Hazel POV
La.. Dia just nak tanya soalan matematik je..
Hazel: Kau ni.. Kalau nak tanya cakap jela.. Aku tak makan kau ah.. Soalan mana satu yang kau tak faham?
Halilintar: Soalan 18..Soalan 18.. Hmm.. Eh, soalan ni??
Hazel: Hey! Soalan ni senang kot!
Halilintar: Senang apa? Susahlah!
Hazel: Tu lah.. Cikgu mengajar tak tengok depan.. Mengelamun je.. (¬_¬)
Halilintar: Kau nak ajar aku ke tak?
Hazel: Ye la..Aku ambil kerusi dan pergi ke mejanya. Aku mula mengajar dia selepas itu.. Haih..
NO ONE POV
Di luar kelas~
Gopal, Fang, Yaya, Ying dan elemen yang lain sedang memerhatikan Halilintar dan Hazel.
Ying: Ouh, so sweet 😍😍
Solar: Wah! Hali dah buat gerakan yang pertama!
Gempa: Good job bro!
Ais: Ey, diorang kena detention berapa lama?
Yaya: Biasanya 2 jam.
Gopal: Perghh!! Lamanya!
Yaya: Dah nama pun detention..Blaze, Taufan dan Thorn hanya senyum sinis apabila mengetahui bahawa Halilintar dan Hazel akan didenda selama 2 jam.
Gempa: Wey, korang dah kenapa? Senyum.. Senyum.. *pandang double T dan single B*
Fang: Mesti ada udang di sebalik mi..
Gopal: Mi? Mi apa? Kari? Sup?Gwak...gwak... (Bunyi burung gagak tak jadi ah 😂😂)
Semua memandang Gopal dengan muka yang menyampah..
Solar: Kau ni ingat makan je..
Gopal: Biarlah! Daripada kau, asyik phone je..
Solar: Apa?!Solar terus melompat ke arah Gopal dan menindihnya. Gopal pula cuba untuk menarik Solar dari badannya, namun tidak berjaya. Pergaduhan mereka menyebabkan Hazel dan Halilintar mendengarinya.
Halilintar POV
Hazel yang sedang mengajar aku terus berhenti apabila terdengar satu bunyi. Aku terus berlari ke depannya untuk melindunginya.
Hazel: Bunyi apa tu??
Halilintar: Aku tak tahu. Tapi baik kau duduk kat belakang aku..
Hazel: Asal pulak?
Halilintar: Bahayalah kalau kau duduk kat depan.. Mana tahu nanti dia serang kau ke?
Hazel: Ouh~ Kau risau aku cedera ya~ 😏😏
Halilintar: M-mana ada!! *blushing*
Hazel: Ye la tu~Ish perempuan ni.. Suka sangat buat aku meluat.. Haih..
Hazel POV
Hehehe.. Dia blushing-ah.. Cute~ Eh?! Asal aku cakap dia cute?! Woi! Hazel sedarlah!
Ggeedeebbanng!
Huh? Bunyi apa pulak ni?! Aku memandang ke arah pintu dan nampak Halilintar pecahkan pintu kelas..
Hazel: Hoi! Kau buat apa?!
Halilintar: Aku nak tengok ada orang ke kat luar..
Hazel: Kalau ye pun.. Tak payahlah sampai nak pecahkan pintu..Aku rasa macam ada angin yang keluar dari hidung aku.. Dia memang suka sangat buat aku sakit hati la..
TBC...
YOU ARE READING
Friend or Enemy? | BBB HALILINTAR X READER ✔️
Fiksi RemajaHalilintar.. Hazel.. Tak perlu cakap banyak pasal diorang. Diorang ni kalau berjumpa, macam anjing dan kucing. Pasti akan bergaduh. Tapi sesuatu telah berlaku, perkara yang membuatkan Halilintar sedar bahawa dia mempunyai perasaan terhadap Hazel. "B...