Hoofdstuk 23

1.3K 111 8
                                    

HEUJ NOG EEN HOOFDSTUK 👏 ik ben gewoon even in een schrijfmood 😂 EN ik heb bijna 2k reads ! Thanks thanks thanks !

*POV Maddie*

Het is nu eind van de middag, en ik voel me een stuk blijer. Ik heb vannacht graffiti gespoten en het was echt grappig! Ik heb ook aan Niall verteld waarom ik ben weggelopen, en Niall kan echt goed luisteren.

Ik zit nu naast Niall op zijn bankje samen met hem een hotdog te eten.

'Maddie?' Vraagt Niall. Ik kijk hem aan. 'Hoe denk je dat ik mijn problemen kan oplossen?' Vraagt hij onzeker.

Ik pak een vel papier, en ik voel dat ik nog een pen in mijn jaszak heb zitten.

'Noem je problemen eens op' zeg ik tegen Niall. Niall noemt om de beurt zijn problemen op:

• Drugs

• Geen thuis

• Geweldadigheid

• Geen geld

• Eenzaam voelen

'Maar wat wil je hiermee bereiken Maddie?' Vraagt Niall.

'Nou kijk, je moet mij elk probleem afvragen of je het KAN oplossen, als het mogelijk is om het op te lossen, moet je jezelf afvragen of je het het WILT oplossen, als je het wilt oplossen, grijp je kans en doe het.'

Niall kijkt me een beetje moeilijk aan. 'Ik voel me net een psycholoog' grinnik ik.

'En wat als je het niet kan oplossen?' Vraagt Niall.

'Als je het niet kunt oplossen, vraag jezelf af of je ermee kunt leven, als je er niet mee kunt leven, verander er iets aan wat het beter maakt.'

Niall knikt en stopt het papiertje in zijn zak. 'Dankjewel Maddie, ik zou het bewaren en je stappen volgen, je bent de beste, zonder jou, zou ik hier nu knetter stoned zitten.' Ik glimlach naar Niall.

'Ik heb dorst' zucht ik na een tijdje. 'Schuin aan de overkant zit een klein supermarktje, haal maar wat cola' zegt Niall. Ik knik, sta op en loop naar de supermarkt.

*POV Niall*

Ik kijk naar Maddie die naar de supermarkt loopt, ik voel me sinds tijden weer blij, ik ben zo blij dat ik haar tegen gekomen ben. Ze heeft me verteld waarom ze weggelopen is, ik voel me best wel rot voor haar.

Opeens zie ik een jongen met gekleurd haar en een wenkbrauw piercing lopen. Hij kijkt zoekend om zich heen.

Die jongen, die jongen moet Michael zijn uit Maddie's verhalen, hij ziet er precies zo uit als hoe ze hem beschreef. Michael loopt langs het bankje.

'Hé!' Roep ik. Michael staat stil en kijkt me verbaasd aan. 'Zoek je toevallig iemand?' Vraag ik aan hem. 'Ja ik zoek een meisje' zegt Michael snel. 'Zoek je Maddie?'

'Wat... Ken je haar?' Michael staart me met open mond aan. 'Ja, Maddie en ik hebben vannacht...' Ik kan mijn zin nieteens afmaken. 'Shit man, waar is Maddie, ik meen het als je haar iets hebt aangedaan!' Roept Michael.

'Nee nee, ik heb haar niks aangedaan, ik hoorde alleen dat...'

'JA VERDOMME' schreeuwt Michael, 'MADDIE LOOPT HIER FACKING ALLEEN ROND, EN STRAKS IS ZE NOG IN CONTACT GEKOMEN MET ZO'N VIEZE DRUGSVERSLAAFDE ZWERVER ALS JIJ!'

Ik voel tranen in mijn ogen prikken, 'ik wilde alleen maar helpen.'

'Je verzint dit, je kent haar waarschijnlijk nieteens, je bent zo stoned als een garnaal man.' Michael draait zich om en loopt weg.

Precies wanneer Michael wegloopt komt Maddie terug van de supermarkt. Ik staar volslagen voor me uit.

'Wat is er Niall?' Vraagt Maddie. 'Gewoon' mompel ik. 'Wat gewoon?' Vraagt Maddie. 'Volgens mij heb ik Michael net gesproken...'

5sos DERPCON (Dutch 5sos fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu