-16- HAZEL HUNT

155 15 4
                                    

Hazel POV

Hazel: Mama.. Papa..
Mama: Apa khabar sayang?

T-tak mungkin.. Macam mana.. Diorang dah tak ada.. Tak mungkin diorang hidup semula..

Papa: Haz, kamu okay ke??

Aku tanpa berlengah terus berlari dan memeluk mereka. Aku menguatkan pelukan aku..

Hazel: Mama.. Papa.. Hazel rindu mama dan papa..
Papa: Kami pun rindukan kamu juga..
Mama: Tapi kami tak boleh berada di sini lama-lama.
Hazel: Ah, jangan tinggalkan Haz..
Papa: Maaf sayang, tapi kami terpaksa.. Tapi kami kena bagitau sesuatu yang sangat penting..
Hazel: Huh? Apa yang penting sangat?

Halilintar POV

Aku dan yang lain-lain dalam perjalanan menuju ke tempat di mana Hazel berada.

Blaze: Ey, Adudu. Kau pasti ke ni tempatnya??
Adudu: Ya, aku pasti.
Thorn: Seramnya..

Kami semua turun dari kapal angkasa Adudu. (mereka semua naik kapal angkasa Adudu) Kami ternampak suatu rumah yang agak usang..

Gopal: Wah~ Macam rumah Fanglah!
Fang: Apa pulak??
Blaze: Aku rasa, apa yang Gopal cakap tu memang betul. Rumah kau memang usang kan?
Fang: (¬_¬)
The Troublemaker: ✌🏻️✌🏻

Haish diorang ni.. Tak habis-habis bermain jek.. Aku berjalan masuk ke dalam rumah tu.

Gempa: Macam mana kita nak cari Hazel?
Ais: Dah lah, rumah ni besar..
Taufan: Gelaplah..
Blaze: Jangan risau, biar aku terangkan tempat ni!
Halilintar: Jangan!
Blaze: Hah? kenapa?
Halilintar: Nanti kau terbakar tempat ni!

Memang betul pun apa aku cakap. Si Blaze ni bukannya serius pun.. Main je tahu..

Taufan: Habis macam mana??
Gempa: Apa kata kita guna kuasa Solar?
Ais: Okay jugak.

NO ONE POV

Gempa: Ey, Sol-

Bila diorang memusingkan kepala menghadap Solar, perbuatan mereka berhenti seketika. Sebab apa? Sebab Solar sedang membuat live kat instagram dia..

Solar: Hai followers semua~ Solar hari ni buat dekat satu rumah yang berhantu~
Ais: Apakah...
Blaze: Woi! Aku nak join jugak!!
Taufan: Me too!!

Mereka yang lain pula hanya memandang dengan muka "what.?" Tapi mereka dapat merasakan ada satu aura yang menakutkan.

Fang: Oh oh...
Ais: Baik aku pergi sebelum aku pun terjebak.
Adudu: Aku jugak. Jom lah..
Ying: Okay..

Tunggu sekejap.. Halilintar dan Gempa sedang mengumpul tenaga.. Dan..

Halilintar&Gempa: Blaze!! Solar!! Taufan!!

Dan terjadilah adegan kejar-mengejar di dalam rumah tersebut. Gempa membawa kuali (Rin tak tau dari mana dia dapat 😂😂). Halilintar pula mengejar sambil membawa Pedang Halilintar.

Solar&Blaze&Taufan: Waarghh!! sowwy!!

TBC..

Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️Where stories live. Discover now