-5- TRAPPED

216 19 0
                                    

NO ONE POV

Halilintar: Ala... Lek-ah~ Bukannya cikg-
Cikgu Papa: Arghh! Apa yang telah berlaku kepada pintu kebenaran?! 😱😱

Cikgu Papa yang terlihat kejadian tersebut terus menangis di sisi pintu. Halilintar dan Hazel pula hanya sweetdrop dengan kelakuan cikgu Papa.

Cikgu Papa: Mengaku! Siapa yang buat begini?!
Halilintar: Saya yang buat, tapi Hazel tak larang saya.
Hazel: A-apa?! Hei!

Hazel hanya menjeling pada Halilintar. Halilintar pula hanya tersenyum kerana dia dapat menyebabkan Hazel terjebak sekali..

Cikgu Papa: Disebabkan kamu yang melakukan semua ni.. Kamu ditahan selama 1 jam lagi!
Hazel: Tiiidsaaakkk!!!!
Cikgu Papa: Semoga seronok! *terus mengunci pintu kelas*

(Btw, diorang dah pergi ke kelas lain..)

Hazel terus berlari ke arah pintu kelas. Dia cuba untuk membukannya, namun tidak berjaya.

Halilintar POV

Adoi.. Dah jadi 3 jam.. Kalau aku seorang tak apalah.. Ni dengan perempuan sihir ni jugak..

Hazel: Sukalah kau kan? Kena tahan dekat sini..
Halilintar: Apa-apa jela..

Aku terus berjalan menuju ke tempat duduk aku dan memandang ke luar tingkap. Biarlah Si perempuan tu.. Malas aku nak layan.

Time skip-

Hazel POV

Akhirnya~ Habis jugak detention aku. Bolehlah aku balik dan berehat..

30 minit kemudian-

Haih.. Mana pulak cikgu Papa ni?? Dah 30 minit ni.. Takkan dia lupa kot..

Halilintar: Hei, cikgu masih belum sampai ke??
Hazel: Belum.
Halilintar: Cikgu Papa lupa kot~
Hazel: Hei! Kau jangan cakap bukan-bukan!

Sementara itu-

NO ONE POV

Sementara si Halilintar dan Hazel dikurung di dalam kelas, cikgu Papa dalam perjalanan pulang ke rumah.

Cikgu Papa: Hmm.. Kenapa kebenaran rasa macam ada tertinggal sesuatu? Hmm.. Takpelah.. Esok jela kebenaran fikir balik..

Di kelas detention~

Hazel: Aku rasa apa kau cakap betullah Halilintar.. (T_T)
Halilintar: Heh, tengok kaki-ah!
Hazel: (¬_¬)
Halilintar: 😎😎

TBC...

Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️Where stories live. Discover now