2016/június/29
Frici egyedül feküdt a szobájukban és a kezében tartott telefont mustrálta unottan, amin valami agyrohasztó játék ment. A közös bográcsozás már véget ért, épp várják, hogy az ételt adagokra osszák el és kihűljön. A felügyelők azt mondták kapnak egy szabad háromnegyedórát. Az idejét tervezte elütni, amit egyedül kell töltenie immáron sokadszorra, mert társai egyedül hagyták, mint az esték ezen részén legtöbbször. Ádám minden este a balkonon telefonál Flórával, László pedig valahol az osztálytársai portáján koslat, míg Nátán... nem tudni merre kódorog. Frigyesnek be kellett ismernie, hogy nem csak az unalom miatt szenteli figyelmét az elektronikus eszköznek, hanem azért is, hátha az idegesítően pityegő hang eltereli a figyelmét barátja kellemesen búgó baritonjáról, amit akkor használt, ha a frufrus lánnyal beszél. Majd' szétvetette tőle az ideg. Az iskola közben egészen jól tartotta magát az elhatározásához, miszerint a barna csak a haverja. Utána? Utána jött a nyár. A kettesben találkák és a strand időszak. Talán ott vérzett el végleg az az egy szerencsétlen agysejtje is, ami valahol, nagyon-nagyon mélyen heteroszexuálisnak vallotta magát, amikor egy szál zöld-kék fürdőnadrágban látta. Ahogy felrémlett előtte a kép véletlen még arcára is ejtette telefonját. Nagy nehezen elfogadta, hogy erőszakkal nem fogja tudni magát rávenni, hogy megmásítsa az érzéseit, ezért inkább úgy volt vele, hogy majd magától elmúlik. Bár ezt nem igazán érezte eddig. És jött a még több baj. Nem elég, hogy kifejezetten vonzódott a legjobb barátjához, még annak a csaját is kezdte megkedvelni. Még az iskolaidőben és a nyári szünet elején többször találkoztak és be kellett vallania, hogy bármennyire is ellenszenvet akar érezni iránta nem megy neki. Flóra kedves volt, családcentrikus és megfontolt. Felnevetett, mert olyan szerencsétlennek érezte magát, mint egy partra vetődött aranyhal, aki azt reméli, hogy egy hülye halász majd visszadobja a vízbe a megígért három kívánság reményében.
Így gondolkodott a szoba ürességének társaságában mikor eszébe jutott, hogy ő is felhívhatná az otthoniakat egy kis helyzet jelents miatt. Pörgetni kezdte a névjegyzéket: (A) Anya, (A) Apa, [...] (A) aKincső, - hirtelen megakadt szeme az egyiken. Egy árnyalatnyival erősebben szívta be a levegőt és tovább is görgetett. Írt egy rövid sms-t szüleinek, hogy jól van és egyet Tamarának, amiben „finoman" megemlítette, hogy Ádám megint csak a barátnőjével foglalkozik. Terve sikerrel járt, mert pár perc múlva a kinn álldogáló közölte a vonal túl felén lévővel, hogy a nővére hívja, ezért leteszi. Frici vigyorogva figyelte mesterkedését, ahogy szinte halotta, ahogyan a huszonéves lány telefonon keresztül is két mondatból állítja sarokba öccsét, hogy miért nem pihen egy kicsit és van élet a tini-szerelmen kívül is.- Utállak. – jelentette ki Ádám szusszanva, mikor besétált a szobába a dorgálást követően.
- De nem is csináltam semmit! – emelte fel védekezően a kezeit, de hiába az egyértelmű jelzés, ha úgy mosolyog, mint aki ötös lottót nyert.
- Persze, persze, én meg a pápa vagyok! És egyáltalán miért írogatsz a nővéremmel? – nézett rá szúrós szemekkel.
- Csak a múltkor írta, hogy milyen ízű óvszert vigyek.
- Egy; fúj, kettő; még mindig fúj, három; mi az isten csúszott félre benned, hogy ez az első dolog, amit kinyögtél arra a kérdésre, hogy miért írsz üzeneteket Tamarával?! – nézett rá még szúrósabban az ágyon fetrengő zöldszeműre és az első kezébe akadó dologgal – ami egy fél pár papucs volt – megdobta - Négy; fúj. – csak úgy, puszta baráti szeretetből, még egyszer megdobta vele. Érezze a törődést.
- Nah! – nyikkant fel a bántalmazott – Vicc volt, vicc volt, nem kell vérre menni! – emelte feje fölé kezeit kicsit túljátszva fájdalmát – Tami szép lány meg minden, de nem az én asztalom a kilenc éves korkülönbségű kapcsolat! – magában még hozzá tette, hogy a lányok sem nagyon, de a másiknak ezt nem kell tudnia. – Amúgy nyugodj meg, még félévkor adta meg. – Ádám továbbra is viharos szemekkel nézett rá, majd mintha nem is történt volna semmi íriszei kitisztultak és már csak egy kicsit morcosabb szemöldökráncolás maradt utána.
YOU ARE READING
F R I C I
Romance❝ SZIA!❞ Egy történet Debrecenről, egy református gimnáziumról, és két fiúról... ❝ FURCSA EGY JELENSÉG VAGY, ÁDÁM.❞ Egymás megismeréséről... ❝VICCES, HOGY MOST CSÓKOLTÁL MEG EGY SRÁCOT ÉS A BIBLIÁBÓL IDÉZEL.❞ Különös kapcsulatukról... ❝ ITT A BALLA...