Di luar sekolah~
Blaze POV
Aku, Taufan dan Thorn berada di luar sekolah. Kitaorang nak berpakat kenakan Hali dan Hazel. Hahaha!
Plan 1- Kitaorang akan curi kunci pintu kelas detention. Itu kerja Thorn.
Plan 2- Pergi ke kelas detention. Ganggu diorang berdua.
Plan 3- Plan last sekali. Takutkan diorang berdua dengan memakai kostume hantu.
Thorn: Blaze! Aku dah dapatkan kunci~
Blaze: Bagus!
Taufan: Sekarang, jom kita ke kelas diorang!
Blaze & Thorn: Jom!Di hadapan kelas detention~
Thorn: Okay, kita nak buat apa dulu?
Blaze: Kita takutkan diorang dulu.
Taufan: Macam mana?
Blaze: Kita ketuk cermin kelas dulu.
Taufan & Thorn: Okay!NO ONE POV
Blaze mengambil satu batu yang kecil dan membaling ke cermin kelas detention. Dan mereka terdengar suara Halilintar dan Hazel.
Hazel: Apa benda pulak tu..
Halilintar: Ala.. Burung balik batu kat cermin kot.. (Aku dah merapuk dah)
Hazel: Ye kot..Blaze memberi isyarat pada Taufan untuk melakukan perkara yang seterusnya. Taufan yang mendapat isyarat Blaze, terus meniup angin ke arah Halilintar dan Hazel.
Halilintar: Hmm? Dari mana angin ni datang??
Hazel: Tak taulah.. Dah lah angin ni sejuk..Halilintar yang perasan kelakuan Hazel yang mengigil itu terus membuka vestnya dan meletakkan di belakang Hazel.
Hazel: Asal kau bagi vest kau dekat aku?
Halilintar: Kau mengigil, so aku bagi dekat kau.
Hazel: Tapi nanti kau selesema..
Halilintar: Tak apa..Blaze memberi isyarat seterusnya pada Thorn. Thorn terus mencipta akar pokok. Akar pokok itu menuju ke arah kaki Hazel.
Hazel: Huaarrghh!!
Halilintar: Kenapa?!!
Hazel: Ada benda lilit kaki aku!!Blaze, Taufan dan Thorn ketawa sehingga menyebabkan Halilintar mendengar suara mereka.
Halilintar POV
Suara siapa yang gelak tu? Takkan Hazel gelak kot.. Tapi kenapa aku rasa macam ada sesuatu pegang tangan aku? Aku lihat di tepi aku, aku nampak Hazel sedang pegang tangan aku..
Halilintar: Ey, kau okay tak?
Hazel: Han...han.. Tu... *mengigil*Pulak da.. Dia trauma tetiba.. Haih.. Menyusahkan betullah. Aku rasa baik aku periksa kat luar.. Aku berbisik pada Hazel..
Halilintar: Kau duduk kat sini dulu.. Biar aku periksa..
Hazel: O-okay.. Tapi cepat sikit..
Halilintar: *angguk kepala*TBC...
YOU ARE READING
Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️
Roman pour AdolescentsHalilintar.. Hazel.. Tak perlu cakap banyak pasal diorang. Diorang ni kalau berjumpa, macam anjing dan kucing. Pasti akan bergaduh. Tapi sesuatu telah berlaku, perkara yang membuatkan Halilintar sedar bahawa dia mempunyai perasaan terhadap Hazel. "B...