18

4.4K 346 30
                                    

Ne ara uyuya kaldım bilmiyorum. Uzandığımda çıkış saatine 20 dakika vardı.

Annemi arayıp hasta olduğu için Mercan'ın yanında olduğumu, beni okuldan akşam altı gibi almasını söyledim.

Mercan uyuya kalmıştı. Ve oda arkadaşı gelmek üzeredir diye düşünüp boş yatağa attığımız kıyafetleri topladım.

Yere attığı kapişonlusunu alırken cebinde ağır bir şey olduğunu farkedip çıkardım. Telefonuydu. Kapişonluyu asıp telefonu masanın üzerine bırakıyordum ki aniden çalmaya başladı.

Tuna kişisi arıyor...

Bir kaç saniye sonra kapandı.

Tuna kişisinden 5 cevapsız arama...

Önemli bir şey mi oldu acaba diye düşünüp uyandıracaktım ama bundan vazgeçtim. Uyandırırsam tekrar karın ağrısı başlayabilirdi. Bir de... Uyurken onu izlemek istiyorum ve şu Tuna her kimse çok önemliyse tekrar arar.

Bencilliğin daniskası.

Yaklaşık bir saat geçmişti. Dışarıdan gelen seslere bakarak yurdun çoktan dolduğunu tahmin ediyordum. Mercan'ın oda arkadaşının neden hâlâ gelmediğini anlayamıyordum.

Işıkları kapatıp boş yatağa oturdum. Kulaklıklarımı çıkartıp bir şeyler izlemeye başlamıştım ki Mercan'ın yatakta rahatsızca kıpırdandığını gördüm. Uyanmıştı.

Arkasına dönüp yüzüme baktı. Rengi yerine gelmişti. Doğrulup boş gözlerle etrafı izlemeye başlamıştı. Yeni uyandığı için darmadağınık olmuş, birbirine karışmış saçları, tam açamadığı gözleri ve susuzlukla kurumuş dudaklarıyla bile güzel görünüyordu.

Eliyle gözünün altını kaşıyarak ayağa kalktı ve bana dönüp gülümsedi.

Ve sanırım o sırada aklına gelmiş olacak ki hızlı bir şekilde saçlarını arkasına atıp "Saat kaç?" dedi büyümüş gözlerle.

"Okuldan mı kaçtın, hayatta izin vermezler buraya girmene? Kaç saattir uyuyorum? "

"Müdür yardımcısından izin aldım. Okul biteli çok oldu. Hatta yurt doldu sanırım ama oda arkadaşın gelmedi." dedim. Uzanıp ışığı açtı. "Oda arkadaşım yok ki. Yurttan ayrıldı tek kalıyorum ben. Gel dışarı çıkalım. Ben de yüzümü yıkayacağım. Şey... Burada mı kalacaksın yoksa annen gelip alacak mı?"

"Annem alacak da... Mercan ben dışarı çıkamam."

"Neden? İzin aldığını söyledin. Ne olacak ki?"

"İzin aldım ama 2 ders içindi. Burada kalmamalıydım." Önce şaşkınlıkla açılmış gözleriyle yüzüme baktı. Sonra kafasını iki yana sallayıp kapıya yöneldi.

"Benim yüzümden başın belaya girecek. Dışarı çıkarsan gözetmen hoca sıkıntı çıkarır. Burada bekle. Odaya kimse girmez zaten." deyip çıktı.

~~

Mercan gidip mutfaktan yemek için bir şeyler getirdi. İkimiz de oldukça acıkmıştık. Annemi arayıp beni saat 8'de almasını istedim. Çünkü kimseye görünmemem lazımdı ve o saat etüt saatiymiş herkes çalışma odasında toplanıyormuş.

~~

Gün içinde uyuduğum için sabaha karşı iki üç saat anca uyuyabildim. Sabah uyandığımda kafama saplanan sancı bu yüzden olsa gerek.

Okula geldiğimde her zamanki gibi bir iki kişiden başka kimse yoktu. Kendimi sırama atıp kafamı kollarımın arasına gömdüm.

-Neden?..... Geçmiş olsun eğer yapabileceğim bir şey varsa..... Hmm bugün cuma zaten yurttan çıkış
yapacağım. Anneannemi arayıp akşam güzel yemekler yapmasını söyleyeyim. Çok sevinecek seni gördüğüne hep soruyordu zaten..... Tamam görüşürüz.

KARANFİL GirlxGirl (TAMAMLANDI) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin