Hoofdstuk 8

1.6K 119 13
                                    

Heeeiheeei 🙈 ik ga met POV's werken, dat maakt het verhaal logischer en dan kunnen jullie ook het verhaal van andere kanten lezen. Ik hoop dat het lukt, want ik heb nog nooit met POV's gewerkt 😂

*POV Michael*

Ik kijk nog 1 keer in de spiegel van mijn hotelkamer. Het is 9 uur 's avonds en we gaan zo gezellig met z'n allen in de hotellobby chillen. Ik heb mijn Pikachu onesie aangetrokken, want die zit gewoon lekker.

Ik loop naar beneden en kijk om me heen. Ik zie Maddie zitten. Ze zit met een aantal meiden te kletsen en ik zie dat ze het hoogste woord van de groep heeft. Ze heeft meestal wel het hoogste woord, maar ze is geen aandachtstrekker en ze is onwijs lief voor iedereen, dat is de reden waarom ik haar zo leuk vind.

Ik zucht, 'ze is mooi' denk ik vanbinnen. Ik probeerde mezelf er eerst van te overtuigen dat ik haar niet leuk vond, maar dat is niet gelukt. Ik vind haar leuk, ik vind haar onwijs leuk. Alleen het probleem is, dat ik denk dat Luke dezelfde gevoelens heeft als ik.

Maddie zal Luke wel veel leuker vinden, Luke krijgt altijd alle meisjes. Ik bedoel, hij is de leadsinger, hij is de knapste, waarom zal zo iemand als Maddie dan in godsnaam op mij vallen? Ik ben Michael maar, een gek die elke maand zijn haar een andere kleur verft en in Pikachu onesies rondloopt. Nee, ik weet zeker dat Maddie Luke leuker zal vinden.

Ik plof snel naast Maddie neer. Maddie kruipt ineens tegen me aan. 'Sorry Mikey, ik heb het echt mega koud, en jij bent lekker zacht met die Pikachu onesie' lacht ze. 'Het is oké' glimlach ik, en ik kruip nog dichter tegen haar aan en praat met haar en de andere meiden mee.

*POV Luke*

Ik kijk hoe Michael tegen Maddie aangedrukt zit. Ik zucht, ik weet wel dat Michael Maddie leuk vindt, hij gedraagt zich anders dan normaal, en gaat verdacht veel met Maddie om. Ik heb vandaag echt een paar keer rotopmerkingen gemaakt tegen Michael. Ik ben nou eenmaal een jaloers persoon, zo ben ik. Ik moet maar eens indruk op Maddie gaan proberen te maken.

*POV Maddie*

Ik klets gezellig mee met iedereen, maar ik word de hele tijd afgeleid door Michael. Hij heeft ondertussen een arm om me heen geslagen en ik voel me beter dan ooit. Jessica ziet er ook veel beter uit na ons gesprek over het pesten en het snijden, ze kletst ook gezellig mee met iedereen.

'Laten we gaan slapen' roept Ashton opeens. Iedereen ziet er doodmoe uit, dus niemand gaat tegen Ashton in. We wensen elkaar allemaal weltrusten, behalve Megan en Sarah die kwaad in een hoekje zitten. Ik moet binnenkort maar eens met Megan gaan praten, want ik wil geen ruzie.

Als ik voor Michael kom te staan geeft hij me een knuffel, 'weltrusten lieve Maddie' fluistert hij in mijn oor.

'Gaan we elkaar nog loslaten, of wat?' Hoor ik Luke geïrriteerd zeggen. Michael en ik laten elkaar verschrikt los, we stonden al zo'n halve minuut te knuffelen. Ik snap Luke niet, hij doet al de hele tijd zo bot, en vooral tegen Michael. Ik bedoel, Michael heeft Luke toch nooit iets aangedaan?

Ik zie Luke naar Michael kijken en dan valt zijn blik op mij. Plotseling geeft Luke mij ook een knuffel, alleen voelt deze knuffel een stuk minder lekker dan die van Michael.

Ik hoop dat het een beetje is gelukt om met POV's te schrijven 🙈 x Marit

5sos DERPCON (Dutch 5sos fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu