke arah elemental Boboiboy dan yang lain-lain* Datang ke XXX! Mari kita semua selesaikan hal ni!
Halilintar: Marilah!!

Dengan itu, panggilan ditamatkan begitu sahaja. Adudu berasa sangat sedih..

Fang: kau janganlah sedih, kitaorang ada untuk kau!
Ying: Yalorr~ Kita kan kawan!

Adudu memandang mereka semua satu persatu. Dia tak percaya bahawa mereka masih lagi percayakan dia..

Adudu: Korang...

Mereka semua datang dan memeluk Adudu dengan erat. Diorang tak kisah berkawan dengan sesiapa pun.. Adudu mula menangis kegembiraan..

Gopal: Wey, jangan menangis! Wwaagahhh!!

Gopal turut join Adudu menangis. Dan.. The Troublemaker turut join sekali.. (😅😅)

Selepas mereka selesai memeluk, mereka terus mencari maklumat.

Ais: Adudu, kau tahu kat mana XXX tu?
Adudu: Kejap.. Hah, aku tahu kat mana!
Yaya: Baguslah kalau macam tu, boleh kau tunjukkan jalan!
Thorn: Betul tu!!

Hazel POV

Hah? Aku kat mana ni?? Kenapa semua putih je??

Hazel: Hello?? Ada orang tak?!

~Senyap~

Wah, bagusnya. Aku asyik kena palau je sejak kebelakangan ni... Apalah nasib gue.. (T ^ T)

15 minit kemudian-

Arghh!! Biar betul?! Aku dah duduk kat sini selama 15 minit kot!! Takkan ada orang kat sini!!

???: Apa khabar, Hazel?

Aku memusingkan kepala aku ke kiri dan aku tak percaya dengan apa yang aku tengah lihat sekarang ni.. Tak mungkin...

Hazel: Mama... Papa....

TBC...

Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️Where stories live. Discover now