Roroki POV
Heh, nampaknya diorang dah masuk ke dalam perangkap aku. Sekarang ialah giliran korang pula..
Ying POV
Ying: Kita dah ada kat sini, tapi mana Hazel??
Yaya: Ha'ahlah..Tiba-tiba kitaorang terdengar bunyi tapak kaki yang menghampiri mereka.
???: Hai budak-budak Bumi~
Fang&Adudu&Probe: Kitaorang bukan dari Bumilah!!
???: Ah, Apa-apa jela!Aiya.. Siapa pula ni??
NO ONE POV
Halilintar: Siapa kau hah?!
???: Heh, jangan terkejut okay?
Gopal: Dey cepatlah. Aku dah lapar ni..
???: Yela.. Aku Roroki. Ingat lagi tak?Ingatan mereka blur sekejap. Lepas beberapa minit baru diorang ingat.
Fang: Ah, baru aku ingat.
Blaze: Roroki mana?
Adudu: Roroki kakak akulah.Mereka pun sambung bersembang dan menghiraukan Roroki. Roroki pula hanya geram tengok mereka.
Roroki: Woi, woi! Korang dah lupakan aku yang kat sini ke??
Gempa: Ouh sorry, sorry.
Thorn: Silalah sambung ya~Halilintar POV
Roroki: Korang tak nak jumpa kawan korang ke..??
Thorn: Huh, siapa?? *innocent bean*
Roroki: Haih.. Hazellah, siapa lagi. (¬_¬)Hah, Hazel! Baru aku ingat pasal dia. Kejap.. Dia tanya pasal Hazel, maknanya dia tahu Hazel dekat mana!
Halilintar: Mana Hazel?! Apa kau buat dengan dia?!!
Roroki: Woah, rilek bro~ Kalau nak jumpa dia.. Kau pergi jalan terus ikut lorong tu. Bilik pintu tu warna merah. Semoga berjaya~!Aku tanpa berlengah terus berlari dan menuju ke bilik yang disebut oleh Roroki. Tapi bila aku masuk ke dalam bilik tu.. Sesuatu yang aku tak ingini terjadi..
Hazel POV
Hazel: Papa dan mama nak bagitau Hazel pasal apa??
Aku nampak yang papa dan mama memandang antara satu sama lain dan mengangguk kepala mereka.
Mama: Dengar sini Hazel.. Apa yang mama dan papa akan beritahu pada kamu ini sangat penting. Jangan sesekali cuai pasal perkara ini. *muka serius*
Aduii.. Kalau muka mama dah serius.. Mesti benda ni sangat penting..
Hazel: Apadia??
Papa: Kamu mempunyai kuasa yang dimiliki oleh keturunan moyang kita.
Hazel: Haz.. ada kuasa...??
Mama: Ya, kuasa teleportasi.
Hazel: What.....TBC...
YOU ARE READING
Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️
Teen FictionHalilintar.. Hazel.. Tak perlu cakap banyak pasal diorang. Diorang ni kalau berjumpa, macam anjing dan kucing. Pasti akan bergaduh. Tapi sesuatu telah berlaku, perkara yang membuatkan Halilintar sedar bahawa dia mempunyai perasaan terhadap Hazel. "B...