'TADAAAA, dit is de private jet, ga er maar naar binnen' zegt Michael trots. Ik loop naar binnen en zie een heel aantal meisjes naar ons kijken. De
meiden zijn, tja, opvallend. Er zijn er veel met van die aparte haarkleuren, zwarte kleren, bandana's, en al die dingen, best punkrock dus. 'Hmpfff, kom ik hier aan met mijn skaterskirt en m'n Nirvana topje erop' denk ik zuchtend bij mezelf. 'Ga maar ergens in de private jet zitten, we gaan zo verder naar nog een paar landen om mensen op te halen, je kunt ook met andere mensen praten als je wilt, je mag ook lopen in de private jet' zegt Michael tegen me. ik knik en ga gauw ergens zitten.
Megan ploft naast me neer, 'dus Maddie, je kan het goed vinden met Michael zo te zien?' Megan kijkt me grijzend aan. 'Oh, ja, jawel hoor' zeg ik onverschillig. Ik heb geen zin om Megan dat vage gedoe van net uit te leggen, Megan is nogal jaloers en een flapuit, dus daar komen dan vast weer problemen van.
'We gaan vertrekken, zorg ervoor dat jullie gordels goed vast zitten, en als we eenmaal in de lucht zijn mogen ze los en mogen jullie ook lopen' hoor ik door zo'n omroep ding. Ik klik mijn gordel vast en voel het vliegtuig opstijgen.
'Jullie mogen de gordels losmaken' hoor ik weer via het luidsprekersding. Megan klikt gelijk haar gordel los en begint te lopen, ik pak een tijdschrift en begin rustig te lezen.
Na een kwartier kijk ik even om me heen, Megan heeft zeker contact gevonden ofzo, want ze is nog niet teruggekomen naar onze stoelen. Ik sta op en zie Megan aan de andere kant van de jet zitten met een ander meisje, ze zijn druk in gesprek en lachen samen.
'Hmpff, Megan is misschien beter in vrienden maken, maar toch voel ik me jaloers worden.' Ik zucht diep en sta op, ik ga ook maar eens met iemand praten.
Ik loop langs Megan, die me volkomen negeert. Bij Megan en haar nieuwe bestie gaan zitten is dus ook geen optie.
Helemaal in de hoek zie ik een meisje zitten, ze zit helemaal alleen, heeft blauw haar, is pikzwart gekleed, donkere make-up, en tsja, nietecht slank ofzo, maar dat maakt allemaal niet uit, ik ga gewoon naast haar zitten.
'Heiii' ik plof naast het meisje neer en kijk haar glimlachend aan. 'Oh, hi' zegt ze een beetje zacht. Ik kijk naar een schetsboekje die ze snel dichtslaat. 'Woah, die tekening is mooi, mag ik 'm nog een keer zien?' Vraag ik. Het meisje laat de tekening nog een keer zien. 'Wauw! Je hebt echt talent, hoe heet je?' Vraag ik aan haar. 'Ik ben Jessica, en jij?' 'Ik heet Madilyn, maar noem me maar Maddie, ik kom uit Nederland, en jij?' 'Ik kom uit Frankrijk, ik was iets voordat jij er was opgehaald' zegt Jessica terwijl ze me een beetje onzeker aankijkt. 'Wat was jullie actie om 5sos DERPCON te winnen?' Vraag ik aan haar. 'De actie was om een strip te maken die te maken had met 5 Seconds Of Summer, aangezien ik aardig kan tekenen heb ik al m'n tijd in de strip gestoken en er iets moois van gemaakt waardoor we hebben gewonnen' vertelt Jessica me. 'Vet, en met wie heb je het gewonnen dan?' 'Met dat meisje' Jessica wijst naar het meisje dat al de hele tijd druk in gesprek is met Megan. 'OMG, dat is toevallig' roep ik 'het meisje waarmee ze praat is mijn beste vriendin waarmee ik dit gewonnen heb.' 'Oh, ik wist wel dat dit ging gebeuren, dat ze me weer alleen zou laten' zegt Jessica 'we zijn niet echte vrienden.' Ik kijk haar onbegrijpelijk aan maar besluit niet verder te vragen.
'Wil je een kamer delen in het hotel?' Vraagt Jessica opeens. 'Oh eh, ja ik denk het wel' zeg ik aarzelend. Ik weet zeker dat Megan dan beledigd is, maar ik mag Jessica gewoon nu al. 'Je klinkt twijfelachtig' zegt Jessica, 'je hoeft het niet te doen hoor.' 'Neenee, is goed.' Jessica kijkt me blij aan. Ik glimlach terug en zeg, 'we gaan een kamer delen, en het gaat gezellig worden.'
JE LEEST
5sos DERPCON (Dutch 5sos fanfiction)
Fanfic'5sos DERPCON' is een project. Per land zijn er verschillende acties zodat je kan winnen. Als je wint word je met een private jet (met 5sos erin) op gehaald en naar L.A. gebracht. In L.A. slaap je een week in een hotel met de andere winnaars uit and...