-12- ENEMY

191 19 0
                                    

Hazel POV

Hazel: Kau rupanya Roroki! Apa kau nak hah?!
Roroki: Heh, tak ada apa-apa.. Just nak jumpa kau je..

Dia mesti ada sebab tertentu nak berjumpa aku ni.. Dia ni bahaya..

Roroki: Aku nampak kawan-kawan kau belasah adik aku..
Hazel: Adik kau? Adudu??
Roroki: Yela.. Siapa lagi.. (¬_¬)
Hazel: Aku ingatkan adik kau tu kucing Sewel Pak Seni Koboi! Hahaha! 😂😂
Roroki: Baik kau tutup mulut kau sebelum aku buat sesuatu kat kau!
Hazel: Uu~ Takutnya!
Roroki: Ish!

Roroki keluar dari pandangan aku dengan muka dia yang marah. Hahahaah.. Don't mess up with Hazel..

Pak..

Bunyi suis dihidupkan dan aku baru perasan yang sekarang ni aku berada di dalam satu sangkar yang lutsina.

Di rumah lutsina~

NO ONE POV

Semua elemen Boboiboy berada di ruang tamu. Hali pula hanya berjalan secara ulang-alik seperti orang gila.

Gempa: Hali, aku tahu kau risau.. Tapi rehatlah sekejap..
Halilintar: Tak.. Aku tak boleh rehat! Macam mana kalau dia dalam bahaya?!
Solar: Wah~ Risau betul kau dekat dia ya??
Ais: Biasalah.. Orang yang dilamun cinta..
Blaze: Alahai.. Hazel tu kan kuat.. Kau tak ingat ke kejadian 2 bulan lepas??

Flashback-

Hazel sedang berjalan pulang ke rumahnya. Elemantal Boboiboy dan yang lain melakukan misi mereka di galaxy. Hazel berasa dia seperti diekori oleh seseorang. Dia berpura-pura tidak perasan dan meneruskan perjalanannya.

30 minit kemudian-

Orang yang mengikuti Hazel masih lagi belum berputus asa. Hazel mendapat satu idea yang bernas. Hazel terus berlari sehingga ke laluan mati.

Orang misteri 1: Tengok apa yang kita dapat hari ni~
Orang misteri 2: Dia cantik~

Belum sempat orang misteri tersebut nak sentuh Hazel, Hazel menendang di private areanya. Orang misteri tu pun menahan kesakitan yang dialaminya.

Hazel: Balasan sebab nak sentuh aku! Hm!

Hazel terus berlari pulang ke rumah. Meninggalkan 2 orang misteri di situ.

End Flashback-

Ais: Sakit tu..
Taufan: Apa yang sakit??

Ais berbisik pada Taufan. Tak lama kemudian, pipi Taufan terus bertukar ke warna pink. (Ais, kau bisik apa pada Taufan tu..? 😂😂)

TBC...

Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️Where stories live. Discover now