Bab 11

2.2K 228 34
                                    

Toleh-toleh saja Adelia tersentak hebat ! What ? Takkan lah dia ni ? Tak mungkin lah !

" Nurin Adelia right ? "

" Errr yes. Who are you ? " sengaja Adelia bertanya even dia tahu siapa lelaki yang terpacak depan dia sekarang ni.

" Heyy...ni Aman lah...Aman Syazmy . Takkan dah lupa ? Ketua Pengawas Seri Impian ? " kata Aman.

Ya lelaki di hadapan Adelia saat ini adalah Aman Syazmy a.k.a ex crush Adelia. Why ? Why dia muncul balik setelah beberapa tahun tak pernah bersua muka ? One more thing jangan cakap dia anak aunty Yasmeen a.k.a abang conan ?! Impossible 😥

" Oh Aman Syazmy haha....ya ingat-ingat...sorry  tak perasan tadi..." kata Adelia dengan ketawa kecil yang dibuat-buat.

" Tak perasan ? Aman makin handsome ea ? Sampaikan Adelia tak perasan Aman ? " kata Aman cuba beramah mesra dengan Adelia.

Adelia hanya tersenyum nipis. Menyampah dhooo ! Aku tak nak pun jumpa kau !

" By the way Adelia buat apa kat sini sorang -sorang ? " tanya Aman.

" Errrr Adelia...ada nak jumpa kawan.." kata Adelia.

" Oh kawan...ermmm Adelia sekarang nampak makin cantik ea ? Ni dah berpunya ke belum ? " kata Aman selamba.

Adelia terkelu sekejap.Dah kenapa baru jumpa terus tanya aku dah berpunya ke belum ?

" Dah...Adelia dah berpunya...Dia aku yang punya..." jawab seseorang yang tiba-tiba muncul.

Aman dan Adelia masing-masing menoleh ke arah suara tersebut.

" Benjamin ? " nama itu yang meniti di bibir Adelia.

Benjamin mula menapak mendekati Aman dan Adelia. Adelia dah kecut perut. Mintak-mintak lah dia tak salah faham. Eh kenapa Benjamin tiba-tiba boleh ada dekat sini ?

" Adelia siapa ni ? " tanya Aman mula rasa ada saingan.

" Ermm ni Benjamin Aydan...boyfriend Adelia..." kata Adelia gugup.

Riak wajah Aman mula berubah sedikit. Dia tetiba jadi tak senang hati bila munculnya kehadiran Benjamin dan dikenalkan sebagai boyfriend Adelia. Tapi...macam familiar aje nama tu ?

" Haah aku Benjamin Aydan...takkan kau tak ingat aku Aman Syazmy ? " kata Benjamin sedikit sinis.

" Ermmm jap kalau tak silap aku...kau Mat Dan kan ? Pengawas pusat sumber dulu yang nerd tu ? " kata Aman dengan nada mengejek sedikit.

Pehhhh panas dho hati Benjamin. Mamat ni dah kenapa ?! Nak mention yang dia ingat aku tak payah lah cakap aku ni nerd ! Nerd sangat ke aku ni dulu ?

" Haah aku lah tu..tapi alhamdulillah lah sekarang aku tak nerd lagi...kan sayang ? " kata Benjamin dan sengaja dia guna perkataan sayang itu di hadapan Aman.

Aman mengetap bibirnya sedikit.

" Ermm congrat lah korang...nanti kahwin jangan lupa jemput ea..." kata Aman sengaja.

" In shaa Allah...kau orang first yang akan aku jemput..." balas Benjamin pedas.

" Eh diaorang ni main balas - balas pulak. Dah kenapa ? " desis hati Adelia.

" Ermm okay lah aku gerak dulu ea dengan Adelia...see you soon bro...jom sayang..." kata Benjamin seraya menarik pergelangan tangan Adelia yang berlapik baju.

Adelia hanya mengikuti langkah Benjamin. Dia tidak banyak soal.

Aman Syazmy hanya memandang dari jauh dengan satu pandangan sinis.

Crush Ke Jodoh ? Where stories live. Discover now