Bab 14

2.2K 217 21
                                    

Hari demi hari Adelia kini didatangi oleh Aman Syazmy di cafe the Milkcow. Adelia dihuni rasa rimas. Yelah hampir setiap hari kot dia singgah.

" Aman..please Adelia mohon jangan ganggu Adelia lagi. Tolong faham Adelia ni tunang orang dan tak lama lagi kitaorang dah nak kahwin dah pun...." kata Adelia separuh merayu.

" Hmmm yes i know Adelia tunang orang but susah untuk Aman lupakan Adelia...please bagi Aman peluang untuk buat Adelia bahagia..." rayu Aman.

Adelia menggeleng.

" No..Tak boleh...tolong lah faham..Aman kena move on...kalau Adelia boleh move on dari Aman. Kenapa Aman tak boleh ? Please Aman...be matured...jangan ganggu Adelia lagi..." kata Adelia seraya melangkah pergi masuk ke dalam.

Aman menghembus nafas berat. Dia meraut wajahnya kasar. Seketika Aman mula beredar dari cafe tersebut. Namun tanpa dia sangka - sangka dia terserempak dengan Benjamin di luar cafe.

" Eh Aman ? Kau buat apa dekat sini ? " soal Benjamin even dia tahu apa mamat kerek ni buat kat sini sebenarnya .

" Hm disebabkan mamat ni lah Adelia tolak cinta aku ! Tak guna betul lah ! " desis hati Aman.

" Hello ? Aman ? "

" Errr sorry - sorry kau tanya apa tadi ? "

" Aku tanya kau buat apa dekat sini ? " soal Benjamin semula.

" Oh hahaha aku makan ice cream lah...buat apa lagi.. " nafi Aman.

Benjamin memandang curiga ke arah Aman. Ingat aku tak tahu apa motif kau ehh ?

" Ermm okay lah aku gerak dulu bye..." kata Aman seraya ingin melangkah pergi.

" Kau jangan harap yang kau dapat rampas Adelia dari tangan aku.." kata Benjamin serious.

Langkah Aman terhenti jadinya.

" Lebih baik kau lupakan hasrat kau untuk tawan hati Adelia balik.Aku takkan lepaskan Adelia sampai bila-bila. Harap kau faham.." kata Benjamin baik-baik.

Tiba - tiba Aman menoleh lalu memandang sinis ke arah Benjamin.

" Oh ya ? Sorry aku pun takkan mengalah untuk dapatkan hati Adelia semula. Aku tahu dia masih sayangkan aku. Sebab apa kau tahu ? Sebab aku lah first love dia. Best man win bro.." kata Aman dengan sinis dan angkuh lalu melangkah pergi.

Benjamin mengenggam penumbuknya erat..

" Tak guna ! " desis hati Benjamin.

***********
Beberapa hari kemudian , Aman Syazmy datang semula menganggu Adelia. Adelia sampai naik menyampah lah. .

" Adelia...boleh kita berborak kejap ? " tanya Aman.

" Tak boleh...saya tengah kerja ni...kalau awak just nak cakap soal hati dan perasaan awak tu lebih baik awak lupakan aje lah...saya tak nak dengar apa-apa lagi..." kata Adelia straight to the point.

" Okay - okay....saya nak berborak kejap aje ...saya nak selesaikan semua ni...please bagi waktu untuk saya..." kata Aman.

" Okay 5 minutes..." kata Adelia.

Seketika mereka berdua di suatu sudut secara berdepan.

" Hmm okay lah...saya nak minta maaf dekat awak kalau kehadiran saya benar - benar buat awak terganggu. Aman dah fikirkan masak - masak...yang Aman akan stop kacau Adelia...Aman akan cuba move on...but boleh kan kalau kita still kawan ? Please Adelia kalau Adelia memang tak boleh terima Aman dalam hati Adelia lagi , please terima Aman sebagai kawan ?  " kata Aman penuh sandiwara.

Crush Ke Jodoh ? Where stories live. Discover now