Halilintar POV
Aku dan element yang lain berada di bengkel Nut. Yela, Nut kata dia ada ciptaan yang baru.
Gempa: Hah Nut, kau kata ada ciptaan baru.. Apa dia ciptaan kau tu?
Nut: Hah, ini dia ciptaan baru aku! Pistol Pengecilan! (Saya main reka je nama.. 😅)Pistol pengecilan? Macam mana nak guna pulak ni??
Thorn: Huishh! Macam mana nak guna ni?
Nut: Hah, senang je nak guna. Macam ni mari aku tunjukkan.Nut menghalakan pistol tu ke arah botol air yang berada di atas meja. Cahaya bewarna biru keluar dan mengena ke arah botol tu.. Selepas itu botol itu menjadi kecil.
Blaze: Fuiiyooo!!!
Taufan: Hebat gila!!!NO ONE POV
Blaze berjalan ke arah Nut..
Blaze: Wey, Nut. Boleh aku pinjam pistol ni??
Nut: Ouh, tentulah boleh! *beri pistol kepada Blaze*Blaze mulalah berlakon menghalakan pistolnya ke arah Halilintar. Dan tanpa Blaze sengaja, dia tertarik picu pistol tu dan menembak Halilintar.
Blaze: Opps.......
Gempa: Blaze! Apa kau dah buat?!
Thorn: Ayook!
Taufan: Habislah kau Blaze...Halilintar yang telah sedar... Dirinya telah menjadi kecil.. (Badan Halilintar kecil macam budak baru berumur 3 tahun.. Tak ke cute gitu 😆😍) Dia hanya memandang Blaze dengan matanya yang tajam..
Halilintar: Mari sini kau BLAZE!!
Blaze: AKU MINTA MAAF!!!Mulalah sengmen kejar-mengejar antara Mini Halilintar dan Blaze.. 😂😂
Hazel POV
Aku dalam perjalanan untuk ke perpustakaan.. Aku tengah mencari si Hali ni.. Tapi tak jumpa pulak dia.. Mana lah si Pikachu ni pergi.. Haih...
Selepai selesai mencari di perpustakaan..
Haih.. Mana pulak dia pergi? Tiba-tiba aku terasa seluar aku ditarik oleh sesuatu.. Apabila aku memandang ke arah kaki aku.. Aku tak percaya dengan apa yang aku lihat...
HALILINTAR DAH JADI KECIL?!!!!! WHAT THE-?!!!!!
Hazel: Ha-hali?? Kenapa kau boleh jadi macam ni?
Halilintar: Hmm.. Blaze buat..
Hazel: Eyo? Blaze buat apa?Time skip-Selepas Halilintar menjelaskan apa yang berlaku...
Hazel: Ouh.. So, sekarang nak buat apa?
Halilintar: Buat apa lagi? Tunggu Nut siap buat ciptaan baru dialah.. 😑😑
Hazel: Ouh.. Okay. Aku nak pergi kafeteria.. Kau nak ikut tak?
Halilintar: Boleh jugak.NO ONE POV
Hazel pun berjalan ke arah kafeteria.. Tapi dia rasa sesuatu yang tertinggal di belakang.
Halilintar: Hoi! Tunggulah!!
Apabila Hazel memusingkan kepalanya ke arah belakang.. Baru dia tahu apa yang ketinggalan.. Halilintar..
Halilintar: Tunggulah aku! Aku tahulah aku jalan slow sebab badan aku dah jadi kecil!
Hazel: Haih..Apabila Halilintar berdiri di tepi Hazel. Dia berhenti sebab kepenatan..
Hazel: Kenapa kau tak guna kuasa kau? Kau kan boleh buat gerakan kilat.
Halilintar: Aku tak tau lah.. Bila badan aku jadi kecil.. Kuasa aku tak boleh digunakan..
Hazel: Alololo... Kesian dia~Halilintar hanya memberi jelingan maut kepada Hazel. Tiba-tiba Halilintar mengeluarkan tangannya kepada Hazel. Hazel yang tak faham hanya memandang Halilintar dengan pelik..
Halilintar: Hish.. Dukung aku.. Aku malas nak jalan.. -/////-
Hazel: La.. cakaplah yang kau nak kena dukung.. Meh..Hazel mengangkat Halilintar dan Halilintar pula memeluk leher Hazel. Hazel pun meneruskan perjalanan menuju ke kafeteria.
Di kafeteria~
Hazel menurunkan Halilintar supaya dia berjalan sendiri. Hazel pula pergi ke arah kaunter kek. Apabila Hazel telah mendapat kek yang dimintanya dia terus mencari tempat duduk. Halilintar pula duduk di depan Hazel.
Halilintar: Kau beli kek untuk kau sorang je?
Hazel: Ya. Kenapa?
Halilintar: Tak ada apa-apa.Halilintar POV
Aku ingat dia beli kek untuk aku sekali.. Aku dahlah tengah lapar.. Sampai hati kau buat macam ni kat aku Hazel... 😭😭😭
Hazel POV
Heh, aku tahu yang Si Halilintar tengah lapar.. Cuma dia tak nak mengaku jek..
Hazel: Hei, Nah.. *Beri kek kepada Halilintar*
Halilintar: Kenapa kau bagi kat aku??
Hazel: Aku tau kau lapar.. makan jela..Tanpa si Halilintar baca doa.. dia terus makan. Hei budak ni... 😓
Time skip-
Seminggu kemudian~
NO ONE POV
Keadaan telah kembali seperti biasa. Halilintar telah menjadi bentuk asal dia semula.. Tapi......
Hazel: MARI SINI KAU BLAZE!!!!!!
Blaze: Waarghhh!! Maafkan aku Hazel!!Haih... Blaze buat hal lagilah... Hari tu dia tembak Halilintar dengan pistol pengecilan tuh.. Sekarang dia tertembak pada Hazel pula..
Gempak: Haih.. Blaze.. Blaze.. *geleng kepala*
Ice: Ei.. senyap ah.. Aku nak tidur lah..Blaze pula tak berhenti berlari kerana dia sedang di kejar oleh Mini Hazel. Halilintar yang melihat mereka berdua hanya tersenyum kecil.
Halilintar: "Cute..." *Hali berkata dalam hati*
THE END-
YOU ARE READING
Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️
Teen FictionHalilintar.. Hazel.. Tak perlu cakap banyak pasal diorang. Diorang ni kalau berjumpa, macam anjing dan kucing. Pasti akan bergaduh. Tapi sesuatu telah berlaku, perkara yang membuatkan Halilintar sedar bahawa dia mempunyai perasaan terhadap Hazel. "B...