HF : 7

7.4K 317 10
                                    

Perasaan terkejut aku masih tak dapat aku bendung. Otak aku yang tak berapa pandai ni macam berhenti bergerak. IBU TOLONG 😭

Kakiku melangkah ke meja Mr Harry. Setelah loceng menandakan waktu matematik tamat aku merancang untuk merayu supaya menukarkan aku ke kumpulan lain. Nak letak aku di kumpulan Nadim dan Wardina, budak yang memang benci aku dari hari pertama aku masuk. Tu aku cerita nanti, sekarang aku tengah ada krisis dengan kumpulan aku.

"You sure nak jumpa Mr Harry? He don't take rayuan's." Laura cuba untuk membawa aku keluar dari maths lab.

Kakiku masih laju menghala ke meja Mr Harry. Mejanya kuketuk perlahan.

"Yes?" Tanya Mr Harry dengan kening terjongket.

"Uhm, mister Harry, boleh tak saya nak tukar group?" Suaraku perlahan menyuarkan hasratku.

Muka tak kisahnya ditayang. Eh eh mat salleh celup ni, taknak layan aku pulak, aku tarik rambut blonde kau kang baru tau.

"What for?" Suara kereknya kedengaran.

Aku menggaru kepala. "Well i have some problems with my group. No! Actually i have some problems with Noah." Ujarku dengan penuh pengharapan.

"So? Itu bukan masalah saya. Kalau awak ada masalah dengan your parnter, awak selesaikanlah sendiri. Saya taknak tau apa problem awak. Yang saya tau I want your partner to be Noah Hakimi." Katanya panjang lebar lalu mengambil bahan mengajarnya dan keluar dari maths lab.

Terkebil kebil aku tengok Mr Harry yang tinggalkan aku keseorangan di maths lab. Urgh tak guna punya cikgu. Aku dah boleh nampak masa depan aku yang gelap. Aku lantas keluar dari maths lab dan pergi kearah Laura yang setia menungguku di luar maths lab.

"So how?" Tanyanya seraya berjalan disebelah aku menghala ke cafeteria. Aku lihat jam. Waktu akaun kemungkinan akan habis dalam 15 minit lagi. Malaslah nak masuk kelas. Salah satu meja bulat aku duduk berhadapan Laura.

"Kurang ajar punya mat salleh. Dia tak bagi do aku tukar group." Aku menghamburkan kata kata amarah aku terhadap Mr Harry yang kacak itu. Hah dah tak handsome dah.

Laura gelak besar. Minah campur ni aku cekik kang. "Aku dah kata." Bekas bekal makanannya dikeluarkan daripada beg. Kecur liurnya melihat kwey teow yang dimasak oleh ibunya pagi tadi.

Nikmatnya aku tengok kau makan Laura siap kau. Malam ni aku, mummy dan daddy akan ke KLIA untuk jemput Julia yang baru habiskan pengajian dalam bidang kejuruteraan sivil di Jepun. Bukannya aku tak pernah jumpa dia, adalah jugak skype dengannya tapi skype dengan jumpa berdepan ni lain.

Aku pandang french toast yang dibeli itu sepi. Perutku lapar sangat sebab pagi tadi aku tak sempat makan gara gara bangun lambat sebab tengok drama korea Memories At Alhambra sampai pukul 3 pagi. Baru je aku nak suapkan makanan, aku dengar bunyi notification iPhone aku. Noah?

Noah
I need to see you now. At my room asap

Dahiku berkerut membaca message itu. Laju jari jemariku menaip mesej balas.

Alissa
Now? Nak bincang about maths tadi ke? Laura sekali eh?

Tak sampai seminit mesejku dibalas.

Noah
Nope. Only you. We have some business to settle.

Membaca mesej balasnya membuatkan aku berdebar. Apalah si pervert ni nak buat? Aku dah takut dah ni woi. Tanpaku sedar aku mula menggigit gigit kuku aku. Tabiat bila aku rasa nervous.

Her Fate | COMPLETEDWhere stories live. Discover now